Gå til innhold

bf2142 demo ute i dag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg er noen viktig, men etter å ha spilt en 10 runder med BF 2142 føler jeg rett og slett dette:

Dette var rart og det føles ikke så godt. Litt som ett nytt par sko...ubehagelig og man lurer litt på om man gjorde ett dårlig kjøp/nedlasting.

Det skjer for mye på skjermen:

Det føles som om aktivitets nivået på informasjon i skjermbilde er høyere. spesielt med tanke på at selv om våpnene er prosjektilbaserte så er det lagt til litt fancy lys effekter. Alt rister så mye mer. Når man scoper inn med våpen så svaier våpen. De som vil ha det ekste vil nok si hurra, men jeg kan ikke huske effekten var så markant i feks BF 2.

Alt ser så likt ut:

Jeg sliter med å se hva faktisk alt er. Fargepaletten er ganske monoton. Jeg synes fienden ligner forfedelig mye på mine egne.

Kits:

De er jo temmelig lobotomerte i starten. Infantry har ikke granater eller noe. Men her kan det jo være en begresning i demoen. Men hvis dette er det som skal få folk gira på å kjøpe fullversjonen, så har de jo utelatt mye av morroa. Det tok meg en del runder før jeg skjønte litt systemet og hva jeg valgte.

Våpen:

Hvordan i alle dager treffe jeg med rocket launcher? Er vi ikke 100 år inn i fremtiden..er det ikke bare point and shoot?? Jeg måtte fyre av minste 10 skudd før jeg begynte å skjønne noe system. Sniper rilfa bruker jo år og dag mellom hvert skudd. Jeg kan se at i dag med manuel lading så er det en utfordring..men..i fremtiden? Men dette er vel også for å balansere opp ett våpen som kan ha one shot one kill. Men lyden som forteller meg at våpne lader om er så lavt at jeg ikke fikk det med meg.

Jeg skal innrømme at MYE av dette har med at spillet er uvant og at man rett og slett må spill for å få ting inn i hukommelsen og huske hva ting er og gjør. Men jeg synes det er bemerkelsesverdig hvor uoversiktelig alt føles. Titan mode var jo litt moro, men minnet vel mye om Tribes.

Men det har ikke gitt meg wow effekten som demoen til BF 1942 og BF 2 gjorde i sin tid. Dette føles som faktisk enda litt dårligere enn BF Vietnam.

Men jeg skal kjøpe det og gi det en sjanse..kan hende det er brett jeg liker bedre.

AKIRA

Lenke til kommentar
Hvordan i alle dager treffe jeg med rocket launcher?

Jeg slet litt med den til å begynne med..men fikk det til etterhvert..Det jeg fant ut var at når man klikker på venstre musknapp for å skyte..duuh.hehe..og etter at man har skutt så holder man venstre museknapp inne og styrer musen til venstre,høyre,opp eller ned for å kontrollerer raketten...

Når det gjelder lyden så er jeg blown away...ser ut som at 2142 er optimalisert for X-Fi kort..som jeg da har....lyden er skikkelig bra..

Lenke til kommentar
Hvordan i alle dager treffe jeg med rocket launcher?

Jeg slet litt med den til å begynne med..men fikk det til etterhvert..Det jeg fant ut var at når man klikker på venstre musknapp for å skyte..duuh.hehe..og etter at man har skutt så holder man venstre museknapp inne og styrer musen til venstre,høyre,opp eller ned for å kontrollerer raketten...

7021308[/snapback]

Dette var da også standard i BF2, hvorfor sliter dere med det? Nå vet jeg ikke om Scortech har spilt BF2, men AKIRAx24 har jo åpenbart det.
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke om Scortech har spilt BF2

Nopp har aldri spilt bf2 før :!:

hva slags spørsmål er det?

jeg har 500+ timer i bf2 jeg

Herregud jeg kommer ikke med uttalelser fra spill jeg ikke har erfaring med..som mange i forumet gjør..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Spillet sugde.

Våpnene fungerte som erterpistoler, bare at erterpistoler treffer bedre.

Dessuten liker jeg ikke noe som er fremtidsrettet, spesielt ikke hvis de ikke klarer å lage bedre våpen i fremtiden

7019534[/snapback]

Haha.. er enig med deg. Drittvåpen. Klarte nesten bare å treffe med sniper, ellers var det bare "erterpistoler" lagd av veistikker :!:

7019553[/snapback]

Vel, hvis dere hadde giddet å lese et par artikler om BF 2142, så hadde dere skjønt hvorfor DICE/EA ikke laget überpewpew-laz0rz. Nemlig fordi de ville beholde den "gode gamle" Battlefield-stemingen ved å ha vanlige skytevåpen istedet for syke lasere, som dermed ville vært noe helt annet enn våpen i BF 1942, BF Vietnam og BF2.

7021197[/snapback]

Jeg var nå borti ett laser/strålevåpen i løpet av spillet, så å si at de vil beholde de vanlige våpnene i stedet for futuristiske laservåpen er ikke riktig..

Lenke til kommentar
Jeg har spilt 2142 i tre dager nå og ja det mange ting som er uvant i fra det man er vant med i fra BF2. Folk flest er blitt så vant med det som er i BF2 og når de får prøvd seg på 2142 og alt er ikke som i BF2 så syter og griner de..

7021463[/snapback]

For min del er det omvendt.. Det er FOR likt BF2!

Jeg vil ha noe som er annerledes BF2, og dette føles rimlig likt som BF2.

Men førsteinntrykket mitt har blitt forbedret! 64 player er noe piss, men etter at jeg slo på static map og " ikke risting på skjermen " i options så har det blitt bedre.

Lenke til kommentar
Spillet sugde.

Våpnene fungerte som erterpistoler, bare at erterpistoler treffer bedre.

Dessuten liker jeg ikke noe som er fremtidsrettet, spesielt ikke hvis de ikke klarer å lage bedre våpen i fremtiden

7019534[/snapback]

Haha.. er enig med deg. Drittvåpen. Klarte nesten bare å treffe med sniper, ellers var det bare "erterpistoler" lagd av veistikker :!:

7019553[/snapback]

Vel, hvis dere hadde giddet å lese et par artikler om BF 2142, så hadde dere skjønt hvorfor DICE/EA ikke laget überpewpew-laz0rz. Nemlig fordi de ville beholde den "gode gamle" Battlefield-stemingen ved å ha vanlige skytevåpen istedet for syke lasere, som dermed ville vært noe helt annet enn våpen i BF 1942, BF Vietnam og BF2.

7021197[/snapback]

Jeg var nå borti ett laser/strålevåpen i løpet av spillet, så å si at de vil beholde de vanlige våpnene i stedet for futuristiske laservåpen er ikke riktig..

7021449[/snapback]

Det står i artiklen jeg leste i et blad, så det er vel ikke bare oppspinn håper jeg. Poenget mitt var uansett at EA/Dice ikke laget et spill med bare lasere og fremtidsvåpen, men et spill med mye av den gamle Battlefield-ånden i seg, som f.eks. skytevåpen med kuler og ikke bare lasere.

Edit: Skrivefeil.

Endret av Kasp
Lenke til kommentar

Er del ting jeg selv ikke liker med 2142..som den tanks eller var det apc det var..mener det var tanks..den som hoverer over bakken..den synes jeg var rett og slett ræva å kjøre..som å kjøre på glattis mens du er drita full..den bruker jeg absolutt ikke hvis jeg kan unngå den..hehe..walkerene er morsom å styre/kjøre men de er ufattelig treg..ville sett utrolig dumt ut hvis de kunne løpe da.hehe..fly kjøretøyene er ikke laget til for å kunne fly sidelengs..stor handikapp synes jeg..

Og tv guided missiles er utrolig vanskelig å styre..synes jeg ihvertfall..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Men det er vel som alle andre nye lanseringer. De kan jo bare gjøre det så bra som de tror...og så må det som regel balanseres til i ettertid. Forvent en patch i løpet av en mnd eller to fra lansering.

Men det er trist de ikke har klart å få til den magiske komboen de hadde med BF 1942 demoen...husker folk gikk mann av huse da den kom.

AKIRA

Lenke til kommentar
Men det er trist de ikke har klart å få til den magiske komboen de hadde med BF 1942 demoen...husker folk gikk mann av huse da den kom.

Det var vel p.g.a at den sjangeren var mer eller mindre ny og og folk var blitt betatt av den..Nå i senere tid så har jo sjangeren blitt viderutvikliet og fått mye bedre grafikk osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...