[-GoMp-] Skrevet 4. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei. Jeg vil gjerne ha noen anbefalinger av gode switcher/routere med Gigabit-støtte og 8 porter. btw: Hva er forskjellen på en switch og en router? Hva egner seg best til et hjemmenettverk (m lan-spilling innimellom)? Takker for svar! ^^ Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2006 Vær så snill? Noen? Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 5. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2006 Forskjellen på Router og switch er at routern opptrer som en maskin mot wan porten mens switchen bare vidreformidler. Hvis du skal ha lan så er det vel greit å ha DHCP server og det er det i routern. Men utvalget av routere med 8p gb er vel ikke så stort? Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2006 Ok. Så da er det en liten router jeg har da - trodde selvfølgelig det var en switch. Den har nemlig DHCP, men jeg er liksom på jakt etter en mer utbredt en enn den gamle greia. Finner ikke noe om den på internett og den er litt ustabil (Pappa kjøpte den for lenge siden). Tenkte at det kunne være et merke/en modell som var populær, god og god info om på nettet. Så du vil ikke anbefale en gigabit switch? Da må man liksom styre med manuelle IP-adr? Kan det bli mye styr med det? LAN er ikke noe som skjer veldig ofte.. Andre fordeler/ulemper? Og igjen...noen anbefalinger? Kablet nettverk dette btw.. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 5. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2006 kjøp en billig router med dhcp og en brukbar switch med gigabit....hva skal du med en gigabit switch vis dere ikke skal ha lan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå