geiri Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Jeg har fått ett problem med min PC. Det kom nå for noen dager siden. Jeg har lenge brukt denne pcn til å spille med. P4 3,06mhz. 2gb ram + radeon 9800pro. Som sakt så har jeg spilt på denne pcn i vel 3år uten problemer. Men her om dagen begynte den å akutt slå seg av og rebote. Når det skjer kan variere, alt fra 1min etter at jeg starter spill til 5min. Pc'n slår seg ikke av under andre omstendigheter. Jeg har demontert alle komponenter og blåst ren vifter og kjøleribber med Aerosol luft (Trykkluft på boks) men ingenting hjelper. Jeg har sjekket at alle vifter går. Hva kan problemet være? er det skjermkortet eller cpu som går varm? Hva er mest sannsynlig? BTW. Det er C&C Zero Hour jeg spiller. Endret 4. oktober 2006 av geiri Lenke til kommentar
geiri Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 The COM+ Event System detected a bad return code during its internal processing. HRESULT was C0000005 from line 44 of d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Please contact Microsoft Product Support Services to report this error. For more information, see Help and Support Center at Her er error message Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Er ikke sikker, men googlet litt og kom bl.a. til denne Microsoft-siden; http://support.microsoft.com/default.aspx?...b%3Bno%3B909444 kan være noe der. Tyder på at noe er endret på maskina - muligens i forb. med en oppdatering som det står om her. Kan kanskje være verdt å lese... Lenke til kommentar
geiri Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg leste igjennom, samt at jeg nå har oppdatert alle drivere. Dette hadde ingen nytte. Når jeg satt ned oppløsningen så gikk det noe lengre tid før maskinen rebootet. Jeg heller mer og mer til at det er mitt 9800 Pro som har skylden... Men det er rart da jeg har spilt dette spillet i 2år med dette kortet. Noen meninger? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Enig. Er ikke alltid at slike BSOD-meldinger er relevante... Jeg hadde selv et 9600 Pro for en tid tilbake , funka fjell i ca. 2 år og så begynte det å tryne helt plutselig. Nå kan jeg ikke engang kjøre vanlig Windowsprogrammer med det uten å få artifacts. Men vifta går greit og det kjennes ikke varmt ut. Og at det skjer bare når du spiller indikerer også at det mest sannsynlig er skjermkortet. Det belastes mye tyngre ved spilling enn vanlig bruk. Har du mulighet til å teste med et annet kort ? Evt. lånebytte med en kompis, da får du også testet ATI-kortet i en annen maskin... Lenke til kommentar
geiri Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har nå mekket litt på kortet i morgentimene og satt en større vifte på kjøleribbene. Får se om dette funker bedre. Har ingen kort jeg kan låne, da jeg er den trege av de jeg kjenner, de andre kjører sli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå