zeltex Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Ja, jeg har klart noe smart her. For noen uker siden nekta printern å fungere så jeg bestemte meg for å legge inn cups på nytt. Etter det sluttet plutselig ftpserveren(vsftpd) å fungere riktig(sammen med mye annet, men som er blitt fikset). Har en kamerat som noen ganger vil kopiere noen småsaker fra meg, og irriterende at jeg ikke klarerer å fikse problemet. Kan koble meg opp til serveren lokalt uten problem, enten via windows eller ubuntu 6.06 med tjenere: flashfxp og ncftp. Min venn kommer seg ikke inn fra macOS, og får feilmelding connection refused. Men hvis jeg logger inn fra min konto på UiO med ncftp, får jeg kjørt ls og listet mappene, men det tar litt tid, og jeg får feilmeldingen: Logged in to zeltex.mine.nu. ncftp /home/zeltex > ls connect failed: No route to host. Falling back to PORT instead of PASV mode. 38051-gnome-smoke.jpg .......... Fra flashfxp og windows(lokalt) får jeg [R] 227 Entering Passive Mode (192,168,1,1,63,224) Hvor kan jeg endre at den ikke faller tilbake til PORT isteden for PASV mode når jeg kobler til eksternt? Feilen bør ligge et annet sted enn /etc/vsftpd.conf, da jeg har gått igjennom denne et par ganger uten å finne noe bra info ang PASV. Kjører Ubuntu 5.04 på server edit: ja noe smart Endret 4. oktober 2006 av zeltex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå