Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her

rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor man får tak i notene til "lullaby for love" og "in my dreams/far away from home" fra groove coverage? :) Har lyst til å ha noe enkelt å spille på ;) Er lei av klassisk og kjempeviseslåtter og preluder og alt det :p

Edit: Fant ut at den in my dreams også kalles far away from home

Endret av Lord-of-the-End-Times
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg vurderte også Kurzweil, men jeg valgte å ikke kjøpe Kurzweil for det blir veldig problematisk hvis/når den blir ødelagt. Bare hvis du knekker en tangent eller noe så er det en lang prosess med å skaffe deler osv. for alt går via USA tror jeg.

Har iallefall fått dette rådet av noen jeg spurte; det har noen praktiske konsekvenser.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er Fatar (De som lager studiologic serien med masterkeyboards) som lager tangentbrettene til Kurzweil (Ihverfall på de nyere modellene), og de mener jeg å huske at holder til i Italia. Men det gjør neppe saken mye enklere.

Anyway, jeg er ute etter et keyboard med veide tangenter (helst 88 tangenter, men mindre funker også). Gjerne en s+s(sample-playback) synth, men jeg er mest interressert i piano og e-piano lyder. Er ikke på jakt etter noen workstation dog, siden jeg ikke har noe bruk for en sequencer. Helst rundt 7000-10000kr, å kjøpe brukt er en mulighet. Noen forslag?

Endret av Villi_
Lenke til kommentar
Jeg tror det er Fatar (De som lager studiologic serien med masterkeyboards) som lager tangentbrettene til Kurzweil (Ihverfall på de nyere modellene), og de mener jeg å huske at holder til i Italia. Men det gjør neppe saken mye enklere.

Anyway, jeg er ute etter et keyboard med veide tangenter (helst 88 tangenter, men mindre funker også). Gjerne en s+s(sample-playback) synth, men jeg er mest interressert i piano og e-piano lyder. Er ikke på jakt etter noen workstation dog, siden jeg ikke har noe bruk for en sequencer. Helst rundt 7000-10000kr, å kjøpe brukt er en mulighet. Noen forslag?

9395519[/snapback]

Det stemmer at fatar lager tangentene. Kurzweil holder til over mange deler av europa inklusive Danmark.

Når det gjelder ditt kjøp av workstation ville jeg ha tittet på yamaha da disse tilbyr utmerket pianolyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne sangen av Yann Tiersen er enklere enn den høres ut til. Veldig mye repetisjon, men den er artig å spille. :)

EDIT: Dersom du vil ha veldig enkle sanger er det bare å kjøpe en pianonotebok for nybegynnere, som du finner i de fleste musikkbutikker.

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Takker for tips! Får vel kanskje ta å investere i en pianobok for nybegynnere, ja.

må jeg bare lære meg! Fantastisk fin på piano!

9531964[/snapback]

Om du ikke er særlig erfaren på piano vil jeg råde deg å vente en stund til du kan notene veldig godt. Da tenker jeg på stykker med fire/fem #/b og som går høyt opp og lavt ned. Final Fantasy-stykkene er slik. En god del kryss her og der, går høyt opp og langt ned. Er annbefalt at man er litt viderekommen nå man prøver dem.

Har prøvd selv, og gav opp :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Prøver meg nok ikke på FF sangene med det første, nei, men hadde vært kjekt å lært seg de en gang. :)

9532180[/snapback]

Selvsagt. Annbefaler også at du tar en titt på "To Zanarkand" og "Melodies of life". Begge er to fantastisk nydelig sanger som er beregnet på piano. Skal lære meg dem en eller annen gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...