Gå til innhold

Punktere eggeplomme uten å knuse egget? IQ?

Propofol

Anbefalte innlegg

forehead%20contusion%20close%20up.jpg

Trenger hjelp til å punktere en eggeplomme inni ett egg uten å knuse det. Har ingen ideer, og håper at så mange som mulig kan komme med forskjellige ideer! :)

Grunnen til at jeg trenger svar på dette er at jeg skal kakke et egg med allerede knust plomme. Dette er for at jeg skal vise hva en deselerasjonsskade er i et foredrag.

Hvis jeg får et skikkelig svar på hvordan jeg skal klare å punktere plummen uten å knuse skallet så skal jeg under foredraget hilse fra <insert brukernavn> og muligens filme det og legge det ut i slutten av denne tråden.

Endret av eilertsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går fint ann å riste det, men finnes sikkert noen smarte løsninger for å gjøre denne prosessen enda lettere. Men spør ikke meg, jeg bare støtter forslaget om risting! :)

Hvis du skal ha om den type skader må du sette opp et regnestykke om hvor mye folk veier hvis du kjører i 50 km/h og stopper i en fjellvegg.

Hint: Man veier mye :p

Lenke til kommentar

Å stikke en nål igjennom eggeskallet ser jeg på som vanskelig (uten å ha prøvd), men hvis man forborrer med ett über tynt borr er nok sjansen for suksess til stede.

Å riste egget så hardt at plommen sprekker har jeg liten tro på, da eggeskallet er helt fult med væske, blir ikke så mye greier på ristinga da.

Lenke til kommentar

Bare en ide.. Husker ikke om det er eddik eller hvilket stoff som gjør eggeskallet mykt som bare det, etter det er det bare å skvise det litt..

Å riste egget vil ikke funke, eggeskallet vil ryke før eggeplommen, eggehviten beskytter såpass bra..

Å putte egget i et trykkammer, vet dog ikke om eggeskallet eller plommen ryker først.. Samme problemet har vi med micro, vet heller ikke her om skallet eller plommen ryker først.. Må nok testes noen ganger..

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Eddik løser opp eggeskallet, og etter noen dager kan du løfte opp egget og det er kun hinna rundt som holder det sammen. Men _ikke_ putt egg i microen, det eksplorerer og sender herlig eggeguffe utover hele, og det er et sant helvete å vaske vekk!

7002768[/snapback]

hahhaaha :!: nå fikk jeg bare mer lyst til å prøve det.

Lenke til kommentar

Sørg for at egget "står" når du snurrer det rundt, ellers knuser det nok. :)

Jeg ville imidlertid gått for å punktere det med en passe lang nål. Du trenger ikke legge det i eddik heller. Bare stikk inn nåla (kanskje banke forsiktig) i den ene enden (ikke på bredsiden) og rør litt rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...