Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her

rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei... Skulle gjerne lærte meg den! Har vært over alt for å få tak i notehefte hans, men det finnes ikke! Var i den trolig største notebutikken i verden, i USA, men der sa de at den ikke var å få kjøpt i hele USA... Merkelig...

Sangen jeg spiller er Comtine D'un Autre Ete! :)

Lenke til kommentar
Poor Leno, har du notene til Comtine D'un Autre Ete? Er de identiske med melodien i filmen?(altså originale). Kunne du sendt dem til meg?

7044338[/snapback]

Jeg har notene, ja! Fikk de av en veninne! De er ikke helt like originalmelodien fordi mine noter går i en annen toneart...! Men ellers er alt likt!

Har de ikke lagret på PC da...

@Adey:

Mulig du finner noen gode noter her! (Også noe fra Amelie! :) )

Lenke til kommentar

Å! En pianotråd! :love: Jeg kjøpte meg keyboard først i høst (med veide tangenter og alt det der vel og merke), er fryktelig glad i å sitte for meg selv og klimpre litt. Interessen for piano kom vel i siste år på videregående, og etter det har jeg småspilt litt av og på ettersom tilgjengeligheten av et piano var der. Har aldri tatt noen timer, er fullstendig selvlært, men så er jeg ikke så god heller.:p Det eneste hele stykket jeg kan er preludium i c-dur av Bach (nr. 1 fra det vel-tempererte klavier om jeg husker rett).

Liker å spille og høre på de klassiske komponistene såvel som spill- og filmmusikk og pop. Kan anbefale Final Fantasy Piano Collections CD-ene om du liker musikken fra spillene!

Hvilken Yann Tiersen-melodi kan du? Kan du La Dispute?

Jeg kan en miniversjon av den! :) Har en Yann Tiersen notebok på pcen :thumbup:

Forresten, noen som kan anbefale en god lærebok i piano?

Lenke til kommentar

Lurer på om det er noen her som har testet kurset som "Den nye musikkskolen" i Ålesund selger. Vil liksom ikke bruke over 3000 kr på noe jeg ikke bruker.

Vet de har 4 uker returrett men det er kun hvis man åpner første kurset. Tror egentlig det sier veldig lite om totalen.

Noen som har erfaring i det hele tatt med denne skolen??

Lenke til kommentar
Stilig tråd! :)

Jeg spiller piano, har gjort det de siste 8-9 årene. Spiller mest klassisk for tiden - går mye i Chopin, Satie og litt Debùsse (sp?).

7054796[/snapback]

:=)

Hva slags stykker har du spilt av dem, er det noe som kan anbefales? Jeg har selv spilt

Chopin: Nocturne i Ciss-moll, + diverse valser

Satie: De tre gymnopediene

Debussey: claide lune, reverie, og et par til.

Av dette kan jeg anbefale nocturnen, 1.gymnopedie og clair de lune.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...