Iudex Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Nå er det over to uker siden jeg har blitt anmeldt og jeg har ikke hørt ett ord.Hvor lang tid tar vanligvis sånne ting? 7101593[/snapback] Kommer nok an på ressursene til politiet vil jeg tro. Jeg tviler på at dem har glemt deg for å si det slik. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Jeg var selv med på noe skadeverk for noen år tilbake. Så lenge jeg ikke hadde vært med på noe tull tidligere ble jeg ikke bøtlagt men måtte betale for skaden (3500kr) Men kompisen av meg som også var med fikk 2 års prøvetid(på grunn av noe tull tidligere) og samme erstatinigssum. Med andre ord... det sjer ikke igjen. Jeg har lært av min feil Endret 19. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
supern- Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Nå er det over to uker siden jeg har blitt anmeldt og jeg har ikke hørt ett ord.Hvor lang tid tar vanligvis sånne ting? 7101593[/snapback] Kommer nok an på ressursene til politiet vil jeg tro. Jeg tviler på at dem har glemt deg for å si det slik. 7101662[/snapback] Glemt han? Slike småsaker kan ta år. Og politiet legger som regel ikke slikt fra seg uten å ha god nok grunn til det. Og en god nok grunn er ikke at det "bare var et skilt og litt asfalt" han ødela. God nok grunn er f.eks om han er sykisk forstyrret eller utviklingshemma. Jeg tror at saken ender opp med et forelegg på rundt 2-3 lapper. I fjor ble en kompis av meg tatt for og bære øl offentlig, men han nekta og vedta forelegget på 2500-,. Dette endte med at han fikk innkallese til rettsak 8 måneder senere som resulterte i forelegg på 1500,-. Synes at dette var veldig unødvendig. Politiet gav han ikke advarsel en gang Endret 1. november 2006 av supern- Lenke til kommentar
Peter Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Det er da ikke ulovlig å bære øl offentlig? Hvordan skal du få den hjem fra supern? Det er ulovlig å nyte øl offentlig, men jeg har aldri måttet gjøre noe mer enn å helle ut alkoholen. (Kanskje fordi jeg ikke drikker offentlig midt i byen, men heller på en strand eller sankthanshaugen) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Det er da ikke ulovlig å bære øl offentlig?Hvordan skal du få den hjem fra supern? Det er ulovlig å nyte øl offentlig, men jeg har aldri måttet gjøre noe mer enn å helle ut alkoholen. (Kanskje fordi jeg ikke drikker offentlig midt i byen, men heller på en strand eller sankthanshaugen) 7115846[/snapback] La oss anta at ølen var åpnet, da blir det en annen sak, noe som vil gjøre resultatet av saken langt mer logisk Lenke til kommentar
supern- Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Det politiet sa er at alkohol må bæres i en lukket pose, slik at forbipasserende ikke kan se at du bærer det. Han ble foresten tatt for å bære en 0.33 i hånda mens han gikk over en parkeringsplass (hjem fra en fest). Det er riktignok ulovlig, men !! - de kan jo prøve å være litt greie mot folk? Endret 4. november 2006 av supern- Lenke til kommentar
abiotic Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg er blitt anmeldt for skadeverk på skilt. Noen flak med asfalt ble fjernet fra der skiltet står planta, så det må antagelig asfalteres. Snakk om kanskje 2-6 kubikkdesimeter asfalt? Om jeg får en bot på dette (aner ikke noe annet enn at jeg er anmeldt), hvor mye kan jeg vente meg? 7000990[/snapback] Strl. § 291 andre ledd: "Straffen for skadeverk er bøter eller fengsel inntil 1 år". Strafferammen for skadeverk er med andre ord mellom 14 dager (iht. strl § 17 bokstav a) og da inntil 1 år. Selve utmålingen er (som nevnt her) en helt konkret vurdering av det straffbare forholdet. Men det blir sikkert kun en mindre bot her. Lenke til kommentar
abiotic Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det politiet sa er at alkohol må bæres i en lukket pose slik at forbipasserende ikke kan se at du bærer det. Han ble foresten tatt for å bære en 0.33 i hånda mens han gikk over en parkeringsplass hjem fra en fest som politiet nettop hadde avsluttet. Det er riktignok ulovlig, men OMG - de kan jo prøve å være litt greie mot folk..? 7119995[/snapback] Det er da ingen lovregel mot å bære en uåpnet ølflaske? I så tilfelle håper jeg noen kan komme med en henvisning? Etter alkoholloven § 8-9 første ledd, nr. 5 følger at det ikke er lov å drikke (eller servere, for den sakens skyld) alkohol "på gate, torg, vei, i park eller på annen offentlig plass", da med mindre "det foreligger bevilling til dette". Her regner jeg med det er tolket noe utvidende, slik at også det å ha en åpen flaske/boks vil gå under formuleringen drikke alkohol. Lenke til kommentar
supern- Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Okei. Hvem vet? Politimenn kan jo være noen skikkelig drittsekker av og til Lenke til kommentar
Peter Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Okei. Hvem vet? Politimenn kan jo være noen skikkelig drittsekker av og til 7174772[/snapback] Alle andre også Dersom den historien er sann, ville jeg lett ha møtt opp på politistasjonen og krevd pengene tilbake. Lenke til kommentar
supern- Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Okei. Hvem vet? Politimenn kan jo være noen skikkelig drittsekker av og til 7174772[/snapback] Alle andre også Dersom den historien er sann, ville jeg lett ha møtt opp på politistasjonen og krevd pengene tilbake. 7174789[/snapback] Selvfølgelig, men politimenn kan få gjort mye mer med saken enn vanlige sivile. Er det slik at politimesteren kan få lagd "midlertidige" regler? Mener og huske at det var slik i russetiden. Det gikk bl.a ut på at man ikke kunne drikke alkohol inni russebilen/bussen. Dette pleier vel vanligvis å være lov? Tenker på partybusser som leies ut til firmafester, europaturer osv. Endret 4. november 2006 av supern- Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) raporter politi mannen til nærmeste politi stasjon, og si at du føler deg hengt ut og at det var ingen grund til det som skjedde skulle skje... da blir det møte med deg og politi mannen som konfonterte deg og politi advokaten... dette er gøy, de pleier å legge seg flate som regel... "egen erfaring" Endret 30. oktober 2006 av CustomTP Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Var ganske så omfatende det vi gjore... vill ikke gå inn på detaljer. Men det stod på førstesiden i 3 aviser. og den ene stod det hele 3 ganger Var så morsomt det Men aldri gjøre det igjen.... Var også på nyhetene (lokal nyheter) Tror det var med på dagsrevyen på nrk også eller var det norge i dag Endret 30. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nå tenkte jeg over hvordan dette vil havne på rullebladet mitt. To spørsmål: Vil et rulleblad noensinne bli rent? Mener å ha hørt at noen anmerkninger vil forsvinne etter noen år, men etter å ha forhørt meg så begynner jeg å tvile. Hva vil det si å ha plettfri vandel? 7003379[/snapback] Utifra de anmeldelsene som jeg har levert politiet gjennom tidene vil jeg tro at det kommer et brev med noe slikt som henlagt etter bevisets stilling Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg fikk en gang hendlagt pågrunn av for lite informasjon av gjerningsmannen eller noe i den duren... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Er det slik at politimesteren kan få lagd "midlertidige" regler? Mener og huske at det var slik i russetiden. Det gikk bl.a ut på at man ikke kunne drikke alkohol inni russebilen/bussen. Dette pleier vel vanligvis å være lov? Tenker på partybusser som leies ut til firmafester, europaturer osv. 7181913[/snapback] Husker at noen på russebilen (etter å ha lest et intervju med en politimann i avisa) var litt i tvil om det var lovlig å drikke i russebilen, og ringte Oslo-politiet for å finne det ut. "Bare drikk, men alt med måte", var svaret dem fikk. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Du har ikke lov til å drikke UTENFOR bussen dersom bussen står på et offentlig sted. Inni er derimot lovlig. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Du har ikke lov til å drikke UTENFOR bussen dersom bussen står på et offentlig sted. Inni er derimot lovlig. 7201787[/snapback] hmmmm.... bare vis man ikke ser det fra utsiden..... og lager alt for mye bråk og støy... btw, nøklene kan heller ikke ligge i bilen.... Endret 2. november 2006 av CustomTP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå