Jorsalfar Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Har nå installert Slackware 11.0 på en partisjon på hardisken min. Jeg har også en Ubuntu partisjon, og det er denne jeg har trøbbel med å komme inn på. Med Slackware installerte jeg Lilo 22.7.1 Men denne viser bare slackware og windows. Regner med at det er en fil for Lilo jeg må legge til en linje med et eller annet, men er ikke så kjent med det, så fant ut det var greiest å slenge ut spørsmålet her. Har også et problem til når det gjelder internett i Slackware. Det ser ut som eth0 kontrolleren ikke er oppdaget, for jeg har ikke nett, og det kommer ikke opp med kommandoen "ifconfig". Håper på svar Edit: Endret emnetittel til det andre spørsmålet mitt Endret 5. oktober 2006 av Jorsalfar Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Du må legge til Ubuntu i fila /etc/lilo.conf. Så må du kjøre kommandoen lilo som root for å oppdatere lista. Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Ok, takk. Håper det også er noen som vet hva jeg må gjøre for å få internett. Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hvilket nettverkskort har du og hvilken kernel bruker du? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 prøvd : ifconfig eth0 up Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Hvilket nettverkskort har du og hvilken kernel bruker du? 7005265[/snapback] Er intregrert i hovedkortet. Har ikke noe informasjon om det, men det har fungert utmerket i Ubuntu. Kjernen jeg bruker er 2.4.33.3(?). Er hvertfall bare.i kjernen som var på Slackware 11.0 CDen. prøvd : ifconfig eth0 up 7005328[/snapback] Får følgende: SIOCSIFFLAGS: Device or resource busy Endret 5. oktober 2006 av Jorsalfar Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 sikker på at du er root ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du vil nok få mye bedre støtte hvis du installerer 2.6.17.13-kjernen. Det at ikke alt er støttet med 2.4.33.3-kjernen er et problem med 2.4-kjernen, ikke med Slackware. Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Ja. Fant ut at det ikke var støtte for nettverkskortet i den kjernen jeg brukte. Så får prøve å komplimere 2.6 kjernen. Takker for svar Edit: Da er 2.6.18 kjernen komplimert og jeg har nett Endret 6. oktober 2006 av Jorsalfar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå