Cuneax Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hvilken Yann Tiersen-melodi kan du? Kan du La Dispute? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Nei... Skulle gjerne lærte meg den! Har vært over alt for å få tak i notehefte hans, men det finnes ikke! Var i den trolig største notebutikken i verden, i USA, men der sa de at den ikke var å få kjøpt i hele USA... Merkelig... Sangen jeg spiller er Comtine D'un Autre Ete! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Du blir nødt til å ta den på gehøret, da. Lenke til kommentar
rabbitmonster Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Noen som vet om en side der jeg kan finne noter til forskjellige sanger? 7042916[/snapback] :=) Hvis du spiller klassisk, så er kan dette være en bra side: www.sheetmusicarchive.net Endret 10. oktober 2006 av rabbitmonster Lenke til kommentar
rabbitmonster Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Poor Leno, har du notene til Comtine D'un Autre Ete? Er de identiske med melodien i filmen?(altså originale). Kunne du sendt dem til meg? Lenke til kommentar
Reached Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Takk rabbit men det gjør jeg ikke Får da improvisere! Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Poor Leno, har du notene til Comtine D'un Autre Ete? Er de identiske med melodien i filmen?(altså originale). Kunne du sendt dem til meg? 7044338[/snapback] Jeg har notene, ja! Fikk de av en veninne! De er ikke helt like originalmelodien fordi mine noter går i en annen toneart...! Men ellers er alt likt! Har de ikke lagret på PC da... @Adey: Mulig du finner noen gode noter her! (Også noe fra Amelie! ) Lenke til kommentar
nilox Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Å! En pianotråd! Jeg kjøpte meg keyboard først i høst (med veide tangenter og alt det der vel og merke), er fryktelig glad i å sitte for meg selv og klimpre litt. Interessen for piano kom vel i siste år på videregående, og etter det har jeg småspilt litt av og på ettersom tilgjengeligheten av et piano var der. Har aldri tatt noen timer, er fullstendig selvlært, men så er jeg ikke så god heller. Det eneste hele stykket jeg kan er preludium i c-dur av Bach (nr. 1 fra det vel-tempererte klavier om jeg husker rett). Liker å spille og høre på de klassiske komponistene såvel som spill- og filmmusikk og pop. Kan anbefale Final Fantasy Piano Collections CD-ene om du liker musikken fra spillene! Hvilken Yann Tiersen-melodi kan du? Kan du La Dispute? Jeg kan en miniversjon av den! Har en Yann Tiersen notebok på pcen Forresten, noen som kan anbefale en god lærebok i piano? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Yann Tiersen notebok, ehh? Hvordan får man tak i en sånn en da? Lenke til kommentar
nilox Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Man "får" den av en kamerat. Six Pieces pour piano - vol. 2 heter den ser jeg, comptine d'un autre ete: l'apres midi og la valse d'Amelie er med bl.a... EDIT: link Endret 11. oktober 2006 av Polluks Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg gidder ikke å utdype, jeg spiller ganske bra piano, men denne gav meg en stiv en. http://www.youtube.com/watch?v=b6YV4yoPV1E...related&search= Lenke til kommentar
nilox Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 HAHA! Det er noe av det mest sinnsyke jeg har sett! Genialt! Fikk ståpels så det sang! Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Lurer på om det er noen her som har testet kurset som "Den nye musikkskolen" i Ålesund selger. Vil liksom ikke bruke over 3000 kr på noe jeg ikke bruker. Vet de har 4 uker returrett men det er kun hvis man åpner første kurset. Tror egentlig det sier veldig lite om totalen. Noen som har erfaring i det hele tatt med denne skolen?? Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg gidder ikke å utdype, jeg spiller ganske bra piano, men denne gav meg en stiv en. http://www.youtube.com/watch?v=b6YV4yoPV1E...related&search= 7051977[/snapback] Forferdelig dårlig lyd på den videoen da. Sånt orker jeg ikke. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Det var vel ikke forferdelig dårlig lyd? Er jo uansett begrenset hvor god konsertlyd du får fra youtube. En morsom idé var det uansett, skulle ha likt å ha sett det der live. Lenke til kommentar
edds Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Stilig tråd! Jeg spiller piano, har gjort det de siste 8-9 årene. Spiller mest klassisk for tiden - går mye i Chopin, Satie og litt Debùsse (sp?). Lenke til kommentar
rabbitmonster Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Stilig tråd! Jeg spiller piano, har gjort det de siste 8-9 årene. Spiller mest klassisk for tiden - går mye i Chopin, Satie og litt Debùsse (sp?). 7054796[/snapback] :=) Hva slags stykker har du spilt av dem, er det noe som kan anbefales? Jeg har selv spilt Chopin: Nocturne i Ciss-moll, + diverse valser Satie: De tre gymnopediene Debussey: claide lune, reverie, og et par til. Av dette kan jeg anbefale nocturnen, 1.gymnopedie og clair de lune. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har lagd et lite stykke: HER 7021106[/snapback] Ingen som vil komme med tilbakemelding? :'( Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Fin tråd, er virkelig glad i pianomusikk, men kan absolutt ikke å spille selv, noe jeg har lyst til å gjøre noe med. Kan ingenting om noter og kan heller ikke spille lisa gikk til skolen engang på piano. Det jeg lurer på er hvor bør man starte? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Ring en flink pianolærer, enten på musikkskole i nærheten, eller en privatlærer! Da får du en god start! Start med noen prøvetimer for å se hva du synes! Burde prøves, iallefall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå