Rasks Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg har keyboard hjemme og spiller litt i blandt, er ikke så veldig god, men kan noter og noen akkorder. Er det noen som har noen sanger å anbefale? Lenke til kommentar
synsing Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Noen som vet om noen sider med et ganske stort bibliotek av gratis MIDI filer? Og, om dere bruker programmer som lager noter av dem, i såfall, hvilke bruker dere? 7248038[/snapback] Tenker du på klassisk musikk Det er ikke alle Midi-filer man kan få brukbare noter av, det kommer an på om de er skrevet inn på data eller "tatt" opp fra et digitalt keyboard/piano. Her er et program (Musician eller Composer), det koster penger men det er gratis trial-versjon man kan prøve. Finnes sikkert gratis-programmer også men vet ikke om noen i farta Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg har keyboard hjemme og spiller litt i blandt, er ikke så veldig god, men kan noter og noen akkorder. Er det noen som har noen sanger å anbefale? 7259478[/snapback] Du kan jo lære deg haleluja... den inneholder enkle akkorder, lett og spille og jo mer du øver og improviserer får det til å høres bedre ut til slutt kan du spille den bra og alle kjenner til den Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg har keyboard hjemme og spiller litt i blandt, er ikke så veldig god, men kan noter og noen akkorder. Er det noen som har noen sanger å anbefale? 7259478[/snapback] Du kan jo lære deg haleluja... den inneholder enkle akkorder, lett og spille og jo mer du øver og improviserer får det til å høres bedre ut til slutt kan du spille den bra og alle kjenner til den 7261570[/snapback] Ja den er jo fin. Tror jeg fant notene til den, stemmer det at den er skrevet av Rufus Wainwright? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Noen som vet om noen sider med et ganske stort bibliotek av gratis MIDI filer? Og, om dere bruker programmer som lager noter av dem, i såfall, hvilke bruker dere? 7248038[/snapback] Tenker du på klassisk musikk Det er ikke alle Midi-filer man kan få brukbare noter av, det kommer an på om de er skrevet inn på data eller "tatt" opp fra et digitalt keyboard/piano. Her er et program (Musician eller Composer), det koster penger men det er gratis trial-versjon man kan prøve. Finnes sikkert gratis-programmer også men vet ikke om noen i farta 7260527[/snapback] Jeg bruker både MidiNotate Musician og Overture, dog lager førstenevnte de beste notene/lydene og kombinasjonene. Og, helst ikke klassisk, er så lei etter fem år med det. Nå vil jeg ha noe litt mer moderne. EDIT: Når jeg tenker meg rundt, vet dere om noen gode keyboard med støtte for MIDI-filer og at man kan plugge det i PCen? Endret 12. november 2006 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
nilox Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jupp! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Keyboardet mitt, et Yamaha DGX-620 som jeg kjøpte nå i høst: Ganske genialt med den lcdskjermen egentlig, du kan se noter samt klaviaturet på den som viser hvor du skal spille. Du kan også laste ned flere låter fra nettet og lære å spille de ved hjelp av en lesson-modus. Et veldig bra alternativ for nybegynnere som meg med andre ord. Kosta meg litt over 7 høvdinger. 7134892[/snapback] Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Det så utrolig deilig ut Så spørs det da prisen, tror over 3000 kr blir for mye. Tror det er litt dumt da det ser ut som det du har der koster omkring 7000-8000 kroner. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Ja det kostet litt over 7000. Men syns det var absolutt verdt pengene. Det er god lyd, veide tangenter, lcd-skjerm og usb-utgang med programvare på CD. Kan ikke si jeg angrer akkurat, selv om jeg ble forferdelig blakk etterpå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Ja det kostet litt over 7000. Men syns det var absolutt verdt pengene. Det er god lyd, veide tangenter, lcd-skjerm og usb-utgang med programvare på CD. Kan ikke si jeg angrer akkurat, selv om jeg ble forferdelig blakk etterpå. 7271491[/snapback] Men for min del er det nok litt for dyrt, noen billigere - helst omkring 3000 kr som er av passe kvalitet? EDIT: Hvilket av disse keyboardene til under 4500 er noe å satse på? Endret 14. november 2006 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Noen som har noter eller vet om noen sider der jeg finner noter på "November rain" av Guns N Roses? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Noen som har noter eller vet om noen sider der jeg finner noter på "November rain" av Guns N Roses? 7285917[/snapback] Tror denne kan fungere, er ikke helt sikker, men det er lov og prøve. "Laget" på to minutter. november_rain.zip Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Det er sangen ja jeg er ute etter notene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Det er sangen ja jeg er ute etter notene 7290407[/snapback] ^^ Jeg sendte deg egentlig dem, men du må ha ett program som leser dem av. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Ja den er jo fin. Tror jeg fant notene til den, stemmer det at den er skrevet av Rufus Wainwright? 7269828[/snapback] Hallelujah er skrevet av Leonard Cohen, men samtlige artister har covret den, som Jeff Buckley, K.D Lang, Rufus Wainwright og de nye Gitarkameratene. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Det er sangen ja jeg er ute etter notene 7290407[/snapback] ^^ Jeg sendte deg egentlig dem, men du må ha ett program som leser dem av. 7290901[/snapback] Hvordan program? Hva heter det og hvor fikk du det fra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Bruk enten Overture (gratis) eller MidiNotate Musician (koster penger). Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Innen 14 dager så skal pianoet bli stemt, og det første jeg skal forsøke på er Tallulah. Notene har ligget en stund nå, men pianoet har vært grusomt ustemt. Lenke til kommentar
rabbitmonster Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Innen 14 dager så skal pianoet bli stemt, og det første jeg skal forsøke på er Tallulah. Notene har ligget en stund nå, men pianoet har vært grusomt ustemt. 7292608[/snapback] Stemme pianoet? Er det ikke dyrt med stemming, hvor mye betalte du? Jeg har ikke stemt pianoet mitt på ca. 7-8 år, og det klinger helt greit. Men jeg har ihvertfall hørt at pianoets levetid forlenges hvis det stemmes, er dette korrekt? Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Bruk enten Overture (gratis) eller MidiNotate Musician (koster penger). 7292272[/snapback] Da får jeg skaffe meg Overture Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Bruk enten Overture (gratis) eller MidiNotate Musician (koster penger). 7292272[/snapback] Da får jeg skaffe meg Overture 7296772[/snapback] Ja, men Musucian er mye mer avansert, og er i mine øyne bedre. Notene er bedre i det og det er letter å "lage" sanger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå