Lord-of-the-End-Times Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Er det noen som vet hvor man får tak i notene til "lullaby for love" og "in my dreams/far away from home" fra groove coverage? Har lyst til å ha noe enkelt å spille på Er lei av klassisk og kjempeviseslåtter og preluder og alt det Edit: Fant ut at den in my dreams også kalles far away from home Endret 18. august 2007 av Lord-of-the-End-Times Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hadde btw vært utrolig kult om noen hadde notene til denne her liggende Lenke til kommentar
Villi_ Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Noen som vet om noen som selger Kurzweil i Norge? Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg vurderte også Kurzweil, men jeg valgte å ikke kjøpe Kurzweil for det blir veldig problematisk hvis/når den blir ødelagt. Bare hvis du knekker en tangent eller noe så er det en lang prosess med å skaffe deler osv. for alt går via USA tror jeg. Har iallefall fått dette rådet av noen jeg spurte; det har noen praktiske konsekvenser. Lenke til kommentar
Villi_ Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Jeg tror det er Fatar (De som lager studiologic serien med masterkeyboards) som lager tangentbrettene til Kurzweil (Ihverfall på de nyere modellene), og de mener jeg å huske at holder til i Italia. Men det gjør neppe saken mye enklere. Anyway, jeg er ute etter et keyboard med veide tangenter (helst 88 tangenter, men mindre funker også). Gjerne en s+s(sample-playback) synth, men jeg er mest interressert i piano og e-piano lyder. Er ikke på jakt etter noen workstation dog, siden jeg ikke har noe bruk for en sequencer. Helst rundt 7000-10000kr, å kjøpe brukt er en mulighet. Noen forslag? Endret 30. august 2007 av Villi_ Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Er det noen som har notene til Ol' 55 og Martha av Tom Waits. Det er to helt fantastiske sanger. Og jeg er virkelig desperat Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Oh yea, da begynte jeg på musikkskolen. Fikk beskjed om at vi skulle rase igjennom boka Pianogehör 2 for så å begynne på den tredje boka i samme serien. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hvor gammel er du Emomilol? Jeg er 15. Har spilt siden jeg var 10 Begynner å komme seg nå, men jeg har jo hatt det jeg vil kalle verdens beste pianolærer Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg er femten jeg også. Har spilt litt av og til på keyboard, men det blekner i forhold til bohemia-pianoet vi har fått oss. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg tror det er Fatar (De som lager studiologic serien med masterkeyboards) som lager tangentbrettene til Kurzweil (Ihverfall på de nyere modellene), og de mener jeg å huske at holder til i Italia. Men det gjør neppe saken mye enklere. Anyway, jeg er ute etter et keyboard med veide tangenter (helst 88 tangenter, men mindre funker også). Gjerne en s+s(sample-playback) synth, men jeg er mest interressert i piano og e-piano lyder. Er ikke på jakt etter noen workstation dog, siden jeg ikke har noe bruk for en sequencer. Helst rundt 7000-10000kr, å kjøpe brukt er en mulighet. Noen forslag? 9395519[/snapback] Det stemmer at fatar lager tangentene. Kurzweil holder til over mange deler av europa inklusive Danmark. Når det gjelder ditt kjøp av workstation ville jeg ha tittet på yamaha da disse tilbyr utmerket pianolyd. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Fikk nettopp høre at Yamaha DGX-620 er komt i hus, men får ikke testet det før på fredag (er bortreist), så gleder meg veldig til å få prøvd det! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Snekent! Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Har akkuratt samme modellen selv Jeg er storfornøyd. Men en ting: Fikk du med sånn usb-kabel når du kjøpte det? Det gjorde ikke jeg Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Vet ikke helt, skal sjekke når jeg kommer hjem. Btw. noen som vet om noen enkle, men fine sanger å spille? Er helt nybegynner på piano. Har aldri spilt før. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Denne sangen av Yann Tiersen er enklere enn den høres ut til. Veldig mye repetisjon, men den er artig å spille. EDIT: Dersom du vil ha veldig enkle sanger er det bare å kjøpe en pianonotebok for nybegynnere, som du finner i de fleste musikkbutikker. Endret 19. september 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Antar at du kan noter og slikt nogenlunde godt. Men Halleluja kan være ganske grei å lære seg å spille. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Takker for tips! Får vel kanskje ta å investere i en pianobok for nybegynnere, ja. må jeg bare lære meg! Fantastisk fin på piano! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Takker for tips! Får vel kanskje ta å investere i en pianobok for nybegynnere, ja. må jeg bare lære meg! Fantastisk fin på piano! 9531964[/snapback] Om du ikke er særlig erfaren på piano vil jeg råde deg å vente en stund til du kan notene veldig godt. Da tenker jeg på stykker med fire/fem #/b og som går høyt opp og lavt ned. Final Fantasy-stykkene er slik. En god del kryss her og der, går høyt opp og langt ned. Er annbefalt at man er litt viderekommen nå man prøver dem. Har prøvd selv, og gav opp Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Prøver meg nok ikke på FF sangene med det første, nei, men hadde vært kjekt å lært seg de en gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Prøver meg nok ikke på FF sangene med det første, nei, men hadde vært kjekt å lært seg de en gang. 9532180[/snapback] Selvsagt. Annbefaler også at du tar en titt på "To Zanarkand" og "Melodies of life". Begge er to fantastisk nydelig sanger som er beregnet på piano. Skal lære meg dem en eller annen gang. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Den dagen jeg klarer å spille på piano kan jeg dø lykkelig.Her er også notene til en liten del av sangen. Endret 20. september 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå