Scortech Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det kommer nok til å skje..men veldig gradvis... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Ikke at jeg er noen viktig, men etter å ha spilt en 10 runder med BF 2142 føler jeg rett og slett dette: Dette var rart og det føles ikke så godt. Litt som ett nytt par sko...ubehagelig og man lurer litt på om man gjorde ett dårlig kjøp/nedlasting. Det skjer for mye på skjermen: Det føles som om aktivitets nivået på informasjon i skjermbilde er høyere. spesielt med tanke på at selv om våpnene er prosjektilbaserte så er det lagt til litt fancy lys effekter. Alt rister så mye mer. Når man scoper inn med våpen så svaier våpen. De som vil ha det ekste vil nok si hurra, men jeg kan ikke huske effekten var så markant i feks BF 2. Alt ser så likt ut: Jeg sliter med å se hva faktisk alt er. Fargepaletten er ganske monoton. Jeg synes fienden ligner forfedelig mye på mine egne. Kits: De er jo temmelig lobotomerte i starten. Infantry har ikke granater eller noe. Men her kan det jo være en begresning i demoen. Men hvis dette er det som skal få folk gira på å kjøpe fullversjonen, så har de jo utelatt mye av morroa. Det tok meg en del runder før jeg skjønte litt systemet og hva jeg valgte. Våpen: Hvordan i alle dager treffe jeg med rocket launcher? Er vi ikke 100 år inn i fremtiden..er det ikke bare point and shoot?? Jeg måtte fyre av minste 10 skudd før jeg begynte å skjønne noe system. Sniper rilfa bruker jo år og dag mellom hvert skudd. Jeg kan se at i dag med manuel lading så er det en utfordring..men..i fremtiden? Men dette er vel også for å balansere opp ett våpen som kan ha one shot one kill. Men lyden som forteller meg at våpne lader om er så lavt at jeg ikke fikk det med meg. Jeg skal innrømme at MYE av dette har med at spillet er uvant og at man rett og slett må spill for å få ting inn i hukommelsen og huske hva ting er og gjør. Men jeg synes det er bemerkelsesverdig hvor uoversiktelig alt føles. Titan mode var jo litt moro, men minnet vel mye om Tribes. Men det har ikke gitt meg wow effekten som demoen til BF 1942 og BF 2 gjorde i sin tid. Dette føles som faktisk enda litt dårligere enn BF Vietnam. Men jeg skal kjøpe det og gi det en sjanse..kan hende det er brett jeg liker bedre. AKIRA Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hvordan i alle dager treffe jeg med rocket launcher? Jeg slet litt med den til å begynne med..men fikk det til etterhvert..Det jeg fant ut var at når man klikker på venstre musknapp for å skyte..duuh.hehe..og etter at man har skutt så holder man venstre museknapp inne og styrer musen til venstre,høyre,opp eller ned for å kontrollerer raketten... Når det gjelder lyden så er jeg blown away...ser ut som at 2142 er optimalisert for X-Fi kort..som jeg da har....lyden er skikkelig bra.. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hvordan i alle dager treffe jeg med rocket launcher? Jeg slet litt med den til å begynne med..men fikk det til etterhvert..Det jeg fant ut var at når man klikker på venstre musknapp for å skyte..duuh.hehe..og etter at man har skutt så holder man venstre museknapp inne og styrer musen til venstre,høyre,opp eller ned for å kontrollerer raketten... 7021308[/snapback] Dette var da også standard i BF2, hvorfor sliter dere med det? Nå vet jeg ikke om Scortech har spilt BF2, men AKIRAx24 har jo åpenbart det. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Ja..jeg har jo det, og skjønte det var en grad av kontroll. Men når jeg skjøt og hold den rett på målet...havnet granaten alltid en hel del over. Jeg måtte sikte UNDER målet for å så se at rakettene gikk opp. Det var merkelig uansett. AKIRA Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Nå vet jeg ikke om Scortech har spilt BF2 Nopp har aldri spilt bf2 før :!: hva slags spørsmål er det? jeg har 500+ timer i bf2 jeg Herregud jeg kommer ikke med uttalelser fra spill jeg ikke har erfaring med..som mange i forumet gjør.. Endret 7. oktober 2006 av Scortech Lenke til kommentar
Manx Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hadde ingen store planer om å kjøpe dette, men etter å ha testet demone i en 30 minutters tid så skal man vel ikke se bort i fra at dette blir handlet inn Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Spillet sugde.Våpnene fungerte som erterpistoler, bare at erterpistoler treffer bedre. Dessuten liker jeg ikke noe som er fremtidsrettet, spesielt ikke hvis de ikke klarer å lage bedre våpen i fremtiden 7019534[/snapback] Haha.. er enig med deg. Drittvåpen. Klarte nesten bare å treffe med sniper, ellers var det bare "erterpistoler" lagd av veistikker :!: 7019553[/snapback] Vel, hvis dere hadde giddet å lese et par artikler om BF 2142, så hadde dere skjønt hvorfor DICE/EA ikke laget überpewpew-laz0rz. Nemlig fordi de ville beholde den "gode gamle" Battlefield-stemingen ved å ha vanlige skytevåpen istedet for syke lasere, som dermed ville vært noe helt annet enn våpen i BF 1942, BF Vietnam og BF2. 7021197[/snapback] Jeg var nå borti ett laser/strålevåpen i løpet av spillet, så å si at de vil beholde de vanlige våpnene i stedet for futuristiske laservåpen er ikke riktig.. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har spilt 2142 i tre dager nå og ja det mange ting som er uvant i fra det man er vant med i fra BF2. Folk flest er blitt så vant med det som er i BF2 og når de får prøvd seg på 2142 og alt er ikke som i BF2 så syter og griner de.. Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har spilt 2142 i tre dager nå og ja det mange ting som er uvant i fra det man er vant med i fra BF2. Folk flest er blitt så vant med det som er i BF2 og når de får prøvd seg på 2142 og alt er ikke som i BF2 så syter og griner de.. 7021463[/snapback] For min del er det omvendt.. Det er FOR likt BF2! Jeg vil ha noe som er annerledes BF2, og dette føles rimlig likt som BF2. Men førsteinntrykket mitt har blitt forbedret! 64 player er noe piss, men etter at jeg slo på static map og " ikke risting på skjermen " i options så har det blitt bedre. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Litt uvant at "instaprone" fører til så stor spredning på kulene. Er ikke så veldig imponert enda, men tror det dreier seg litt om vane også.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Ja det er bra at man kan endre til static map, ellers hadde jeg klikka. Static map burde egentlig være default. For hva er egentlig poenget med et map som roterer og går motsatt vei? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Spillet sugde.Våpnene fungerte som erterpistoler, bare at erterpistoler treffer bedre. Dessuten liker jeg ikke noe som er fremtidsrettet, spesielt ikke hvis de ikke klarer å lage bedre våpen i fremtiden 7019534[/snapback] Haha.. er enig med deg. Drittvåpen. Klarte nesten bare å treffe med sniper, ellers var det bare "erterpistoler" lagd av veistikker :!: 7019553[/snapback] Vel, hvis dere hadde giddet å lese et par artikler om BF 2142, så hadde dere skjønt hvorfor DICE/EA ikke laget überpewpew-laz0rz. Nemlig fordi de ville beholde den "gode gamle" Battlefield-stemingen ved å ha vanlige skytevåpen istedet for syke lasere, som dermed ville vært noe helt annet enn våpen i BF 1942, BF Vietnam og BF2. 7021197[/snapback] Jeg var nå borti ett laser/strålevåpen i løpet av spillet, så å si at de vil beholde de vanlige våpnene i stedet for futuristiske laservåpen er ikke riktig.. 7021449[/snapback] Det står i artiklen jeg leste i et blad, så det er vel ikke bare oppspinn håper jeg. Poenget mitt var uansett at EA/Dice ikke laget et spill med bare lasere og fremtidsvåpen, men et spill med mye av den gamle Battlefield-ånden i seg, som f.eks. skytevåpen med kuler og ikke bare lasere. Edit: Skrivefeil. Endret 7. oktober 2006 av Kasp Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Er del ting jeg selv ikke liker med 2142..som den tanks eller var det apc det var..mener det var tanks..den som hoverer over bakken..den synes jeg var rett og slett ræva å kjøre..som å kjøre på glattis mens du er drita full..den bruker jeg absolutt ikke hvis jeg kan unngå den..hehe..walkerene er morsom å styre/kjøre men de er ufattelig treg..ville sett utrolig dumt ut hvis de kunne løpe da.hehe..fly kjøretøyene er ikke laget til for å kunne fly sidelengs..stor handikapp synes jeg.. Og tv guided missiles er utrolig vanskelig å styre..synes jeg ihvertfall.. Endret 7. oktober 2006 av Scortech Lenke til kommentar
Steina Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Kasp: Hva du snakker om? Battlefield-ånden? Man traff mye bedre i BF1942 enn man gjør i BF2142. Dessuten er det ikke noe kos å spille et skytespill når våpnene suger så mye som de gjør i dag. Du har jo ikke prøvd det engang!? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Alt er bare en vanesak. Våpnene spesielt, de har da faktisk ikke dårlig aim. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Alt er bare en vanesak. Våpnene spesielt, de har da faktisk ikke dårlig aim. 7022517[/snapback] Jepp det er sant..Venting tar såååå lang tid når man venter på noe spesielt:-( Endret 7. oktober 2006 av Scortech Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Men det er vel som alle andre nye lanseringer. De kan jo bare gjøre det så bra som de tror...og så må det som regel balanseres til i ettertid. Forvent en patch i løpet av en mnd eller to fra lansering. Men det er trist de ikke har klart å få til den magiske komboen de hadde med BF 1942 demoen...husker folk gikk mann av huse da den kom. AKIRA Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Men det er trist de ikke har klart å få til den magiske komboen de hadde med BF 1942 demoen...husker folk gikk mann av huse da den kom. Det var vel p.g.a at den sjangeren var mer eller mindre ny og og folk var blitt betatt av den..Nå i senere tid så har jo sjangeren blitt viderutvikliet og fått mye bedre grafikk osv.. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Njaja - dette skal bli spennende. Synes som de fleste her at det går VEL tregt for seg på slagmarken........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå