Gå til innhold

24 sesong 6 - For de som følger USA sendinger.


Anbefalte innlegg

Med en gang faren skjøt fyren som var lagt i bakken så var det innlysende. Hadde man spart seeren for akkurat det så ville ting vært langt bedre og vanskeligere å forutse. At presidentscenen var innlysende plaget meg egentlig ikke, den var nå underholdende uansett. Det åpner for en stor konflikt mellom han og visepresidenten.

 

Men jeg må si at serien lider av at alle man har fått et forhold til er blitt kverket opp gjennom årene. Spesielt David Palmer og Tony Almeida er to karakterer serien ikke vant særlig på lang sikt å fjerne.

 

Hardcore SPOILER innhold der  :roll: 

 

7884338[/snapback]

 

Episoden er sendt, jeg forstår ikke hva du klager over. Ref første innlegg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:hrm:

7882864[/snapback]

Jeg kunne ikke vært mer uenig. Jeg hadde ikke den minste anelse om at faren var med på alt, før han gikk inn på slutten. Heller ikke det med Morris.

 

Hvordan ødela det at faren skjøt han ene slemmingen, hele episoden? Jeg tenkte bare at han var litt for overivrig, ikke at han sto bak alt sammen selv.

 

Som noen sa i Prison Break tråden: Kanskje du er litt for smart for 24 ;)

Lenke til kommentar

Er enig med Dotten. Mye av det som skjer er forutsigbart. Sier det fordi jeg har sett 5 sesonger av 24 sammenhengende i en 3 ukers periode og kan konkludere at mye går igjen. Ikke de store bombene som har skjedd i denne sesongen, unatt at den enne atombomben detonerte, som slo meg og overrakset meg.

 

Men dagens episode var ikke dårlig, synes det var nok spenning i den til å holde meg naglet fast. Men så er 24 min nest faforitt serie etter X-Files.

Lenke til kommentar
:hrm:

7882864[/snapback]

Jeg kunne ikke vært mer uenig. Jeg hadde ikke den minste anelse om at faren var med på alt, før han gikk inn på slutten. Heller ikke det med Morris.

 

Morris skjønte jeg med en gang de snakket om det. Lurte en periode på om det kunne være Chloe eller han andre unge fyren, men med en gang det ble klart at hans bror var skadet skjønte jeg at det var for å lure han ut. at det var en vi "kjenner" som ville bli offeret var temmelig innlysende, det er for å skape mer spenning.

 

Hvordan ødela det at faren skjøt han ene slemmingen, hele episoden? Jeg tenkte bare at han var litt for overivrig, ikke at han sto bak alt sammen selv.

 

Det røpte alt. Har man sett slike serier før så vet man at det er hint. Hint de kunne latt vær, for da kunne man faktisk bli overasket. Når slike ting skjer så tenker jeg automatisk "hva i all verden var vitsen med den scenen?" I sesong 1 ble jeg tatt fullstendig på sengen mot slutten, fordi man var flink til ikke å hinte ivei. Nå har de startet å legge igjen spor som avslører alt for mye hvis man legger merke til dem :)

 

Som noen sa i Prison Break tråden: Kanskje du er litt for smart for 24  ;)

7886899[/snapback]

 

Jeg er nok ikke for smart, i sesong 1 ble jeg lurt trill rundt. Men jeg ser mye serier, så jeg har vel endel erfaring med å kjenne igjen visse type mønster og metoder. De prøver for mye i denne sesongen.

Lenke til kommentar
Men jeg ser mye serier, så jeg har vel endel erfaring med å kjenne igjen visse type mønster og metoder. De prøver for mye i denne sesongen.

7887447[/snapback]

Akkurat. "For smart" var kanskje ikke riktige ord i denne sammenhengen :) Mente det ikke negativt på noen måte.

 

Angående "situasjonen" mellom presidenten og visepresidenten: Jeg håper virkelig ikke han (visepresidenten) prøver seg på det samme som skjedde da David ble avsatt. Jeg får følelsen av at det er dette som kommer til å skje, men det blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
*snip*

7887447[/snapback]

Hvis du forutser alt som skjer hele tiden er det ikke rart det blir litt teit for din del, jeg for min del er kanskje dum, men skjønte ikke alt det der på forhånd.. Virker som om du er litt over gjennomsnittet interessert i tv-serie-titting da.. ;)

 

Synes sesong6 åpna bra, men har blitt litt kjedelig de siste episodene, litt for lite Jack og action egentlig.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
hva betyr *snip*?

7887770[/snapback]

Noe man sier i stedet for å quote en lang post. Er vel ikke en regel, heller noe man (merk: ikke alle) gjør for å "spare" plass, og gjøre det enklere å lese.

 

Å quote et langt innlegg bare for å si "enig", eller noe lignente, er det samme som å quote første innlegget hvis man lager innlegg nummer to. Totalt meningsløst og idiotisk.

Lenke til kommentar

Doffen prater om at 24 er forutsigbart, hva med Prison Break som du skryter så fælt over?

 

 

 

 

Da Terrence Steadman skøt seg selv, suprise suprise

 

7885304[/snapback]

 

 

Dotten finner det selvfølgelig forutsigbart når man forutser hver bidige hendelse. Prison Break har fordelen med at man blir bedre kjent med karakterene samt at regien er bedre. I 24 blir de kverket, noe som gir serien en fordel ved at man aldri kan vite hvem som ryker neste gang. Men til gjengjeld bryr jeg meg katta om karakterene i serien, med unntak av tre (inkludert Bauer). I Prison Break plaget det meg skikkelig når selv slemmingene blir kverket, så engasjert blir man i karakterene som er der. Det samme følte jeg for endel dødsfall i 24. Men nå er den jo gått tom og trenger lang tid på å bygge opp et forhold mellom seer og karakter. Jeg bare takker meg lykkelig for at Jack Bauer er med i serien, en av de mest uber alles karakterene man kan finne. Men ellers er det tynt i rekkene, da The Grim Reaper har forsynt seg grovt. Prison Break har over et halvt dusin karakterer man virkelig engasjerer seg i, selv de slemme sympatiserer man seg med. 24 skulle hatt sin egen T-bag.

 

Og selv om Prison Break skulle vært dørgende kjedelig og forutsigbart så er ikke det akkurat noe argument for at 24 er bra. Det er irrelevant.

 

Ble heldigvis lurt trill rundt i siste episode av Heroes. Det var befriende. Men jeg har nå alltid minnene om eksempelvis første sesong av 24 som fikk meg til å svette av høy puls. Det var tider det. Og sesong 5 var en real opptur. Sesong 6? Middels så langt og siste episode var en nedtur. Men så har de nå fortsatt 17 episoder å gjøre det på.

 

Så langt er jeg mer fornøyd med Rome, Heroes, Prison Break, Smallville (det sier sitt), Studio 60 on the Sunset strip, Lost og Jericho denne sesongen her. Men jeg elsker nå fortsatt 24, en av de mest banebrytende seriene noensinne. Men denne sesongen er en liten skuffelse så langt. Men jeg har store forhåpninger til kampene som vil finne sted rundt presidenten. Og kanskje de kan finne noe mer og servere oss en episode enn Bauer og tortur. Bauer har mer å by på. Som det å styre et fly fra bagasjeområdet :cool:

 

Men det er mitt tap og jeg forventer ikke at de skal klare å prestere i hver sesong. Håper da virkelig ikke det er noe som ødelegger for de som er i ekstase over denne sesongen. :)

Lenke til kommentar

Syns ikke episoden var så ille, den hadde en del ting som hvertfall overrasket meg. Ser Dotten slakter dem alle som en, og han forutså tydeligvis alt på forhånd. Kanskje du er for smart for 24? :p Eller kanskje vi andre rett og slett er ganske lettlurte.

 

Torturscenen i denne episoden var veldig intens og spennende hvertfall. Jacks reaksjoner var nesten skremmende. Klikka jo nesten helt for han når han veiva rundt med pistolen mot alle og enhver der inne. :D

 

Alt i alt en bra episode, men Prison Break er for min del fortsatt et lite hakk over på høydepunktskalaen. Og nyeste episode skal jeg så NÅ. :wee:

 

Edit: Og Dotten, jeg skal si meg helt enig i det du påpeker om forhold til karakterene i en serie. Føler meg også mye mer bundet til folka i Prison Break. Der er det skikkelig følelser i sving hver gang det stryker med den. I 24 var det flere karakterer jeg likte svært godt før også, men de har blitt drept en etter en.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Syns ikke episoden var så ille, den hadde en del ting som hvertfall overrasket meg. Ser Dotten slakter dem alle som en, og han forutså tydeligvis alt på forhånd. Kanskje du er for smart for 24? :p Eller kanskje vi andre rett og slett er ganske lettlurte.

Jeg forrutså selv hendelsene. Phillip bak spillet, Morris som var på bildet (i de første sekundene trodde jeg først at Morris var med terroristene siden jeg ikke hørte godt nok).

 

Neste uke er det ''Two Hours'' - to episoder. ;)

Lenke til kommentar

Denne episoden synes jeg var bra, selv om jeg skjønte alt som kom til å skje. Torturscenen var den beste hittil i serien, mest på grunn av den ekstremt gode skuespilleren som spilte Graham, som jeg aldri har orker å lære meg navnet på.

 

Men at Dotten synes Prison Break har bedre character development synes jeg er tullete. Prison Break har veldig endimensjonale karakterer og dødkjedelige episoder. I 24 prøver de i hvertfall å overraske. Jeg ga Prison Break en sjanse, men etter 19 episoder med "det er bare over denne åsen... tydeligvis ikke"-handling orket jeg ikke mer. Selv om jeg aldri har synes at 24 er veldig bra, så holder det fortsatt den vandte standarden.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...