Gå til innhold

Teoritentamen.no - God side?

monkeyboogie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dettev er den absolutt beste siden for å øve til teorieksamen. Jeg vet med sikkerhet at antall spørsmål på teoritentamen.no er maange flere enn de andre testene du finner på nettet. Så du får veldig varierte spørsmål bare du orker å ta prøven mange nok ganger. Det er en grunn til at du må betale for denne i motsetning til de testene som er gratis.

Så ta prøven mange ganger - da blir du ikke blant dem som stryker på eksamen..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

sjølvsagt er teoritentamen den beste. ( sjølv om noen spm kjem om igjen og om igjen heile tida!! )

Men eg tok den fleire gongar, opp mot 20 gongar vil eg tru. Fekk først 12 feil, og siste gong eg tok den før eg skulle ta teorien fekk eg 0 feil. men eg fekk " ikkje bestått". :( kjipt å vente 2 veker til neste gong eg kan ta den.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg brukte teoritentamen dagen før prøven. Satt 2-3 timer og øvde, fikk 5 feil på teoriprøven. De fleste kameratene min har gjort det samme.

Hørte også noe om at teoriprøven ble enklere etter 1. Juni, mange glupinger strøk før det, mens "dumme" meg klarte på 1. forsøk ;)

Lenke til kommentar

Jeg leste slavisk i veien til førerkortet, og tok prøven på teoritentamen 15 ganger, og sto alle gangene. Tok prøvene til jeg kunne alle spørsmålene der.

Den dagen jeg hadde teorieksamen, fikk jeg 2 feil! Men jeg vil ikke si det at teoritentamen hjalp så veldig mye på selve spørsmålene. Men du finner ut hvordan prøvene er lagt opp, og hvordan de blir stilt. Men jeg kan si det, at jeg fikk ca 2-3 spm fra teoritentamen på teorieksamen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg brukte teoritentamen dagen før prøven. Satt 2-3 timer og øvde, fikk 5 feil på teoriprøven. De fleste kameratene min har gjort det samme.

Hørte også noe om at teoriprøven ble enklere etter 1. Juni, mange glupinger strøk før det, mens "dumme" meg klarte på 1. forsøk ;)

7148303[/snapback]

At den ble forenklet etter 1. Juni er ikke umulig, når jeg tok teorien i Mai så fikk jeg bla. et par spm som hverken jeg eller kjørelærer følte var relevante (Kjørelærer når jeg fortalte i ettertid). Dette omhandlet bla. danske tegn for vikeplikt ved at de kan ha bare 3kanter på bakken og ikke skilt osv.

Denne prøven fikk jeg 8 feil på å strøk (Men hadde den om Danmark riktig etter det jeg forsto). Men når jeg igjen prøvde i oktober (mye jobbing i vår/sommer mndene ;) ) så spurte jeg hun i informasjonen på biltilsynet om de følte at det spørsmålet egentlig var relevant. Fikk som svar at spørsmålet nå var fjernet fra prøven fordi det ikke var relevant for den norske prøven.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde ulike gratis-sider for å trene litt til teorien, men holdt meg til teoritentamen.no etter å ha betalt de 30 kronene for et døgn. Gode oppgaver, varierte spørsmål i større grad enn de andre og veldig lik den du får hos biltilsynet den store dagen. Jeg tok tentamen på teoritentamen.no 19 ganger, strøk med en feil for mye de 3 første gangene, stod etterpå 16 ganger på rad. Da var jeg også kommet igjennom samtlige spørsmål som finnes i databasen deres tror jeg.

Anbefaler tentamen.no fordi den er god og lettforståelig og lik den du møter på biltilsynet, men også fordi den er tilstrekkelig. Målet mitt var ikke å pugge spørsmål og svar, men lære HVORFOR noe var riktig eller galt. Svarte jeg feil, tok jeg for meg oppgaven på nytt slik at jeg skjønte og lærte hvilke(n) regler(regel) som lå til grunn for rett svar. Reglene finner man i vegtrafikkloven og trafikkreglene, og det er de man skal lære seg. Kan du de, vil du gjøre det helt greit på teorieksamen selv om spørsmålene ikke er akkurat de samme som på teoritentamen.no.

Skilter bør man pugge kjapt - de fleste er jo rimelig åpenbare. Lurt også å notere seg antall meter man kjører i sekundet i ulike hastigheter. Tekniske ting og krav til bilen bør en også pugge. Men ellers er jo resten logisk utifra trafikkreglene.

Jeg løste som sagt 19 tentamener på tentamen.no, samt at jeg skumleste igjennom Veien til førerkortet i løpet av en halv dag (mulig jeg forstår og tar ting litt kjappere pga alderen min dog, 26 år gml). Har ikke øvelseskjørt og bare hatt et fåtall timer enda med kjørelærer for å lære teknisk beherskelse av bilen. Likevel klarte jeg teorieksamen i dag med glans (prøvde egentlig bare litt på gøy), fikk to feil av de syv lovlige for å bestå.

Lenke til kommentar

Når du skal ta teoriprøve så er det bare å krysse av på de "verste" alternativene for biltilsynet skal vise deg hvor farlig alt i trafikken er.

Som f.eks. hvor lang bremsestrekning = det lengste alternativet, hvor langt ifra må bil være før du kjører ut på forkjørsvei = alternativet lengst unna, hvilken fart kan du holde = laveste alternativ, hvor lang bremsestrekning ved sånn og sånn økning av fart = lengste alternativ, reaksjonstid = dårligste alternativ osv osv

Bare tenk sikkerhet, forsiktighet, og at alt er veldig farlig,

Endret av fiskebolleboks
Lenke til kommentar
Når du skal ta teoriprøve så er det bare å krysse av på de "verste" alternativene for biltilsynet skal vise deg hvor farlig alt i trafikken er.

Som f.eks. hvor lang bremsestrekning = det lengste alternativet, hvor langt ifra må bil være før du kjører ut på forkjørsvei = alternativet lengst unna, hvilken fart kan du holde = laveste alternativ, hvor lang bremsestrekning ved sånn og sånn økning av fart = lengste alternativ, reaksjonstid = dårligste alternativ  osv osv

Bare tenk sikkerhet, forsiktighet, og at alt er veldig farlig,

7306963[/snapback]

Helt enig. Gjelder også når du får bilde av en situasjon, da skal du nesten alltid "velge å holde tilbake" eller "jeg slipper den stakkars lastebilen forbi" eller "jeg burde ha tenkt på dette tidligere" ... osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...