Gå til innhold

MCE oem og problemer...

egd1

Anbefalte innlegg

Har bygd ny maskin og kjoepte MCE oem i tillegg. Har blitt masse rot... Som sees er ikke norske tegn aktive...

Kort ressyme: La inn XP/platene, valgte Norsk, skulle saa legge MCE rollup Norsk over det. Men fikk beskjed om at det kun gikk paa US versjon... Loesning paa det kan jeg spoer om senere... Jeg rotet en stund med dette, og hadde flere installasjoner. Siden jeg hadde 2 nye disker byttet jeg rundt paa diskene og startet paa nytt med den andre tomme disken. Etter en stund saa jeg at en del program og tillegg la seg inn paa den disken, H, i stedet for paa C... Saann vil jeg ikke ha det... Jeg vil ha alt paa C. Tok ut alle 5 andre disker og startet inst. paa nytt. Da saa jeg at da ble den disk H i stedet for C, selv om det var den eneste disken montert. Hvordan loeser jeg enklest dette med aa faa slettet alt paa begge diskene og starte paa nytt?

Men det dukket jo opp andre problemer og... Registrerte windows under inst. Etter aa ha lagt inn softwaren for skjermkortet fikk jeg beskjed om at det var foretatt saa store endringer paa maskinen at jeg maatte registrere paa nytt!

Hva saa naar jeg begynner paa enda en ny instralering...?

Det jeg oensker er svar paa hvordan jeg kan faa ryddet opp i dette rotet, og hvordan kan jeg faa all windows og det som hoerer med til aa ligge paa C. Og hvordan faar jeg norsk og norsk MCE...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows MCE validisering bruker eg ikkje....

Men vis problermer ring microsoft

Men du må en tur innom Windows update

Velg egendeffinert oppdatering.

Fjern alle oppdateringer som koomer opp.

På ekstra valg skal du finne Roundup 2

etter en restart skal det gå fint å legge inn Norsk pakken.

Hadde samme problemet sjøl

Lenke til kommentar
Windows MCE validisering bruker eg ikkje....

Men vis problermer ring microsoft

Men du må en tur innom Windows update

Velg egendeffinert oppdatering.

Fjern alle oppdateringer som koomer opp.

På ekstra valg skal du finne Roundup 2

etter en restart skal det gå fint å legge inn Norsk pakken.

Hadde samme problemet sjøl

7002070[/snapback]

Fremdeles ikke norsk her...

Lenke til kommentar

Start | Kontrollpanel | Regionale Innstillinger | Velg Norge/Norsk

Hvis Språklinjen dukker opp (for å skifte mellom språk), velg Innstillinger på denne og fjern alle språk, bortsett fra norsk, selvfølgelig :)

Ang. aktivering så burde du først installere alle drivere (last ned oppdaterte fra nettet; se produsentens hjemmeside) og programmer slik du vil ha det før du aktiverer.

Når det gjelder selve installasjonen gjorde du rett i å fjerne alle disker som det ikke skal installeres på (for å unngå problemer). Under installasjonen skal du få velge hvilken partisjon Windows skal installeres på. Velger du den første, skal denne automatisk bli C:. Personlig partisjonerer og formaterer jeg diskene på forhånd med Disk Management/Diskbehandler i Windows (forutsetter at du har tilgang til en annen PC eller flere installasjoner på samme PC).

Lykke til!

Lenke til kommentar

Innstillingene for norsk region og norsk tastatur kan også settes under installasjonen, man får spørsmål om språk og sånt som noe av det første som skjer i MCE installasjonen.

Det som irriterte meg mest med installasjonen av MCE var at den rollup cd'n krevde .NET 1.1 for å legges inn, og dette var noe som ikke ble lagt inn automatisk eller er lagt med på den disken. Forferdelig idiotisk og lite brukervennlig spør du meg...

Lenke til kommentar
Innstillingene for norsk region og norsk tastatur kan også settes under installasjonen, man får spørsmål om språk og sånt som noe av det første som skjer i MCE installasjonen.

Det som irriterte meg mest med installasjonen av MCE var at den rollup cd'n krevde .NET 1.1 for å legges inn, og dette var noe som ikke ble lagt inn automatisk eller er lagt med på den disken. Forferdelig idiotisk og lite brukervennlig spør du meg...

7004264[/snapback]

Nettopp det jeg ville si nå. Man må legge inn CD1 og 2 først. Så må man laste ned Net 1.1, kjøre engelsk rollup, så norsk rollup... Enkelt...

Og ingen info i blekkene som fulgte med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...