Gå til innhold

HW-Lan 06: Hva syns dere om "Lan 2006" på NRK2?


TSP

Anbefalte innlegg

Tror en kjent norsk torrentside har episodene i TV rip format :)

 

Programmleder, hehe, skjønner deg. Stå på, du gjør en knakende jobb! Flink til å forklare, og til dere som syntes det er veldig barnslige forklaringer på alt mulig: Vi her inne er faktisk en gjeng med nerder. En vanlig foreldre aner ikke hva det vil si å komme til lvl 60 i WoW, det er like uforstårelig dem som det er for oss å skjønne hvorfor Aasen ville innføre nynorsken.

 

Så stå på, håper det blir samme dekkningen av flere LAN! Og folkens, se på programmet. Jo flere seere, jo mer frister det nok til gjentakelse for NRK. Tror jaggu nesten jeg skal sende en mail til NRK og skryte litt av tiltaket også, og håpe på at dette skjer igjen, og oftere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper dette kan bli en fast ordning :)

Siden dette er første gangen dette er gjennomført er det mye som ikke planlegges på forhånd. Allerede idag syns jeg det har hvert en merkbar forbedring etter første innslaget. Jeg syns at et 30min innslag til finale oppgjør blir noe knapt.

 

Håper på mere og at dere tar med dere erfaringene til neste år.

 

Hepp hepp :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe, Nå må dere gi dere. Kong Kord er en habil gamer og dessuten er han sexy. Når han sier 3 poeng igjen til 60, så er det jo fordi folk som ikke spiller skal forstå det. Synes de hadde en bra miks av noob-profil og litt mer 1337 under kommentering av kampene. Eneste kritikken jeg forstår er at det blir for lite cs osv i forhold til bf2, for de som spiller cs.

 

Kjempebra jobbet gutta, stå på :)

Lenke til kommentar

BF2 er ikke noen bra tv-greie.. Blir veldig forvirrende i.o.m. at man ikke kan gå inn å se på stats og kart etc, men må følge tv.. Spiller ikke CS selv nå lenger men synes det er morsomt å se på spillere som er virkelig gode, problemet med filmingen er at det blir veldig upersonlig, man bør gå inn på noen få karakterer som man vet er gode og følge dem. Kunne sikkert fått litt intervjuer fra dem i etterkant/forkant. Å filme fps spill i oversiktsbilde gir egentlig liten mening og lite spenning..

 

Ellers følger jeg da med på sendingene fordi man skal støtte opp om e-sports i Norge, potensialet er der, men håper bare dem klarer å få noen profesjonelle produsenter som skjønner seg på action.. Programlederen gjør en helt grei jobb med det materialet han har. Men som sagt, kunne vært litt mer om stemningen i hallen..

Lenke til kommentar

Nei. De er ikke ferdige.

 

I morgen sender vi CS:S finalen klokka 11.

 

Multigamer.no mot svenske Ad-Astra.

Kommentatorer: DelCasa og Kong Kord.

 

 

Klokka 12 sendes 1.6 finalen.

 

Her er det uklart hvem som havner i finalen. De siste kampene avsluttes i natt.

Kommentatorer: XeqtR og Kong Kord.

 

Dette sendes alltså på http://nrk.no/lan2006

 

Et sammendrag sendes på kvelden i NRK2, men det blir desverre snaue greier ettersom 4 finaler skal omtales på 30 minutters sendeflate. :ohmy:

Lenke til kommentar

Endret mening om programlederen. Syns han har kommet seg sterkt opp i løpet av programmet. Han klarte seg veldig bra når han kommenterte CS:S-finalen. (Og jeg hater Source. :p)

 

Får se hvordan det går under 1.6... :)

 

Forresten; Hvor er du fra Kong Kord? Høres veldig Molde, Kristiansund ut.

Endret av soldis
Lenke til kommentar
Et sammendrag sendes på kvelden i NRK2, men det blir desverre snaue greier ettersom 4 finaler skal omtales på 30 minutters sendeflate.  :ohmy:

7023741[/snapback]

Programmet hadde hatt mye større suksess dersom dere hadde fått utvidet sendetiden slik at dere fikk dekket mer av lanet. Det ble litt knapt med en halvtime.

Det som ville blitt kuttet inn i da ville vært svisj-greiene, og det kan jeg ikke tenke meg at er spesielt inntektsbringende.

Men det får være NRKs problem.

Lenke til kommentar
Plomma2: Svisj er vel noe av det nrk tjener mest på i forhold til kostnadene. Koster omtrent ingenting å lage, og pengen renner inn på avstemminger, musikkønsker og chatting.

 

Melkeku deluxe :).

7027085[/snapback]

Er det faktisk noen som bruker det?

Det er nytt for meg, men hvis du sier det så. Kan ikke si jeg ser så mye på det, men jeg blar litt frem og tilbake på nattestid og mener jeg ser samme melding der hele tiden.

Lenke til kommentar
Endret mening om programlederen. Syns han har kommet seg sterkt opp i løpet av programmet. Han klarte seg veldig bra når han kommenterte CS:S-finalen. (Og jeg hater Source. :p)

 

Får se hvordan det går under 1.6... :)

 

Forresten; Hvor er du fra Kong Kord? Høres veldig Molde, Kristiansund ut.

7025389[/snapback]

Takker. :blush: Dette er relativt nytt for meg også. Dvs... ikke gaming, men kommentering og denne type broadcast.

Jeg er opprinnelig radiomann med bla. 6 år i P3, og fjernsyn har til nå vært relativt ubrutt mark for meg.

 

Programmet hadde hatt mye større suksess dersom dere hadde fått utvidet sendetiden slik at dere fikk dekket mer av lanet. Det ble litt knapt med en halvtime.

Det som ville blitt kuttet inn i da ville vært svisj-greiene, og det kan jeg ikke tenke meg at er spesielt inntektsbringende.

7025628[/snapback]

Japp. Men sendetid er luksus. :) At vi fikk lage totalt 2.5 timer med gaming denne uka er uansett råflott av NRK2.

Men vi produserte plenty på http://nrk.no/lan2006.

Lenke til kommentar

Må få skryte av deg jeg også KK. Var strålende å se finalene i dag. Du kvittet deg med litt av dette "wannabee geek" stempelet, og virket som en mye mer erfaren LANer :) Morsomt å høre på deg og ekspertkomentatoren under 1.6 finalen :D

 

Håper dette gjentaes.

 

FOrersten, hva i alle dager skjedde under 1.6 finalen? Akkuratt kl. 1700 så ble streamen kuttet, og man fikk ikke sett no mer. utrolig irriterende :( fikk ikke sett slutten...

Lenke til kommentar

Aner ikke. Jeg visste ikke at det ble brutt før du sier det nå. :S

 

Det ble uansett kluss i 1.6 finalen: En bugflash i slutten av siste runde på de_nuke gjorde at vi ikke ennå vet hvem som vant finalen mellom Global G. og Snakkes.

Dette skal visstnok avgjøres på skikkelig manèr på et møte i en av dagene som kommer.

 

XectR gjorde en fenomenal jobb som sidekick. Jeg lærte vanvittig mye av å høre ham forklare hvordan gutta på høyt nivå tenker og gjør når de spiller.

Lenke til kommentar

NRK sine streaminger har en tendens til å bli kuttet eller starte for tidlig da det er tidsbasert og det ikke blir oppdatert like bra som sendeskjemaet, om for eksempel programmet var 10 minutter for sent til å bli sendt da, går man også glipp av de 10 siste minuttene fordi nett-tv trodde programmet sluttet til planlagt tid.

Lenke til kommentar

Gratz med prorgammet. For meg har det hvert nesten like bra som om jeg skulle delta på lanet . Skal ganske sikkert stille til neste år.

Kommenteringen var spennende og veldig bra. Sendetiden trur jeg dere ihvertfall burde øke til kanskje 50min på finale innslaget. Aner ikke seretallet men håper det er nokk til neste år. Fokusereingen på E-sports var nokk ganske riktig, jeg tror og håper på at dere fikk økt noe av interessen til folk. Ikke minst gitt folket en smule innsikt i gaming og esports. Et løft for norge har dette sikkert hvert.

 

Det jeg kanskje ser frem til neste år er at dere kan få økt sendetid så dere kan få vist frem mere rundt HW-LANET. Dette vil da både øke populærteten rundt lanet som vil igjen gi enda flere deltakere.

Endret av KanDu
Lenke til kommentar
Sitter og ser på CS:S-finalen nå, og må si at programleder har kommet seg betraktelig siden første episode. Veldig god kommentering. Neste år satser vi på NRK1 i beste sendetid! :p

7029643[/snapback]

Jepp, og jeg vet allerede hvilket tidspunkt det skulle blitt sendt på på fredagen.

Fra klokken 20:00-22:15 :wee: Om noen ikke helt skjønner min noe spesielle humor, så kan jeg fortelle at det er da, "gullrekka" går.

Beat for beat - Nytt på nytt - Først & sist .

 

Jeg var der forøvrig på fredagen og jeg mener jeg kjente igjen hun ene lyddamen fra når jeg var utplassert hos Melonas tidligere i år, men neimen ikke sikker :hmm: Hadde tenkt å gå å hilse for jeg følte meg sikker på at det var hun, men dere så så travle ut og så godt bevokta ut bak de skuddsikre vinduene... :p Men hils henne fra Preben da, om du vet hvem hun er ^^

 

Men jeg satser på at det blir en evalurering etter dette her Kong Kord, hva som gikk bra og hva som ikke gikk bra og ta dette forumet og tilbakemeldinger herfra til hjelp. Er det forøvrig planlagt at dere skal dekke TG?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...