Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her

rabbitmonster

Anbefalte innlegg

har spilt piano og keyboard i evigheter :D...slekt som spiller i et band og litt sånt...

har noen her noter til pro blues\jazz noter?? jeg savner utfordringer. lei av klassisk etter alle disse årene med musikkskole og privatlærere:) så jeg vil ha noe skikkelig musikk.

dere har vel ikke tilfeldigvis noen av disse låtene (rock):

Bon Jovi - Bad Medicine

Bon Jovi - Shot through the Heart

Bon Jovi - It's My Life

ozzy osbourne - crazy train

Ozzy Osbourne - Mr. Crowley

Rocky 3 Eye of the Tiger

Stage Dolls- Hard to say goodbye

vestlandsfanden - brenn alle bruer

takk på forskudd :D

(vis det er ulovlig :grumpy: ...ikke gjør det...har mail lol :thumbup:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørs om jeg noen gang kommer gjennom stykket. Er egentlig et "drømmeprosjekt" kan man si. Men om jeg klarer det blir jeg meget fornøyd! Ellers skulle jeg likt å ha kunnt Bryllupsdag på Troldhaugen. Fineste pianostykket til Grieg spør du meg! Spesielt de lystige delene i blant annet begynnelsen av stykket.

Det går nok med mye øving :) Øving er nøkkelen. Er så travelt på skolen om dagen at jeg aldri får øvd og det er kjipt. Blir godt å friske opp igjen noen gamle sanger i jula! Kanskje lære meg en ny en og

Lenke til kommentar

Er nettopp det. Studier kommer til å spise opp det meste jeg har av tid nå fra januar og utover til sommeren. Er kjedelig å ikke ha tid til å øve. Når jeg hadde tid, det vil si på grunnskolen, satte eg desverre ikke pris på øvingen og timene med privatlærer. Da ville jeg helst bare få slutte. Tror dog det skyldtes at øvingen føltes som tvang, og et menneskte liker ikke å føle seg tvunget til noe. Nå derimot storkoser jeg meg når jeg øver! Så det er litt av en forskjell. Og så modnes man jo med årene. Er jo 19 og nesten voksen nå. Føler meg av og til som om jeg er tredve til sinns.

Edit: Må bare legge ved en youtubevideo. Stykket dere hører er Bryllupsdag påTroldhaugen spillt inn av Edvarg Grieg selv. Store deler av stykket er kortet ned pga begrensninger ved datidens innspillingsutstyr (1903).

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
har spilt piano og keyboard i evigheter :D...slekt som spiller i et band og litt sånt...

har noen her noter til pro blues\jazz noter?? jeg savner utfordringer. lei av klassisk etter alle disse årene med musikkskole og privatlærere:) så jeg vil ha noe skikkelig musikk.

Bon Jovi - Bad Medicine

Bon Jovi - It's My Life

Rocky 3 Eye of the Tiger

Lei av klassisk? Lyst på utfordringer? Begynn og bruk øret! Klassisk pianist som spiller Bon Jovi etter noter? Grøss og gru...

Lenke til kommentar

Bon Jovi - Bad Medicine

Bon Jovi - It's My Life

Rocky 3 Eye of the Tiger

Lei av klassisk? Lyst på utfordringer? Begynn og bruk øret! Klassisk pianist som spiller Bon Jovi etter noter? Grøss og gru...

Start med å finne akkordene på f.eks. www.911tabs.com (søk etter chords), og jobb deg ut i fra de, om du ikke klarer det selv ;) Da er det ikke vanskelig å finne melodien og improvisere seg frem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...