kjeklulf Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Det er faktisk nesten like enkelt å transportere et flygel som et piano. Sånn bortsett fra at et flygel tar fem ganger så stor plass? Endret 18. juli 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Noen som vet om det finnes en teknikk for å spille introen til ?Jeg prøvde selv, flere ganger, men endte opp med vannblemme på pekefingeren. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det blir det samme når du spiller gitar. I begynnelsen blir huden sår, men etterhvert herdet. Husker jeg sleit med det samme når jeg spilte orgel glissandoer første gangen. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Glissando på orgel gjør da overhodet ikke vondt? Glissando på de sorte tangentene på piano gjør vel heller ikke vondt, noe de hvite gjør. Ouch Noen som kan hjelpe meg å finne noter på sanger på piano/orgel? Helst ikke så altfor vanskelig, trenger en utfordring så jeg virkelig kan begynne å øve. Får snart et combo-orgel i hus Edit: Dessuten glisserer (?) man vel med hele håndflaten på piano, framfor bare en eller to fingre som går an på uvektede tangenter Endret 18. juli 2008 av Garanti Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hvis du trenger en utfordring så kan du prøve hva som helst av Bach. Har du sett på: Ballade av Burgmüller [midi], eller Arabesque av Burgmüller [midi] ? Da vil jeg gjerne be om navn og nummer til stykker av Chopin som er cirka like krevende som Op. 26 No.1. (men helst ikke så mye mer krevende.) Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Noen som vet om det finnes en teknikk for å spille introen til ?Jeg prøvde selv, flere ganger, men endte opp med vannblemme på pekefingeren. Det der har jeg øvd mye på Synes bare det er gøy, og kan lage mye fett med litt sampling + den teknikken der. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det er faktisk nesten like enkelt å transportere et flygel som et piano. Sånn bortsett fra at et flygel tar fem ganger så stor plass? De tar av beina og snur det vertikalt. Da tar det ikke så stor plass!!! (jaja... konsertflygler...) Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hvis noen er ute etter boogie woogie sanger som blir spilt på piano. Så kan dere bare spørre om msn adressen min..så kan jeg sende sangene til de som vil ha Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Noen som kan hjelpe meg å finne noter på sanger på piano/orgel? Helst ikke så altfor vanskelig, trenger en utfordring så jeg virkelig kan begynne å øve. "I got rythm" og "Rhapsody in blue themes" er to kjekke og forholdsvis enkle songar. Ganske rolege begge to igrunn, mykje flotte akkordar på Rhapsody Hugsar ikkje komponist i farten, men søk på www.sheetmusicdirect.com så finn du det sikkert. "La fille aux cheveux de lin" av Claude Debussy er også ein svært flott komposisjon med mykje fine akkordar Har sjølv spelt i 8-9 år og trivest veldig med pianospelinga! Spelar i eit korband, og får ymse oppdrag av ungdomsarbeidaren her no og då. Her er eit opptak av "Fantasie Impromptu" av Frederic Chopin, som eg spelte på hardangerkonferansen i Øystese: http://www.bandt.no/hardanger2030/Hardanger2030.html Den er litt lang, så dei måtte kutta ganske mykje av stykket, men fyrste del er med. Er ikkje heilt prikkfritt, då det vart framført og tatt opp live framfor lokalpolitikarar Endret 28. juli 2008 av Zapticon Lenke til kommentar
Matias Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) asdf Endret 9. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Chopin sine ballader (han komponerte bare 4) er digg. Favorittene mine er No. 3 og 4. Min mening er også at Zimerman er den beste til å spille dem. Sånn teknisk sett skal den tredje balladen være den letteste. Chopin -- Polonaise Op. 26 No. 1 Se filmen hos Youtube EDIT: det er ikke ofte jeg liker når Horowitz spiller Chopin, men denne er bare best: Se filmen hos Youtube Endret 28. juli 2008 av Emomilol Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Lyst til å lære meg å spille sånn som han her gjør på piano Drit tøfft syns jeg. Men hvordan skal jeg klare å lære meg det..kan ikke noter...hehe. Jeg pleier å ta sangene på gehøret. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Lær deg noter Hehe, det er nok det beste ja! Men eg vil også anbefale at du lærer deg besifring. Det kan ein kose seg mykje med! Når ein fyrst har lært alle akkordane, og korleis ein kan vri og vende på dei, bryte dei opp osb., kan ein spela veldig mykje rart. Opnar for improvisasjon. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Lær deg noter Hehe, det er nok det beste ja! Men eg vil også anbefale at du lærer deg besifring. Det kan ein kose seg mykje med! Når ein fyrst har lært alle akkordane, og korleis ein kan vri og vende på dei, bryte dei opp osb., kan ein spela veldig mykje rart. Opnar for improvisasjon. Ja har begynt å lært meg litt besifring Men det er jo ikke såå komplisert som det skal se ut til det han spiller. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Har du eit godt gehør og god hukommelse skal du nok klara det Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg vil si at du ikke kommer særlig langt innen klassisk piano hvis du ikke går inn for å lære noter. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg vil si at du ikke kommer særlig langt innen klassisk piano hvis du ikke går inn for å lære noter. Sånn er det bare. Det kommer vel ikke ann på om du kan lese noter eller ikke, jeg leser ikke noter, men piano rolls, høres kanskje litt sykt ut, men jeg begynte å lese piano rolls fordi de var mye "enklere" for meg, og jeg hadde som formål å sitte foran data'n mens jeg øvde. Ikke dra til onkel å spille på pianoet hans mens jeg leste fra en notebok ^_^ Jeg begynte litt feil, men det funker like bra, akkurat som gitarister som spiller venstrehendt på en høyrehendt gitar... Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 fins det noe bra virituelt piano og finne på nettet? Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 victoryseieren: Om ein skal spela klassisk musikk, MÅ ein kunne notar, slik er det berre. Ellers så må ein ha eit sykt gehør. Spørs selvfølgelig kva songar ein skal spela, men om ein skal læra seg til dømes Fantasie Impromptu av Chopin, er det å kunne notar eit must. Men piano rolls? Det har eg aldri høyrd om trur eg. Kva er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå