Emomilol Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Lykke til, The_Fire. Nå prøver jeg å spille Comptine d'un autre été av Yann tiersen, fin sang Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Holder på å komponere noe eget nå for tiden. Denne uken her får jeg desverre ikke så mye tid til å spille, men neste uke skal jeg prøve å få den ferdig legger noe ut om 2-3 uker 8025004[/snapback] Kult. Noen spesiell sjanger? 8025466[/snapback] Sjangeren er litt uklar, men blir vell noe pop/rock - aktig Lenke til kommentar
TheSmul Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Har spilt piano i 10 år nå. Spiller for det meste jazz og klassisk. Når det gjelder stykker/sanger som er uunnværlige å mestre for en pianist mener jeg at disse kan nevnes: Prelude i C#moll av Rachmaninov Sonate i G-dur av Mozart Night in Tunisia - Gillespie Når det gjelder pianister/komponister som bør sjekkes ut, kan vi nevne: Rachmaninov, Mozart, Beethoven, Gillespie, KEITH JARRETT, Bill Evans, Oscar Peterson, Dave Grusin og Jordan Rudess! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Har spilt piano i 10 år nå. Spiller for det meste jazz og klassisk. Når det gjelder stykker/sanger som er uunnværlige å mestre for en pianist mener jeg at disse kan nevnes: Prelude i C#moll av Rachmaninov Sonate i G-dur av Mozart Night in Tunisia - Gillespie Når det gjelder pianister/komponister som bør sjekkes ut, kan vi nevne: Rachmaninov, Mozart, Beethoven, Gillespie, KEITH JARRETT, Bill Evans, Oscar Peterson, Dave Grusin og Jordan Rudess! 8065386[/snapback] Kan ingen av de nevnte sangene. Men så liker jeg klassisk musikk ekstremt dårlig. Lenke til kommentar
madompa Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Kan ingen av de nevnte sangene. Men så liker jeg klassisk musikk ekstremt dårlig. 8065707[/snapback] Der må jeg si meg enig Lenke til kommentar
synsing Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Har spilt piano i 10 år nå. Spiller for det meste jazz og klassisk. Når det gjelder stykker/sanger som er uunnværlige å mestre for en pianist mener jeg at disse kan nevnes: Prelude i C#moll av Rachmaninov Sonate i G-dur av Mozart Night in Tunisia - Gillespie Når det gjelder pianister/komponister som bør sjekkes ut, kan vi nevne: Rachmaninov, Mozart, Beethoven, Gillespie, KEITH JARRETT, Bill Evans, Oscar Peterson, Dave Grusin og Jordan Rudess! 8065386[/snapback] Jeg mener nå at ingen av de stykkene er uunnværlige for en pianist. Man spiller det man har lyst til å spille. Vil forresten gjerne legge til Chopin og Liszt på lista di. Endret 3. mars 2007 av firstperson Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Har sett litt rundt om kring og lurer på om denne her er verdt pengene; http://www.myhrbraaten.no/product_info.php...products_id=712 Vurderer å kjøpe det. Endret 5. mars 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvordan kan folk misslike klassisk? Det er jo "røttene"? (Men for all del, ikke ta denne posten for seriøst ) Lenke til kommentar
madompa Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvordan kan folk misslike klassisk? Det er jo "røttene"? (Men for all del, ikke ta denne posten for seriøst ) 8087331[/snapback] Selv om jeg er over gjennomsnittet interessert i film, så liker jeg sjeldent gamle klassiske filmer heller. Men hver sin smak. Selvfølgelig syes jeg det kan være greit å spille litt klassisk nå og da, men det er mye annet jeg heller vil spille. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvordan kan folk misslike klassisk? Det er jo "røttene"? (Men for all del, ikke ta denne posten for seriøst ) 8087331[/snapback] Egentlig tror jeg mange TROR de misliker det (som jeg gjorde før). Men når jeg fikk sett nærmere på komponistene og de forskjellige "typene" klassisk musikk ("klassisk" er bare en veeeldig generell benevnelse. Det er vanvittig store forskjeller mellom f.eks eldre klassisk musikk og nyere romantisk) ble jeg mer og mer interessert i det. Lenke til kommentar
Reached Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Noen som vet hvordan keyboardet på Smoke on the water går i bakgrunnen eventuelt har noter? Endret 7. mars 2007 av Adey Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Noen som vet hvordan keyboardet på Smoke on the water går i bakgrunnen eventuelt har noter? 8099846[/snapback] Nedenfor har jeg skrevet hvordan jeg har spillt den (lenge siden). Dette er ikke slik det er i orginalen tror jeg, men det funker fett slik som dette. Jeg har skrevet det slik at hver bokstav står for en note. F eks: C med F under vil si at du skal trykke C og F samtidig. Det er mye tøffere å spille med 2 tagenter enn å slå vanlige akkorder i denne sangen. Overgangen "D D# E" kan bli fryktelig tøff hvis du skal spille denne med et band ^^ C D# F F G# Bb C D# F# F F G# H Bb C D# F D# C F G# Bb G# F D D# E C D# F... F G# Bb... Osv Endret 8. mars 2007 av Jokkulf Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Blir vel enklere for oss som kaller det "H" istedet for "B". Så du kan vel bytte det i innlegget ditt? Ellers lurte jeg på en ting som jeg ikke fikk svar på tidligere. Hvordan kan jeg trene den ene fingeren (ringefingeren på venstre hånd) til å bli sterkere? Den er nesten til pynt. Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 B og H er egentlig 2 forskjellige toner hvis jeg husker rett Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Ja, i det norske systemet. B er vel Hb om jeg ikke tar helt feil. Dette gjelder iallefall det systemet vi har her i landet. I andre land kalles H for B, og Hb som vi kjenner på norsk som B er Bb i andre land. Eller er jeg helt ute på viddene? Lenke til kommentar
madompa Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Ja, i det norske systemet. B er vel Hb om jeg ikke tar helt feil. Dette gjelder iallefall det systemet vi har her i landet. I andre land kalles H for B, og Hb som vi kjenner på norsk som B er Bb i andre land. Eller er jeg helt ute på viddene? 8118989[/snapback] Ofte blir også Hb skrevet som Bb på norsk, iallefall når det gjelder akkorder. Det skal jo ikke være lett Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hb sier man ikke ofte. Bb er i hvert fall det jeg bruker samt en hau av notebøker, men riktig, i andre land kaller de H for B, men her i Norge heter det H. Ikke veldig logisk, men det vanligste er å skrive Hb som Bb Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Vet ikke om dette er helt sant. Men jeg mener å ha hørt at man i tyskland brukte C-D-E-F-G-A-H, men i Amerika feiltolket man liten H som en liten B. Og B passet også bedre inn enn en H, A-B-C-D-E-F-G. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Vet ikke om dette er helt sant. Men jeg mener å ha hørt at man i tyskland brukte C-D-E-F-G-A-H, men i Amerika feiltolket man liten H som en liten B. Og B passet også bedre inn enn en H, A-B-C-D-E-F-G. 8122577[/snapback] Det kan godt hende det er mulig høres i hvert fall logisk ut Lenke til kommentar
ådne Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Vet ikke om dette er helt sant. Men jeg mener å ha hørt at man i tyskland brukte C-D-E-F-G-A-H, men i Amerika feiltolket man liten H som en liten B. Og B passet også bedre inn enn en H, A-B-C-D-E-F-G. 8122577[/snapback] Har hørt det samme jeg og, tror faktisk det stemmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå