Gå til innhold

Angry Nintendo Nerd tester elendige videospill!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mitt favoritt-spill til NES var faktisk Castlevania 2, fikk meg ikke til å spille 1ern og 3ern fordi jeg likte rollespill-elementet så godt. Faktisk så bra at det er det eneste NES-spillet jeg spiller med emulatorer installert på PC eller mobiltelefon. Her gjaldt det å komme gjennom spillet så effektivt som mulig - da det er 3 forskjellige slutter i spillet, avhengig av hvor lang spilltid man bruker. Merk at jeg har markert effektivt, da spilltiden stopper når man er inne i de bygningene hvor Grevens kroppsdeler er oppbevart. Man samler da alle hjertene man trenger for å kjøpe diverse ting mens man er der inne.

Også jeg stod fast på de punktene der man måtte bruke blå (den hemmelige veien ned forbi den ene innsjøen) og rød krystall ("tornadoen" forbi fjellveggen), der måtte jeg ty til diverse FAQs på nettet...

7016989[/snapback]

Tenk deg å stoppe på dette i 1989, fortsatt 4 år før powertech tilbød oppringt internett til blodpris, på tiden folk flest spilte det. Det var nesten umulig.

Lenke til kommentar
Vi gamle nintendo-frelste brukte å ringe en kar på lageret til importøren og få tips og svar ang. spill.

Helt sant, sto fast så jævlig i link og castelvania og Torbjørn hos nintendo hjalp oss

via telefonen.  :!:  :!:  :!:

7021191[/snapback]

Haha, a propos, jeg minns nintendo-importøren hadde ei sånn gratisblekke de sendte ut til NES-eiere av og til. Var det en telefontjeneste der man kunne ringe for å få spillhjelp mot betaling? Noen som husker?

Lenke til kommentar

Hehe, nåja. Finnes nå en god del gamle PC-brettspill jeg ble ganske sint på jeg, ja. Men jeg ble faktisk aldri irritert over noen C64-spill... eller, vel, hvis man ikke regner med det forbanna irriterende Indiana Jones spillet, hvor man gikk i grotter hele tiden, og når fakkelen brann ut, døde man. Siden det ikke fantes noen lagringsfunksjon på den tiden, måtte jeg bare nøye meg med å starte helt på nytt, uansett om jeg døde etter å ha spilt gjennom 99% av spillet. DET spillet kunne av og til få joystick'en til å se ut som en slegge eller noe annet man kan kaste. Klarte dog å holde den nogen lunde i live til jeg la Commodore'n på hylla. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...