Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her

rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om noen sider med et ganske stort bibliotek av gratis MIDI filer? Og, om dere bruker programmer som lager noter av dem, i såfall, hvilke bruker dere?

7248038[/snapback]

Tenker du på klassisk musikk

Det er ikke alle Midi-filer man kan få brukbare noter av, det kommer an på om de er skrevet inn på data eller "tatt" opp fra et digitalt keyboard/piano. Her er et program (Musician eller Composer), det koster penger men det er gratis trial-versjon man kan prøve. Finnes sikkert gratis-programmer også men vet ikke om noen i farta

Lenke til kommentar
Jeg har keyboard hjemme og spiller litt i blandt, er ikke så veldig god, men kan noter og noen akkorder. Er det noen som har noen sanger å anbefale?

7259478[/snapback]

Du kan jo lære deg haleluja... den inneholder enkle akkorder, lett og spille og jo mer du øver og improviserer får det til å høres bedre ut ;) til slutt kan du spille den bra og alle kjenner til den ;)

Lenke til kommentar
Jeg har keyboard hjemme og spiller litt i blandt, er ikke så veldig god, men kan noter og noen akkorder. Er det noen som har noen sanger å anbefale?

7259478[/snapback]

Du kan jo lære deg haleluja... den inneholder enkle akkorder, lett og spille og jo mer du øver og improviserer får det til å høres bedre ut ;) til slutt kan du spille den bra og alle kjenner til den ;)

7261570[/snapback]

Ja den er jo fin. Tror jeg fant notene til den, stemmer det at den er skrevet av Rufus Wainwright?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Noen som vet om noen sider med et ganske stort bibliotek av gratis MIDI filer? Og, om dere bruker programmer som lager noter av dem, i såfall, hvilke bruker dere?

7248038[/snapback]

Tenker du på klassisk musikk

Det er ikke alle Midi-filer man kan få brukbare noter av, det kommer an på om de er skrevet inn på data eller "tatt" opp fra et digitalt keyboard/piano. Her er et program (Musician eller Composer), det koster penger men det er gratis trial-versjon man kan prøve. Finnes sikkert gratis-programmer også men vet ikke om noen i farta

7260527[/snapback]

Jeg bruker både MidiNotate Musician og Overture, dog lager førstenevnte de beste notene/lydene og kombinasjonene. Og, helst ikke klassisk, er så lei etter fem år med det. Nå vil jeg ha noe litt mer moderne. :)

EDIT: Når jeg tenker meg rundt, vet dere om noen gode keyboard med støtte for MIDI-filer og at man kan plugge det i PCen?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Jupp!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
  Keyboardet mitt, et Yamaha DGX-620 som jeg kjøpte nå i høst:  0605120102.jpg  Ganske genialt med den lcdskjermen egentlig, du kan se noter samt klaviaturet på den som viser hvor du skal spille. Du kan også laste ned flere låter fra nettet og lære å spille de ved hjelp av en lesson-modus. Et veldig bra alternativ for nybegynnere som meg med andre ord. Kosta meg litt over 7 høvdinger. 

7134892[/snapback]

:thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det så utrolig deilig ut :D Så spørs det da prisen, tror over 3000 kr blir for mye. Tror det er litt dumt da det ser ut som det du har der koster omkring 7000-8000 kroner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Ja det kostet litt over 7000. Men syns det var absolutt verdt pengene. Det er god lyd, veide tangenter, lcd-skjerm og usb-utgang med programvare på CD. Kan ikke si jeg angrer akkurat, selv om jeg ble forferdelig blakk etterpå.  :ermm:

7271491[/snapback]

Men for min del er det nok litt for dyrt, noen billigere - helst omkring 3000 kr som er av passe kvalitet?

EDIT: Hvilket av disse keyboardene til under 4500 er noe å satse på?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Noen som har noter eller vet om noen sider der jeg finner noter på "November rain" av Guns N Roses?

7285917[/snapback]

Tror denne kan fungere, er ikke helt sikker, men det er lov og prøve. "Laget" på to minutter. :)

november_rain.zip

Lenke til kommentar
Innen 14 dager så skal pianoet bli stemt, og det første jeg skal forsøke på er Tallulah. Notene har ligget en stund nå, men pianoet har vært grusomt ustemt.

7292608[/snapback]

Stemme pianoet? Er det ikke dyrt med stemming, hvor mye betalte du? Jeg har ikke stemt pianoet mitt på ca. 7-8 år, og det klinger helt greit. Men jeg har ihvertfall hørt at pianoets levetid forlenges hvis det stemmes, er dette korrekt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Bruk enten Overture (gratis) eller MidiNotate Musician (koster penger). :)

7292272[/snapback]

Da får jeg skaffe meg Overture ;)

7296772[/snapback]

Ja, men Musucian er mye mer avansert, og er i mine øyne bedre. Notene er bedre i det og det er letter å "lage" sanger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...