meg9907 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 har spilt piano og keyboard i evigheter ...slekt som spiller i et band og litt sånt... har noen her noter til pro blues\jazz noter?? jeg savner utfordringer. lei av klassisk etter alle disse årene med musikkskole og privatlærere:) så jeg vil ha noe skikkelig musikk. dere har vel ikke tilfeldigvis noen av disse låtene (rock): Bon Jovi - Bad Medicine Bon Jovi - Shot through the Heart Bon Jovi - It's My Life ozzy osbourne - crazy train Ozzy Osbourne - Mr. Crowley Rocky 3 Eye of the Tiger Stage Dolls- Hard to say goodbye vestlandsfanden - brenn alle bruer takk på forskudd (vis det er ulovlig ...ikke gjør det...har mail lol ) Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Spørs om jeg noen gang kommer gjennom stykket. Er egentlig et "drømmeprosjekt" kan man si. Men om jeg klarer det blir jeg meget fornøyd! Ellers skulle jeg likt å ha kunnt Bryllupsdag på Troldhaugen. Fineste pianostykket til Grieg spør du meg! Spesielt de lystige delene i blant annet begynnelsen av stykket. Det går nok med mye øving Øving er nøkkelen. Er så travelt på skolen om dagen at jeg aldri får øvd og det er kjipt. Blir godt å friske opp igjen noen gamle sanger i jula! Kanskje lære meg en ny en og Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Er nettopp det. Studier kommer til å spise opp det meste jeg har av tid nå fra januar og utover til sommeren. Er kjedelig å ikke ha tid til å øve. Når jeg hadde tid, det vil si på grunnskolen, satte eg desverre ikke pris på øvingen og timene med privatlærer. Da ville jeg helst bare få slutte. Tror dog det skyldtes at øvingen føltes som tvang, og et menneskte liker ikke å føle seg tvunget til noe. Nå derimot storkoser jeg meg når jeg øver! Så det er litt av en forskjell. Og så modnes man jo med årene. Er jo 19 og nesten voksen nå. Føler meg av og til som om jeg er tredve til sinns. Edit: Må bare legge ved en youtubevideo. Stykket dere hører er Bryllupsdag påTroldhaugen spillt inn av Edvarg Grieg selv. Store deler av stykket er kortet ned pga begrensninger ved datidens innspillingsutstyr (1903). Endret 21. desember 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 har spilt piano og keyboard i evigheter ...slekt som spiller i et band og litt sånt... har noen her noter til pro blues\jazz noter?? jeg savner utfordringer. lei av klassisk etter alle disse årene med musikkskole og privatlærere:) så jeg vil ha noe skikkelig musikk. dere har vel ikke tilfeldigvis noen av disse låtene (rock): Bon Jovi - Bad Medicine Bon Jovi - Shot through the Heart Bon Jovi - It's My Life ozzy osbourne - crazy train Ozzy Osbourne - Mr. Crowley Rocky 3 Eye of the Tiger Stage Dolls- Hard to say goodbye vestlandsfanden - brenn alle bruer takk på forskudd (vis det er ulovlig ...ikke gjør det...har mail lol ) Lei av klassisk? Lyst på utfordringer? Begynn og bruk øret! Klassisk pianist som spiller Bon Jovi etter noter? Grøss og gru... Lenke til kommentar
madompa Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 har spilt piano og keyboard i evigheter ...slekt som spiller i et band og litt sånt... har noen her noter til pro blues\jazz noter?? jeg savner utfordringer. lei av klassisk etter alle disse årene med musikkskole og privatlærere:) så jeg vil ha noe skikkelig musikk. dere har vel ikke tilfeldigvis noen av disse låtene (rock): Bon Jovi - Bad Medicine Bon Jovi - Shot through the Heart Bon Jovi - It's My Life ozzy osbourne - crazy train Ozzy Osbourne - Mr. Crowley Rocky 3 Eye of the Tiger Stage Dolls- Hard to say goodbye vestlandsfanden - brenn alle bruer takk på forskudd (vis det er ulovlig ...ikke gjør det...har mail lol ) Lei av klassisk? Lyst på utfordringer? Begynn og bruk øret! Klassisk pianist som spiller Bon Jovi etter noter? Grøss og gru... Start med å finne akkordene på f.eks. www.911tabs.com (søk etter chords), og jobb deg ut i fra de, om du ikke klarer det selv Da er det ikke vanskelig å finne melodien og improvisere seg frem Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Begynn å øve på improvisering. Lær deg blues-skalaer, akkorder osv. og kjør på Blues må være noe av det feteste å improvisere i. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Begynn å øve på improvisering. Lær deg blues-skalaer, akkorder osv. og kjør på Blues må være noe av det feteste å improvisere i. Støttes Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Begynn å øve på improvisering. Lær deg blues-skalaer, akkorder osv. og kjør på Blues må være noe av det feteste å improvisere i. Og hvor kan så en amatør som meg lære disse skalaene og akkordene? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Begynn å øve på improvisering. Lær deg blues-skalaer, akkorder osv. og kjør på Blues må være noe av det feteste å improvisere i. Og hvor kan så en amatør som meg lære disse skalaene og akkordene? http://www.looknohands.com/chordhouse/piano/ Tok meg 0,17 sekunder med g00gle Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Haha, den siden var dritbra, jo. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Den har jeg brukt i flere år Elsker å lese skalaer derfra og improvisere ut fra de Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Google er bra, ja. Jeg fant noe jeg også: http://8notes.com/theory/. Generell musikkteori rettet mot piano. (Veldig sent oppe dere var i dag, da! ) Endret 22. desember 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Juleferie, Emomilol. Juleferie. Den siden gikk for øvrig rett i favorittene Endret 22. desember 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ja, jeg er vel kanskje ikke en av de som legger seg tidligst jeg heller ... [...]Schindler's List (main theme) [ noter ] Den skal læres. : D Er det noen som kan prøve seg litt på denne. Jeg vet jeg har korte fingre, men herregud du må jo være Davy Jones for å klare og spille bassen til denne sangen. Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Haha. Ja den er ikke god å spille. Det jeg gjorde var å ta de øverste notene fra venstre hånd å sette de inn i høyre hånd. Da går det ganske så greit å spille den Lenke til kommentar
Gønn Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Begynn å øve på improvisering. Lær deg blues-skalaer, akkorder osv. og kjør på Blues må være noe av det feteste å improvisere i. Og enkleste. Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Så flåklypa på tv nå. Noen som har notene til den og vårsøg? Fikk lyst til å spille de bare Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Så flåklypa på tv nå. Noen som har notene til den og vårsøg? Fikk lyst til å spille de bare Kan jo ta deg mot til å ta dem på øre? Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Joa, går jo greit det da Men vet det finnes noen litt fancy noter av de et sted Har sett de på nettet et sted, men finner de ikke igjen... Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg lover deg. Prøv å lag din egen fete versjon, kommer til å bli like bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå