loathsome Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Lite liv her .. Så nylig The Hulk, og synes themen der var dritfin, så i dag har jeg knotet litt rundt på pianoet. Slik ble resultatet: http://yesplz.servebeer.com/random/walkaway.mp3 Jeg spiller ikke etter noter, så alt er fanget opp via øret .. er også 50% improvisasjon på den innspillningen der (Jeg vet, roter litt til ut mot slutten) Noen kommentarer? Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Jeg og en kompis spilte litt piano på skolen her forleden. Tok det opp med mobilen. Høres det ikke nydelig ut? Axel_Foley_PHONE.mp3 Endret 17. mars 2008 av nils2911 Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg og en kompis spilte litt piano på skolen her forleden. Tok det opp med mobilen. Høres det ikke nydelig ut? Jævla bra touch! Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Dette var den mest gjennomførte versjonen ever spilt på piano Vi vil ha youtube video, ja det vil vi Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Sitter her og prøver meg på vår egen Griegs Bryllupsdag på Trollhaugen. Den er ikke akkuratt lett. ^^, Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Noen som spiller Boogie Woogie her? Sliter med å få med høyre hånda. Jeg klarer bassen, men det blir bare surr når jeg skal begynne med høyre. Er vel bare øving som gjelder da? hehe Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Noen som spiller Boogie Woogie her? Sliter med å få med høyre hånda. Jeg klarer bassen, men det blir bare surr når jeg skal begynne med høyre. Er vel bare øving som gjelder da? hehe Jeg gjør, og er venstrehånda som er stress her .. du må lære deg den utenat, HELT utenat .. den skal sitte helt automatisk før du kan begynne å ta av med fete riff o.l. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Eit innlegg som oppfordrer til piratkopiering er fjerna. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Det er så deprimerende å en halv centimeter for korte fingre fra å nå over Eb til F-en en oktav over. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Ha, eg har lange fingre eg! Pianofingre tenk! Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Det er ikke mange sanger som krever at du strekker deg lengre enn 1 oktav, det er ikke noe stress å greie med korte fingre ( om man er dverg går det kanskje dårlig ^^ ). Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg klarer C -> E i oktaven over. Fingrene mine er (forhåpentligvis) ikke utvokste enda. Hva klarer dere? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg klarer C -> E i oktaven over. Fingrene mine er (forhåpentligvis) ikke utvokste enda. Hva klarer dere? Klarer C -> E jeg og Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Rekker fra C -> E, men kommer aldri til å kunne klare å spille slik:P Lenke til kommentar
CrazyDiamond Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Piano er nydelig, og det fins ikke noe mer sjarmerende enn (musikalske) gutter som spiller Men jeg blir sjelden imponert av de som spiller utelukkende etter noter. Hvem som helst kan lære seg notesystemet, men å improvisere/spille på gehør er det som kjennetegner genuin musikalitet. Da får man jo også et større repertoar, og kan spille det folk har lyst til å høre.. Jeg har selv spilt i mange år, og spiller mer eller mindre hver eneste dag. "The Entertainer" av Scott Joplin et must for alle pianister å kunne Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Alle kan selvfølgelig lære seg notesystemet, men det betyr ikke at alle kan spille Chopin. Lenke til kommentar
CrazyDiamond Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Alle kan selvfølgelig lære seg notesystemet, men det betyr ikke at alle kan spille Chopin. Nei, selvfølgelig ikke. Men jeg syns det er mye mer fascinerende med pianister som spiller på gehør og har det naturlig i seg, enn de som har satt med noter og øvd år etter år, men omtrent ikke kan spille "Lisa gikk til skolen", hvis de må finne den selv (Det var satt på spissen, men du skjønner vel poenget mitt) Er utrolig gøy å spille sammen med flere, improvisere og lage egen musikk (jamme), og da hjelper det ikke om man kan side opp og side ned med Beethoven, Bach og Chopin - viss man ikke er i stand til å være kreativ og til å spille uten noter.. Endret 30. mars 2008 av CrazyDiamond Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg er helt enig med CrazyDiamond. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå