Mio Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Leste at Seagate Baracuda disken skulle være noe tregere enn ibm og WD er dette fakta? Har tenkt på en 80 eller 120GB disk..blir muligens mest en 80GB siden jeg har 1300,- bare. Vet ikke om noen har andre alternativer her? Kjører 2 IMB disker fra før som faktisk lever enda..men siden så mye negativt er kommet om dem,så har jeg lyst til å kjøpe noe annet. Men hva? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Jeg ville gått for seagate, hadde en wd 80 gb 8nb cache fikk ca 29500 et eller annet på hd testen til Sandra, mot ca 26000 på seagate. MEN wd bråkte jo noe så inn i granskauen iforhold til IV. Min mening iallefall Gunder Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Som gunder sa, WD er raskere, men Seagate er mye mer stillegående. Jeg vet ikke hva som er viktig for deg, men jeg bestilte ihvertfall nettopp en Seagate... Lenke til kommentar
Mio Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Tenkte faktisk på en seagate selv. De bråker litt dem jeg har nå :smile: Takker for svar. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Hadde først en 120 GB 8MB SE, nektet å ha den i rommet, både 80GB og 120GB versjonen hadde en høyfrekvent vining. Nå har jeg en Seagate Barracuda IV 80GB, og selv om ytelsen er noe lavere, så kunne jeg ikke vært mer fornøyd med hvor mye den bråker. Det er ikke harddisken som bråker mest i alle fall :smile: [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-11-03 21:56 ] Lenke til kommentar
Laka Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Er du veldig ømfintlig på støy velger du Seagate. Ingen drastiske ytelsestap, du merker det vel ikke en gang. WD disker bråker en del. Hvis støy ikke er et problem ville jeg valgt WD. Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Jeg har to 60 Gb Barracuda IV disker. Har aldri hørt så stille harddisker, helt unormalt.. Men jeg har et annet problem; jeg får ikke stilt til ATA100, selv om hovedkortet støtter ATA100, biosen gjenkjenner de som ATA100 og kablene er riktige. vel vel.. mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
Nasams Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 På psdata selger de samsung disker med "noiseguard". Noen som vet noe om hvordan disse harddiskene er ifh til seagate på støy og ytelse? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Quote: Den 2002-11-03 22:06, skrev auduuun:Jeg har to 60 Gb Barracuda IV disker. Har aldri hørt så stille harddisker, helt unormalt.. Men jeg har et annet problem; jeg får ikke stilt til ATA100, selv om hovedkortet støtter ATA100, biosen gjenkjenner de som ATA100 og kablene er riktige.vel vel..mvh,Audun Løvdahl Hvor står det oppført at disken ikke kjører som ATA 100?? Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Personlig hadde jeg gått for seagate. Har både WD 40 og 80GB selv, og DE BRÅKER når de jobber. Min 60GB segate er omtrent lydløs når den jobber. Må konsentrere meg hardt får å høre at den lager lyd :smile: Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Har 2 WD selv, er fornøyd med de jeg. Som noen over meg sa, så kan de bråke litt når de jobber. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 WD disker kan settes til "Silent Mode", da :smile: Bare last ned konfigurasjonstoolen fra WD sine hjemmesider, eller bruk IAA fra Intel hvis du har Intel Chipset. Så kan du jo slå på max performance senere hvis nødvendig / ønskelig. Blir jo to ting på en gang, dette :wink: -KJ Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Quote: Den 2002-11-04 05:11, skrev jevel:WD disker kan settes til "Silent Mode", da :smile:Bare last ned konfigurasjonstoolen fra WD sine hjemmesider, eller bruk IAA fra Intel hvis du har Intel Chipset.Så kan du jo slå på max performance senere hvis nødvendig / ønskelig.Blir jo to ting på en gang, dette :wink:-KJ Det hjalp "nesten" ingenting hos min 80 wd, men på seagaten når jeg brukte "IBM disk tools" og tok den ned 3 hakk, da ble det vanskelig å høre den da. Gunder Lenke til kommentar
Rubino85 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 jeg har en wd 120 gb 2 mb cache. Har ingen problemer med støy.. Merker ikke når den kjører en gang.. Må frem med handa og kjenne på den for å merke at den er tilkoblet ;P Kan jo være et unikt eksemplar da :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Fårstår dere ikke eg gutter som sier at WD støyer? Min hører eg kun når den arbeider/leser/skriver? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå