imfrommanndame Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei Jeg har forsøkt å koble skriveren til nettverket. Det er trådløst, men har det noe å si? Skriveren er en Canon MP700. Den har USB og derfor passer ikke skriverserver. Jeg har prøvd å gå via den maskinen skriveren er tilkoblet, men til ingen nytte. Den sier at jeg ikke har tilgang. Takk for all hjelp:) (-_(-_(-_-)_-)_-) Lenke til kommentar
morra Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Funker skriveren på maskinen den er tilkoblet? Det jeg har gjort med den (mye) eldre Canon i560 er å gå inn på "Skrivere og telefakser" og dele skriveren på nettverket. Dermed har de som er i samme arbeidsgruppe mulighet til å printe... Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Det er nettopp det jeg har gjort! Men jeg har ingen tilgang til den maskinen! (Dette går visst under nettverk også Lenke til kommentar
morra Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Har du ikke fysisk tilgang til maskinen? Har maskinen brannmur eller lign. installert? Er maskinene i samme arb.gruppe? Jeg vet ikke så mye mer det kan være... Lykke til Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Er fil- og skriverdeling aktivert på den maskinen skriveren er tilkoblet ? Om dette er greit, sjekk at maskinene er i samme arbeidsgruppe (om du ikke har domene da...) Har samme oppsettet her med både kablet og trådløst nettverk, en nettverkslaser koblet til med kabel og en usb HP fotoskriver koblet på hovedmaskina og delt. Alle maskinene er i samme arbeidsgruppe og kan skrive ut på HP´en. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Alle er i samme arbeidsgruppe, men jeg har ikke sjekket brannmuren. Maskinen har Norton Internet Security, og jeg kan ikke med det. Jeg vet at det "overstyrer" brannmuren til WindowNs Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Slå på fil- og printer-deling. Slå av brannmuren og sjekk igjen. Dette skal funke, maskinen som skriveren er tilkoblet skal være på når du vil skrive ut. Norton har tendens til å blokkere alle( til og med de som er på samme trygge nett) Sjekk sikre nettverk, blokkerte ip-adresser(maskiner) mvh Endret 4. oktober 2006 av dmdb Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Prøv med deaktiver norton for og se da. Tipper det virker da. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Et lite spørsmål, hvilke operativsystemer kjører du på de forskjellige maskinene...? Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 WinXP Home på den som skriveren er koblet til WinXp MCE på denne WinXP Home på laptopen Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ok, sjekk dette; Ved all nettverkstilgang til en Windows XP Home maskin brukes gjestekontoen. Sjekk at gjestekontoen er aktivert på den maskina skriveren står på. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Er dette et must? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Er nok det ifølge Microsoft; http://support.microsoft.com/default.aspx?...b%3Bno%3B308007 Lenke til kommentar
morra Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det funker fint for meg. Maskinen skriveren er koblet til er WinXP Home, og gjestekontoen er deaktivert... Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Ingenting funker her... Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Fungerer skriveren lokalt på den maskina den er tilkoblet ? Sjekk at gjestekontoen er aktivert. Sjekk for sikkerhets skyld at begge maskinene er i samme arbeidsgruppe, evt. kjør ipconfig og sjekk at adressene er i samme range. Prøv f.eks. å pinge mellom begge to.... Slå av brannmuren / deaktiver NIS for en stund. Sjekk også om du har Firewall enabled på trådløsrouteren, slå den evt. av. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Har du forsøkt å deaktivere NIS (Norton Internet Securitiy). Skal nesten vedde på at det er den som lager problemer. Hvis det funker må du sørge for å åpne for de aktuelle maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå