Itw Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Heisann Som topic sier så lurer jeg på hva svchost.exe er for en prosses, for den bruker ca 60% av cpu kraften min:( Kan jeg bare avslutte den uten noe videre? Noen spess grun for at den bruker så mye av systemet? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) du burde tar deg tid før du begynner på ett nytt innlegg, på samme siden fant jeg dette innlegget : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=642250 Endret 4. oktober 2006 av gaggen Lenke til kommentar
Itw Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Men hva kan jeg gjøre for at den ikke skal bruke så mye av systemet? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) du burde tar deg tid før du begynner på ett nytt innlegg, på samme siden fant jeg dette innlegget : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=642250 7002859[/snapback] Så er det i dette tilfelle snakk om Scvhost.exe og ikke Svchost.exe. Det forklares at Svchost.exe er en nødvendig fil for at Windows skal fungere. Scvhost er en trojan eller et virus. Vesentlige forskjeller! Ta deg litt mer tid før du anklager andre for å handle for fort! Endret 4. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Det forklares at Svchost.exe er en nødvendig fil for at Windows skal fungere.Scvhost er en trojan eller et virus. ... Ta deg litt mer tid før du anklager andre for å handle for fort! 7003540[/snapback] Men det forklares at svchost.exe er en nødvendig fil. Trådstarter hadde spørsmål rundt dette. Så henvisningen til den tråden er ikke på vidda. Forøvrigt påpeker tråden at det også finnes trojanere/malware med nesten likt navn slik at trådstarter kan sjekek om noen av prosessene egentlig heter noe annet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har du problemer med svchost.exe så kan du bruke Process Explorer i stedet for Task Manager. Da kan du se hvilke services som kjører unden svchost-en som klikker. Da kan du f.eks. prøve å stoppe en og en service til problemet forsvinner. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Okei skal prøve å sjekke med Prosess Explorer, men vet at jeg har hatt noen problemer med VNC å at den bruker mye cpu, av en eller annen grunn. Trenger VNC svchost.exe for å kjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå