TanglewoodD Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Nå føler jeg meg ferdig med gitar, at jeg kan spille det, å intresse for å lære meg å spille piano kom. Nå er jeg på big-time budsjett, å titta på piano,keyboard etc helt ned til tusingen. Greia er at jeg har et ganske så OK anlegg hjemme, å da jeg kom over denne : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=22112611&reference=1/221/126/11_-243146140.jpg&adheading=Keyboard&adTypeId=67&areaId=1715 så lurte jeg på om det var noe. Greit, det er begrenset for hva man får for 500kr, men jeg vil lære meg, jeg skal ikke spille konsert.. er det noen som har noen formening eller what so ever? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Bedre enn ingenting, for min del. Mest sannsynlig godt nok til å lære basic piano. Pianoet bør jo aller helst ha tangenter med litt motstand, og aksent, altså at det er en sammenheng mellom hvor hardt du trykker ned tangentene og styrken på lyden ut fra høytalerne. Jeg må begynne å lete etter et keyboard selv. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Bedre enn ingenting, for min del. Mest sannsynlig godt nok til å lære basic piano. Pianoet bør jo aller helst ha tangenter med litt motstand, og aksent, altså at det er en sammenheng mellom hvor hardt du trykker ned tangentene og styrken på lyden ut fra høytalerne. Jeg må begynne å lete etter et keyboard selv. Ja. Følsomhet er jo en del av spillet, men for 500kr er det OK å lære seg basic syns jeg. Om noen har det her, så hadde det vært kult med en omtale! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 M-Audio-keyboardet har såvidt jeg vet anslagsfølsomme tangenter, men de er ikke vektede. Jeg ville foreslå at man finner noe med vektede tangenter, øker spillegleden markant! Med det sagt –- hvis noen er ute etter et slikt (M-Audio Keystation 49e i mitt tilfelle) og er villig til å hente det hos meg i Bergen skal de få det aldeles gratis; prøver å rydde opp litt i gammelt rask i leiligheten. (Bare å slette dette om jeg bryter reglene, men innbiller meg at tilbud om å gi bort er innenfor det som aksepteres?) Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Da har jeg fått tak i piano for litt spilling. Aldri rørt en piano før, så blir gøy å lære (forhåpentligvis). Noen tips til en nybegynner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Det er lurt å passe på at pianoet er ordentlig stemt. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Det er lurt å passe på at pianoet er ordentlig stemt. Ingen problem. Se om jeg får tak i pianostemmer. Ødelegger vel ingenting ved å spille på den før den blir skikkelig stemt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Nei, ikke annet enn opplevelsen. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Noen som spiller slik musikk her inne? Jeg syns det er mest artig å spille slik musikk! =) Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Noen som spiller slik musikk her inne? Jeg syns det er mest artig å spille slik musikk! =) Nei, klassisk her i gården Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Noen som spiller slik musikk her inne? Jeg syns det er mest artig å spille slik musikk! =) Jeg har vært innom det meste av sjangrer. Har aldri falt helt for denne typen da, men veldig morsomt å spille. 1 Lenke til kommentar
Vaskebalje Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Halla! Utrolig nok er jeg nå på god vei til å prøve meg på piano. De største grunnene er klassiske sanger som for meg er kunst. Det jeg da lurer på, er, er det noen merker noen anbefaler? Pris? Tenker da på et klassisk piano som passer inn i en stue. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Halla! Utrolig nok er jeg nå på god vei til å prøve meg på piano. De største grunnene er klassiske sanger som for meg er kunst. Det jeg da lurer på, er, er det noen merker noen anbefaler? Pris? Tenker da på et klassisk piano som passer inn i en stue. Ja, hvilken prisklasse tenkte du deg? Har du et par hundre tusen ville jeg kanskje kjøpt et flygel. Har du ikke så mye, så har både Steinway, Bechstein, Bösendorfer og mange andre gode pianoer. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Hei og hå Vekker til live denne tråden igjen. Har funnet ut at jeg vil lære meg å spille piano, men kan så og si ingenting om temaet. Nr 1 blir ihvertfall å skaffe seg et piano. Nærmere bestemt et elektronisk piano. Et av problemene jeg har funnet er at det fort blir veldig dyrt når det skal ha motvekt på tangentene. Noen som har noen anbefalinger på elektronisk piano som har motvekt og helst under 4000 kr. Peace and love Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Sprenger budsjettet ditt litt, men hvis du først skal kjøpe et piano så ville jeg gått for enten ett fra Yamaha P-serien, f.eks P95, eller Korg SP-250/170. Hadde ett Korg-SP250 selv og var veldig fornøyd med lyden og tangentene, solgte det for å kjøpe Korg M50 Lykke til! Lenke til kommentar
Special P Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25234722 P95 virker kanskje mest aktuelt. Men det ødelegger budsjettet litt. Men finn.no skal jo være mulighetens marked. Takk for svar Flere som har noen tips? Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Styr unna Korg. De har aldri fått til dette med piano-lyder. Yamaha er absolutt å anbefale, men pris henger sammen med kvalitet i denne sjangeren. Men for alle del: test ut før du kjøper! Lenke til kommentar
Special P Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Styr unna Korg. De har aldri fått til dette med piano-lyder. Yamaha er absolutt å anbefale, men pris henger sammen med kvalitet i denne sjangeren. Men for alle del: test ut før du kjøper! Yamaha har vel egentlig vert mest i tankene hele tiden. Får jeg mye for pengene med et P95 tror du? Og hvordan skal jeg teste pianoet? Jeg kan jo nesten ikke spille, så blir bare å se at tangentene og funksjonene fungerer. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå