Gå til innhold

Teoritentamen.no - God side?


monkeyboogie

Anbefalte innlegg

Når du skal ta teoriprøve så er det bare å krysse av på de "verste" alternativene for biltilsynet skal vise deg hvor farlig alt i trafikken er.

 

Som f.eks. hvor lang bremsestrekning = det lengste alternativet, hvor langt ifra må bil være før du kjører ut på forkjørsvei = alternativet lengst unna, hvilken fart kan du holde = laveste alternativ, hvor lang bremsestrekning ved sånn og sånn økning av fart = lengste alternativ, reaksjonstid = dårligste alternativ  osv osv

 

Bare tenk sikkerhet, forsiktighet, og at alt er veldig farlig,

7306963[/snapback]

 

 

Helt enig. Gjelder også når du får bilde av en situasjon, da skal du nesten alltid "velge å holde tilbake" eller "jeg slipper den stakkars lastebilen forbi" eller "jeg burde ha tenkt på dette tidligere" ... osv.

7311078[/snapback]

 

Jeg klarer ikke helt å forstå tanken bak å komme med slike råd... Hvorfor skissere opp egne "regler" som ikke har noe med teoripensumets budskap å gjøre...? Man vil aldri ha noen garanti for at oppgavealternativer ikke er endret etter prøven en selv hadde, eller at andre oppgavesett ikke inneholder alternativer disse "reglene" dere kommer med stemmer overens med. Jeg er redd dette kan forvirre mer enn å hjelpe, og forstår vel i grunnen hvorfor strykprosenten er så stor. Les boka, forstå reglene og generelt pensumet der, så bør det være vanskelig å stryke. Teoritentamen.no vil være en god hjelp når man så skal teste hvor god oversikt og forståelse man har av regler, trafikkavvikling, sikkerhet, miljø osv.

 

Å møte opp til prøven mer eller mindre uforberedt, med den innstilligen om at det stort sett bare er å krysse av for alternativet som svarer til "reglene" ovenfor, er jo bare ren gambling. Skumles i det minste over boka på forhånd - det du allerede kan vil jo være superkjapt å lese, så det er jo ikke et veldig godt argument for ikke å lese den. Jeg brukte selv 5 timer på å lese igjennom boka, og syntes det var godt å møte opp til prøven med en nokså god oversikt over hva jeg burde kunne. Ingen som sier du skal pugge den utenatt, bruke et visst antall timer eller dager på den, eller andre stressende krav... Kan du mye fra før vil det i alle fall ta deg veldig lite tid å få en grei oversikt over kunnskapen du bør sitte med til eksamen.

 

Jeg mistenker at strykprosenten er skyhøy fordi folk ikke gidder å legge noe særlig energi i å lese boka/øve på prøver på nettet etc. Har du lagt ned bittelitt innsats i det, må det da være umulig å ikke stå!

 

Hehe, blir jeg veldig upopulær nå? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg klarer ikke helt å forstå tanken bak å komme med slike råd... Hvorfor skissere opp egne "regler" som ikke har noe med teoripensumets budskap å gjøre...?

7311523[/snapback]

 

 

Og du har lest boken, men fortsatt ikke skjønt budskapet ? :hmm:

7311693[/snapback]

 

 

Herlighet, boka vektlegger riktignok at farene er mange ved bilkjøring, høy hastighet kan være skummelt osv, men den sier aldri noe om at man alltid skal gå ut i fra at største og lengste og farligste forslag er det riktige mht teorieksamen. Hva ville du frem til med spørsmålet ditt?

Lenke til kommentar

Mente det ikke sånn at man ikke trenger å lese og bare følge det rådet. Men det kan hjelpe deg til et par spørsmål som du er usikker på. Foreksempel om du får et spørsmål om du klarer å stoppe på 35 meter når du har 80 kmt og reaksjonstiden er 1 sekund. Isteden for å sitte og regne og prøve å huske "hvor langt er 1 sekund i 80 kmt..." så bare regn med at: du ikke klarer å stoppe! osv.

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke helt å forstå tanken bak å komme med slike råd... Hvorfor skissere opp egne "regler" som ikke har noe med teoripensumets budskap å gjøre...?

7311523[/snapback]

 

 

Og du har lest boken, men fortsatt ikke skjønt budskapet ? :hmm:

7311693[/snapback]

 

 

Herlighet, boka vektlegger riktignok at farene er mange ved bilkjøring, høy hastighet kan være skummelt osv, men den sier aldri noe om at man alltid skal gå ut i fra at største og lengste og farligste forslag er det riktige mht teorieksamen. Hva ville du frem til med spørsmålet ditt?

7311745[/snapback]

 

Du får tro hva du vil, det driter jeg i. Det var et GRATIS tips.

Du får prøve å krysse det motsatte du da, men ta med godt med penger.

 

Lykke til.

Endret av fiskebolleboks
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det jeg kan si om forskjellen mellom teoritentamen.no og den teoriprøven jeg tok, var at det var mange av de samme spørsmålene, men det var vanskeligere svaralternativer, som gjorde det lettere å ta feil.

 

eks. teoritentamen.no ® er riktig svar

 

Hva dekker trafikkforsikring (ansvarsforsikring)?

 

-Skade på egen bil

-Skade på alle involvert i ulykken

-skade på andre biler enn egen bil, samt passasjerer i egen bil ®

-bla bla...

 

 

eks. teoriprøven ® er riktig svar

 

Hva dekker trafikkforsikring (ansvarsforsikring)?

 

-Skade på passasjer ®

-skade på alle involvert i ulykken

-skade på eiendom

-skade på vei

 

osv,

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Teoritentamen syns ikke jeg var spesielt god iforhold til hjelp til den virkelige.

Da jeg tok teoritentamen.no for første gang fikk jeg 2 feil der og tenkte jeg var godt rustet, men på biltilsynet fikk jeg 15 feil. Strøk for 2gang idag med 8 feil. bittert!

7548646[/snapback]

 

Litt rart at du synes det, siden vegvesenet kjøper spørsmål fra teoritentamen.no.. Det blir altså flere og flere av disse oppgavene som kommer på eksamen fremover. Allerede nå er en stor del av eksamensspørsmålene hentet fra teoritentamen.no. Det er absolutt de beste sidene å øve til eksamen på, men det lønner seg å ta maaange prøver. Dette for å komme innom flest mulig spørsmål.. Ingen feil i fasiten heller, noe vi finner på alle de andre oppgavene på nettet.

Lenke til kommentar
Den er rimelig treg ja, men de fleste spørsmålene er ganske solide ;)

7963274[/snapback]

Må bare si at disse spørsmålene ikke er så veldig solide nei.. Har tatt flere prøver her og funnet en haug med feil i fasiten. Blir også ganske skeptisk når jeg ikke finner ut hvem som lager oppgavene eller hvor jeg kan henvende meg ang feil..

Lenke til kommentar
Den er rimelig treg ja, men de fleste spørsmålene er ganske solide ;)

7963274[/snapback]

Må bare si at disse spørsmålene ikke er så veldig solide nei.. Har tatt flere prøver her og funnet en haug med feil i fasiten. Blir også ganske skeptisk når jeg ikke finner ut hvem som lager oppgavene eller hvor jeg kan henvende meg ang feil..

7963503[/snapback]

 

 

Hvis du sier det så ;)

 

Personlig kan jeg såpass lite om trafikkregler/teoriprøver at jeg ikke skal uttale meg videre.

Lenke til kommentar
Må bare si at disse spørsmålene ikke er så veldig solide nei.. Har tatt flere prøver her og funnet en haug med feil i fasiten. Blir også ganske skeptisk når jeg ikke finner ut hvem som lager oppgavene eller hvor jeg kan henvende meg ang feil..

7963503[/snapback]

Jeg har samme erfaring her angående nettlappen.no, fant feil på flere spørsmål. Fant også ordbruken "Motorveg klasse A" og "Motorveg klasse B", som ble "pensjonert" av Statens Vegvesen for et par år siden (nå heter det "motorveg" og "motortrafikkveg"). Dette er en feil som kunne tilgis hvis tjenesten er et par år gammel, men jeg kan ikke forstå at man får til det på en helt ny tjeneste som skal være oppdatert med det siste nye :nei:

 

Det trekker også veldig ned at tjenesten er veldig treg og "tungkjørt", det fører til at du bruker mye mer tid på å gå gjennom en prøve der enn på en hvilken som helst annen tjeneste.

 

Når det gjelder henvendelser om feil, så er det mulig å sende henvendelser angående dette, det er en link som det står "kommentarer" på nederst. Jeg brukte den et par steder i løpet av prøven. Men det er likevel ikke nok for å kompensere for alle feil og mangler.

 

I det hele tatt har jeg et ganske begredelig helhetsinntrykk av denne siden. Skal du ta prøven på nett, gå heller til teoritentamen.no, de er mye bedre :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært involvert i utviklingen av nettlappen.no og vil gjerne gi noen kommentarer:

Fant også ordbruken "Motorveg klasse A" og "Motorveg klasse B", som ble "pensjonert" av Statens Vegvesen for et par år siden (nå heter det "motorveg" og "motortrafikkveg"). Dette er en feil som kunne tilgis hvis tjenesten er et par år gammel, men jeg kan ikke forstå at man får til det på en helt ny tjeneste som skal være oppdatert med det siste nye :nei:

:: Testdatabasen har ca. 500 spørsmål. Vi har kvalitetsikret spørsmålene med flere kjøreskolelærere som har mange års erfaring. Hvis du leser spørsmålene du refererer til i dette tilfellet, så lyder de slik:

-Er det lov å rygge eller vende på motortrafikkvei (kl. B)?

-Er det lov å rygge eller vende på motorvei (kl. A)?

Legg merke til at det står motortrafikkvei og motorvei, med de gamle betegnelsene i parantes. Jeg vil hevde at det bare er et pluss for å gjøre det tydelig hva det gjelder.

 

Det trekker også veldig ned at tjenesten er veldig treg og "tungkjørt"....

::Tjenesten er helt ny (3 uker) og det har vært stor trafikk. Leverandøren vil justere båndbredden etter trafikken. Når det er sagt er testene UTEN reklame og andre elementer som skal lastes ned. Kun 3D-bilder til spørsmålene.

 

Når det gjelder henvendelser om feil, så er det mulig å sende henvendelser angående dette, det er en link som det står "kommentarer" på nederst. Jeg brukte den et par steder i løpet av prøven.

::Disse er selvsagt registerert og vi setter stor pris på tilbakemeldinger. Vi vurderer å legge ut kommentarene på egne sider, slik at man kan se vår respons på dem. Det må jo tilføyes at vi har fått veldig mange positive tilbakemeldinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tror nok nesten uansett hvilken teoriprøve du tar på nett, så vil du lære en del, når du ser over. tror det var på teoriproven.no jeg brukte før jeg tok den på ordentlig. sto aldri på nettet, men da jeg hadde prøva, så husket jeg flere av spørsmålene fra nettet, og det ble med en gang mye lettere.

'og sto på første forsøk, nesten uten å ha est i boka ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...