Ed Hunter Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Skal strekke noen kabler gjennom ein vegg. Men får å unngå å lage stort hull så må eg ta av pluggene før eg fører kabelen gjennom. Så kjem problemet, har ikkje verktøy til å sette på plugger (kabeltang?). Lurer på om det går å ta pluggene og sette dei på igjen uten verktøy? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Du kan jo kjøpe nettverkskontakter å sette på hver side av veggen. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=100341 Det har jeg gjort, og det synes jeg er den beste løsningen. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 finner mye produkter for sånt her http://bredbandsprodukter.no/ Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Skal strekke noen kabler gjennom ein vegg. Men får å unngå å lage stort hull så må eg ta av pluggene før eg fører kabelen gjennom. Så kjem problemet, har ikkje verktøy til å sette på plugger (kabeltang?). Lurer på om det går å ta pluggene og sette dei på igjen uten verktøy? 7001622[/snapback] Hei, dette går helt fint an. Bruk nye plugger, Rens ledningen fra ytterste lag, klipp lederne likt og sett disse opp etterhverandre i en rekke(bruk en annen tp-kabel). Sett på pluggen, husk lederne skal være helt inne. Hvis pluggen har en sikrer(en ekstra sikring utenon kontakter) bøy den over ledningen. Bruk så tynt skrujern. Legge pluggen med lederne på tre underlag(skjærebrett) og bruk skrujernet for å ta en og en kontakt på pluggen og press disse så lang ned du greier(disse stopper til slutt, når de går gjennom lederne og møter nedre delen av pluggen(inne). Nå skal du ha fått deg en ny tp rj45 kabel. Husk fargenkoden på lederne! mvh Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Skal strekke noen kabler gjennom ein vegg. Men får å unngå å lage stort hull så må eg ta av pluggene før eg fører kabelen gjennom. Så kjem problemet, har ikkje verktøy til å sette på plugger (kabeltang?). Lurer på om det går å ta pluggene og sette dei på igjen uten verktøy? 7001622[/snapback] Hei, dette går helt fint an. Bruk nye plugger, Rens ledningen fra ytterste lag, klipp lederne likt og sett disse opp etterhverandre i en rekke(bruk en annen tp-kabel). Sett på pluggen, husk lederne skal være helt inne. Hvis pluggen har en sikrer(en ekstra sikring utenon kontakter) bøy den over ledningen. Bruk så tynt skrujern. Legge pluggen med lederne på tre underlag(skjærebrett) og bruk skrujernet for å ta en og en kontakt på pluggen og press disse så lang ned du greier(disse stopper til slutt, når de går gjennom lederne og møter nedre delen av pluggen(inne). Nå skal du ha fått deg en ny tp rj45 kabel. Husk fargenkoden på lederne! mvh 7001801[/snapback] Tusen takk, skal prøve dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå