Gå til innhold

Forskjellen mellom vann of luft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har du neppe gjort leksa di godt nok, Magnusha! :!:

Monterer du vannkjølinga riktig skal du lete lenge etter CPU-vifte etc som er mer stillegående, og som kjøler like effektivt som et godt vannkjølingssystem.

Til trådstarter: Man monterer i de fleste tilfelle vannkjøling for å få en stillere maskin, men også med bedre "prestanda" for øyet. Det er jo ingen hemmelighet at man i all hovedsak kan klokke CPU / GPU lenger om disse vannkjøles!

Nok en fordel med vannkjøling, er at temperaturene vil være mer stabile, og gjennomgående lavere. Spesielt ved 100% load.

Ikke la deg skremme av utsagnet til Magnusha om "mye jobb". En ferdigpakke er faktisk svært enkel å montere, og i mange tilfelle kan man ha vannkjølinga igang etter 15-20 minutter!

Men om man ønsker å integrere radiator og pumpe i selve kabinettet, vil det selvsagt medføre en del mer arbeid.

Lenke til kommentar
Men om man ønsker å integrere radiator og pumpe i selve kabinettet, vil det selvsagt medføre en del mer arbeid.

7004434[/snapback]

Det kan jeg skrive under på :p Brukte hele gårdagen på å forberede kabinettet og på å rense radiator og blokker, alt skal monteres om en og en halv time :D

Lenke til kommentar

Monterer du vannkjølinga riktig skal du lete lenge etter CPU-vifte etc som er mer stillegående, og som kjøler like effektivt som et godt vannkjølingssystem.

7004434[/snapback]

Det er godt mulig :whistle:. Orka ikke tulle mer med det så jeg gikk over til vifte :p

Men jeg sa ikke at viftekjølingen kjøler bedre, der er seff vannkjøling best. :)

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar

7004434[/snapback]

Det er godt mulig :whistle:. Orka ikke tulle mer med det så jeg gikk over til vifte :p

Men jeg sa ikke at viftekjølingen kjøler bedre, der er seff vannkjøling best. :)

7005391[/snapback]

Da har du muligheten til å skru ned viftene dine, så kjøler vannkjølingen bare bittelitt bedre enn luft, men er umulig å høre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...