Erlend0_o Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Er det stor temp forskjell mellom vann og luft. Hvis du f.eks tar en god vann nedkjøling mot et godt vifte system vill det være veldig stor forskjell eller er det bare lyden som er det viktigste med vann? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Du vil nok få litt bedre tempraturer med vannkjøling, men det er MYE jobb... Jeg hadde det, men gikk over til vifte. Vifte kjølingen min ble mer lydløs en vannkjølingen hos meg. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Da har du neppe gjort leksa di godt nok, Magnusha! :!: Monterer du vannkjølinga riktig skal du lete lenge etter CPU-vifte etc som er mer stillegående, og som kjøler like effektivt som et godt vannkjølingssystem. Til trådstarter: Man monterer i de fleste tilfelle vannkjøling for å få en stillere maskin, men også med bedre "prestanda" for øyet. Det er jo ingen hemmelighet at man i all hovedsak kan klokke CPU / GPU lenger om disse vannkjøles! Nok en fordel med vannkjøling, er at temperaturene vil være mer stabile, og gjennomgående lavere. Spesielt ved 100% load. Ikke la deg skremme av utsagnet til Magnusha om "mye jobb". En ferdigpakke er faktisk svært enkel å montere, og i mange tilfelle kan man ha vannkjølinga igang etter 15-20 minutter! Men om man ønsker å integrere radiator og pumpe i selve kabinettet, vil det selvsagt medføre en del mer arbeid. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Men om man ønsker å integrere radiator og pumpe i selve kabinettet, vil det selvsagt medføre en del mer arbeid. 7004434[/snapback] Det kan jeg skrive under på Brukte hele gårdagen på å forberede kabinettet og på å rense radiator og blokker, alt skal monteres om en og en halv time Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Da har du neppe gjort leksa di godt nok, Magnusha! :!: Monterer du vannkjølinga riktig skal du lete lenge etter CPU-vifte etc som er mer stillegående, og som kjøler like effektivt som et godt vannkjølingssystem. 7004434[/snapback] Det er godt mulig . Orka ikke tulle mer med det så jeg gikk over til vifte Men jeg sa ikke at viftekjølingen kjøler bedre, der er seff vannkjøling best. Endret 5. oktober 2006 av Magnusha Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Da har du neppe gjort leksa di godt nok, Magnusha! :!: Monterer du vannkjølinga riktig skal du lete lenge etter CPU-vifte etc som er mer stillegående, og som kjøler like effektivt som et godt vannkjølingssystem. 7004434[/snapback] Det er godt mulig . Orka ikke tulle mer med det så jeg gikk over til vifte Men jeg sa ikke at viftekjølingen kjøler bedre, der er seff vannkjøling best. 7005391[/snapback] Da har du muligheten til å skru ned viftene dine, så kjøler vannkjølingen bare bittelitt bedre enn luft, men er umulig å høre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå