knopflerbruce Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Går det an å bruke en ysplitter til å koble sammen to vifter, og koble dem på samme kontakt i viftestyringa? Regner med at hvis watten tilsammen er under spesifikasjonen til viftestyringa så bør dette gå greit. Men vil helst ha det bekreftet i tilfelle jeg holder på å svi av hele doningen PS: Mine papst-vifter er spesifisert til 2 watt eller noe sånt (VELDIG lite til kraftige 92mm-vifter å være, over 30dB på dem. Til sammenligning bruker min delta 80mm 12,4 watt), er det verdier jeg kan stole på? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Njæ, egentlig ikke. Det som er viktig å huske på er at under oppstart, så trekker vifter generelt mye mer strøm enn de gjør når de har fått opp turtallet. Jeg vil anta at det skal gå greit så lenge viftekontrolleren har turtallsregulering av viften, for det blir bare surr da hvis du kobler sammen turtalls-ledningene (heter sikkert noe annet). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Så lenge du holder deg under effekten som viftestyringa kan gi på den aktuelle tilkoplingen så skal det gå fint. En evt. turtallsavlesning vil da kun fungere på én av viftene. Hvis du lurer på hvordan du finner total effekt så er det bare å legge sammen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Er ikke noe display på noen av de to viftestyringene jeg har installert. Men knapper til å skru på er det nok av Før noen spør: har MANGE vifter i pcen, 5 kabinettvifter (dessverre støtter ikke kabinettet 120mm-vifter, har istedet 3 80mm-åpninger, samt 2 92mm i døra.), 3 harddiskvifter, og skal kanskje modde inn en oppe i kabinettet pga mistanke om dårlig sirkulasjon der oppe. Legg til at jeg sannsynligvis kjører sli om en ukes tid, og har chipsetVIFTE samt cpuvifte (seff), så er det ikke flere ledige kontakter på hverken hovedkort eller viftestyring. Ergo MÅ jeg koble noen sammen. Takket være dere kan jeg gjøre det med god samvittighet. Skyter meg i foten hvis 2 stk. papst 92mm. drar over 20w Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå