Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her

rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har spilt gjennom endel stykker halvveis, har ganske dårlig struktur på øvinga. Kommer litt an på hva som er "skikkelig vanskelig". Har spilt revolusjonsetyden av Chopin, men har aldri turt og gått på scenen med den :( (Så har gått litt i glemmeboka nå.) Ellers; Fantaisie Impromptu og noen nokturner. Ga meg i kast med "Snøstorm"-etyden av Liszt her om dagen, bare for å prøve. Tror den er litt på kanten men. Hva med deg  :)

7213024[/snapback]

Ikke verst! :=). Hvor lenge har du spilt da? Har du privatlærer?

Jeg selv har spilt noen nocturner og valser av Chopin og en masse Grieg, bla. Brullpsdag på Troldhaugen, Notturno, og sommerfugl. Pluss en del preluder av Prokofiev og Rachmaninov. Fantasie Impromptu virker litt digg å spill:=). Tok det lang tid å lære seg den?

Lenke til kommentar
Ikke verst! :=). Hvor lenge har du spilt da? Har du privatlærer?

Jeg selv har spilt noen nocturner og valser av Chopin og en masse Grieg, bla. Brullpsdag på Troldhaugen, Notturno, og sommerfugl. Pluss en del preluder av Prokofiev og Rachmaninov. Fantasie Impromptu virker litt digg å spill:=). Tok det lang tid å lære seg den?

7214922[/snapback]

Har spilt ca 6 år om jeg ikke tar helt feil. Går på (heter det det?) musikkskole, dvs har ikke privatlærer. En halvtime i uka, hehe.

Har spilt litt Grieg jeg også, bla. "norge rundt"-stykket (Egentlig Norsk Folkedans nr. 2) for solo piano. (Har notene på data også tror jeg, send PM hvis du er interessert) Hvilke nokturner har du spilt?

Ang Fantaisie Impromptu brukte jeg vel et par måneder++ tror jeg.

En bra side for å finne klassiske noter gratis:

http://www.sheetmusicarchive.net/

Lenke til kommentar

Har spilt gjennom endel stykker halvveis, har ganske dårlig struktur på øvinga. Kommer litt an på hva som er "skikkelig vanskelig". Har spilt revolusjonsetyden av Chopin, men har aldri turt og gått på scenen med den :( (Så har gått litt i glemmeboka nå.) Ellers; Fantaisie Impromptu og noen nokturner.

7213024[/snapback]

Ååå fantasie impromptu. Bestemte meg for å lære den for noen år siden, men fikk aldri helt taket på venstrehånda, eller altså å samkjøre høyre og venstre. Men hvis det virkelig går an (og andre får det til ;) ) så skal jeg kanskje gi det en sjanse til. Men husker jeg slet fælt.

Lenke til kommentar

Har spilt gjennom endel stykker halvveis, har ganske dårlig struktur på øvinga. Kommer litt an på hva som er "skikkelig vanskelig". Har spilt revolusjonsetyden av Chopin, men har aldri turt og gått på scenen med den :( (Så har gått litt i glemmeboka nå.) Ellers; Fantaisie Impromptu og noen nokturner.

7213024[/snapback]

Ååå fantasie impromptu. Bestemte meg for å lære den for noen år siden, men fikk aldri helt taket på venstrehånda, eller altså å samkjøre høyre og venstre. Men hvis det virkelig går an (og andre får det til ;) ) så skal jeg kanskje gi det en sjanse til. Men husker jeg slet fælt.

7215181[/snapback]

Lærern min lærte meg en måte å øve det på som gjorde det mye enklere å sette det sammen, en slags rytme-greie. Det er litt vanskelig å forklare, men jeg kan poste en innspilling av de første linjene der, hvordan jeg øvde det sakte.

Lenke til kommentar

Lærern min lærte meg en måte å øve det på som gjorde det mye enklere å sette det sammen, en slags rytme-greie. Det er litt vanskelig å forklare, men jeg kan poste en innspilling av de første linjene der, hvordan jeg øvde det sakte.

7215190[/snapback]

Å, ja, det ville vært veldig fint :)

Lenke til kommentar
Jeg har kanskje sagt det før, men når jeg blir rikt og berømt skal jeg kjøpe et ultrastort hus, med et ultrastort rom, og et sort og hvitt, nyyydelig flygel... :love:

7215755[/snapback]

Hvordan har du tenkt til å bli rik å berømt da?

7215825[/snapback]

Vet ikke! Men musikk har jo vært en bra vei for mange :p

(Har jo ikke tenkt på alt heller! :wee: )

Lenke til kommentar
Har lagt ved en liten innsp her nå. Hvis man øver alle kryss-rytmene sånn skal det gå litt lettere etterhvert

link (random upload-side, håper det funker)

Det var kjempesnilt! :)

Skjønner tegninga nå. Fikk lyst til å begynne å øve igjen, og ble litt misunnelig på at du spiller den så fint.

Tusen takk! Internett er et flott medium...

Lenke til kommentar

Ingen som tør å prøve på The dance of eternity soloen? Dødd etter å lære meg den i halvannet år nå, men desverre så "suger" gehøret mitt.

Hadde vært evig takknemmlig (eller hvordan det skrives) hvis noen kunne mekka no noter.

Mvh Aleksander

Endret av aleks tho
Lenke til kommentar
Ingen som tør å prøve på The dance of eternity soloen? Dødd etter å lære meg den i halvannet år nå, men desverre så "suger" gehøret mitt. 

Hadde vært evig takknemmlig (eller hvordan det skrives) hvis noen kunne mekka no noter.

Mvh Aleksander

7227419[/snapback]

Jeg mener jeg skal ha notene til den soloen liggende på disk et sted.. skal foreta en større leteaksjon og se om jeg finner de.

PS: jeg spiller utelukkende etter gehør, så jeg kan ikke si om notene er korrekte eller ei. Kan spille den delen sånn halv-greit. Det har ikke vært noe stort mål å lære den, egentlig (latskap).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Noen som vet om noen sider med et ganske stort bibliotek av gratis MIDI filer? Og, om dere bruker programmer som lager noter av dem, i såfall, hvilke bruker dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...