black_sheep Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei, har i det siste hatt veldig tørre lepper. Sinnsykt irriterende. Noen som har noe bra som er bra å smøre på? Kremer osv. Ikke Lipsyl, da jeg bare blir avhengig Prøvde det forrige gang jeg hadde tørre lepper og da smørte jeg jo konstant i mange måneder.. Så er det noen vidunderkurer ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Prøv ACOserat fra apotekene, det skal du ikke bli avhengig av. Lenke til kommentar
Nemi2003 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ei venninne av meg sverger til ammekrem som du får kjøpt på apoteket. Skal visst være veldig bra Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Carmex er populært blant mange jeg kjenner. Det selges i sportsbutikker, blant annet. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Plages litt med det sammen. Konstant tørre lepper. Tror jeg skal prøve forslaget til Lomz. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Er ikke lipsyl det klassiske botemiddelet mot dette? Geniale greier. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Er ikke lipsyl det klassiske botemiddelet mot dette? Geniale greier. 7005096[/snapback] Tingen er at leppene dine blir avhengig av et av stoffene i lipsyl som ikke er i acoserat-en Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg pleier å slite med et om vinteren. Men så leste jeg et sted at en må pusse tennene med en tannbørste. Det høres jo litt ulogisk ut, men jeg gjør det inn i mellom, og det funker som faen. Men det bør ikke gjøres om du har sår og slikt da. Børst til det prikker i leppene dine, men vær obs på at de kommer til å være røde en stund. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Blistex! Lipsyl er bæsj. 1 Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Da prøver jeg på å få skaffa meg en sånn Lomz foreslo eller den til Mr.Berg! Takker så mye folks Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg pleier å slite med et om vinteren. Men så leste jeg et sted at en må pusse tennene med en tannbørste. Det høres jo litt ulogisk ut, 7009711[/snapback] Hehe, høres ulogisk ut i denne sammenhengen ja skjønte seff at det var leppene, men tror ikke det er bra å pusse på leppene for ofte. Om en skraper av det øverste belegget med hud så er jo det under mer sårbart/mjukere. Uansett så sverger jeg til Blistex som kan kjøpes på apoteket, det koster 30-40 kroner for en liten krukke, men den holder lenge. Nå som jeg har brukt den en stund trenger jeg faktisk ikke smøre de inn lengre. Lipsyl er ikke bra som sagt over, dessuten blir den fort mjuk av temperaturen i lommen og mister formen når en presser den mot leppene. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg sverger til blistex eller vaselin. Stort sett blistex om jeg har munnsår, vaselin om jeg bare er tørr Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Blistex. Blistex ftw. Skal man absolutt ha sånn "stick"-form, finn den derre som heter hydra, hydro, eller noe sånt, men masse fuktighet i. Grønn tror jeg. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg prøvde selv Carmex sånn på ordentlig i forrige uke, og ganske tørre lepper ble leget på et par dager. Funka bra. Sjefen mener at ingen som prøver Carmex noensinne går over til noe annet, men han sier mye rart. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Så hva har trådstarter kjøpt, og hjelper det? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Drikk mye vann, jeg var små plaget med tørre lepper på denne tiden av året før. Etter at jeg begynte drikke vann (1liter om dagen) ble det fort mye bedre. Lenke til kommentar
salah Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg pleier å slite med et om vinteren. Men så leste jeg et sted at en må pusse tennene med en tannbørste. Det høres jo litt ulogisk ut, men jeg gjør det inn i mellom, og det funker som faen. Men det bør ikke gjøres om du har sår og slikt da. Børst til det prikker i leppene dine, men vær obs på at de kommer til å være røde en stund. 7009711[/snapback] Det har ikke noe med tørre lepper å gjøre. Leppene fornyer den ytre huden stadig for å hindre at leppene tørker ut. Når tiden for å fornye huden kommer, vil den eksisterende huden bli "løsnet" fra leppene og under det bygger leppene ny hud. Den huden som "kastes" av vil da bli de tørre leppene vi kjenner til, og som vi så gjerne ikke vil ha. Folk, veldig ofte jenter, bruker da tannbørste til å dra av den ytre huden for å få den innerste synlig. Siden den innerste delen av leppene nettopp er laget, er den utrolig flat og stilig. Det har derfor ingenting med tørre lepper å gjøre. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Elizabeth Arden Eight Hour Cream. Den gjør underverker. Lenke til kommentar
frodegb Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 På hvilken måte blir leppene avhengige av lypsyl? er det som i den filmen med halle berry "Catwoman" når de har denne supermannkremen, når de bruker den blir de sterke og tåler harde slag, men når du slutter å bruke den smuldrer de opp.. så det er sånn at hvis du bruker lypsyl i et par uker og slutter blir leppene dine tørre igjen? hvis det hadde vært avhengighetsskapende midler i lypsyl hadde de vel ikke fått lov til å selge den... Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Den gjorde det for meg før, óg, men sist jeg brukte den blei problemet mangedobla og leppene mine så helt jævlig ut. Da var det blistex som fiksa det, og etter det har jeg droppa Eight Hour Cream Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå