Gå til innhold

Skjerkort kjøler test ønskes..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi sålangt har ingen skrevet et program som logger temperaturen på skjermkortet.

Hvis man kjører 3Dmark, så vil man ikke kunne måle temperaturen må kjernen samtidig.

Dessuten så må temperaturen inni kabinettet være konstant, så å gjøre testen inne på et fysisk lite rom vil forringe testresultatene pga temperaturen på utsiden vil påvirke gpu-temp. Så maskinen bør altså stå inne i en hangar eller annen plass med mye luft.

Og så koster det selvsagt penger.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Det finnes flere programmer som logger tempertur, og jeg tror nok at man hadde fått til å eksempelvis bruke cpu-testeren som base for en jevn temperatur. Luft har lav termisk kapasitet, og et stort rom vil være tilstrekkelig for å gjennomføre tester uten at det vil påvirke utfallet nevneverdig.

Er helt enig at det hadde vært artig med en test av skjermkortkjølere, og jeg tror nok det skulle vært greit å gjennomføre :)

Ingen problemstillinger du tar opp, geir, som ikke er aktuelle på en test av cpu-temp, så jeg gir utfordringen til de eminente skribenter som leverer små avbrekk i jobb-hverdagen min..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...