onkeljubalong Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg er blitt anmeldt for skadeverk på skilt. Noen flak med asfalt ble fjernet fra der skiltet står planta, så det må antagelig asfalteres. Snakk om kanskje 2-6 kubikkdesimeter asfalt? Om jeg får en bot på dette (aner ikke noe annet enn at jeg er anmeldt), hvor mye kan jeg vente meg? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Juss er ikke matte. Det er ikke en fast sum. Det varierer med hver situasjon. Men hvorfor i alle dager har du gått løs på et skilt? Lenke til kommentar
onkeljubalong Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Juss er ikke matte. Det er ikke en fast sum. Det varierer med hver situasjon. Jeg skjønner dette. Er det umulig for alle å tippe en ramme det vil være usannsynlig at boten skal gå så mye over? Men hvorfor i alle dager har du gått løs på et skilt? 7001334[/snapback] Alt jeg har sagt er at jeg har blitt anmeldt. La oss sette streken der, og ikke gå inn på dette igjen. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 La oss ikke sette streken der! Fortell mer. Your ideas are intriguing to me and I wish to subscribe to your newsletter. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Juss er ikke matte. Det er ikke en fast sum. Det varierer med hver situasjon. Jeg skjønner dette. Er det umulig for alle å tippe en ramme det vil være usannsynlig at boten skal gå så mye over? 7001422[/snapback] Hva med 2-10.000? + erstatning (betale for reparasjon). Ren tipping - akkurat som du ønsket. Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 2-6 kubikkmeter asfalt har en gateverdi på rundt 2-3000 kroner. Du må nok regne med et par tusen til de kommuneansatte også, vi kryper fort oppunder 10000 med andre ord. Men om du selger det elgeskiltet du rev opp for å imponere dama, til villige tyske turister så er jo ikke den boten noe problem å betale. Lenke til kommentar
onkeljubalong Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 1: Det var snakk om kubikkdesimeter, ikke kubikkmeter. 2: Skiltet ble ikke revet opp. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Kan du ikke bare snike deg ut dit om natta og smekke på litt "hjemme-asfalt", "hurtig-sement" eller hva det nå kalles? Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 blitt tatt for mye rart, men ikke hærverk på asfalt.... Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 2: Skiltet ble ikke revet opp. 7002023[/snapback] Hva med ned? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Gi oss detaljene, så kan vi vurdere grovhet osv,, da kan vi kanskje også gi deg en pris, snakke om formildende omstendigheter, og andre måter du kan vri deg billig ut av dette. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Kan du ikke bare sette av si 20000 til denne boten, så ville vi tro du har en grei margin, pengene som blir til overs kan du bruke opp på nye datadeler. Lenke til kommentar
onkeljubalong Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Nå tenkte jeg over hvordan dette vil havne på rullebladet mitt. To spørsmål: Vil et rulleblad noensinne bli rent? Mener å ha hørt at noen anmerkninger vil forsvinne etter noen år, men etter å ha forhørt meg så begynner jeg å tvile. Hva vil det si å ha plettfri vandel? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hva vil det si å ha plettfri vandel? 7003379[/snapback] Blendahvit: uten pletter. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 1: Det var snakk om kubikkdesimeter, ikke kubikkmeter.2: Skiltet ble ikke revet opp. 7002023[/snapback] En Lastebil med asfalt tar alltid med seg mer asfalt en det som trengs (den må være varm hele tiden under transport). Stampere (egen maskin for å presse asfalten hard). Kommunearbeidere (gjerne 2). Sjåfør + hjelpemann. Antaglig totalt 4-5 personer. Koster penger uansett hvordan du regner på det - Men dette er vel egentlig off topic ettersom du ikke har spurt om ditt eventuelle erstaningsansvar, men om boten størrelse. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Billigste alternativet for deg hadde nok vært å kjøpt litt "kaldasfalf" til et par hundrelapper og ordne opp selv;) Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg vil tippe ca 1500kr jeg. Resten av utgiftene er det skattebetalerne som står for. Men så kjapp som staten er for å fikse sånne ting, så tror jeg ikke skiltet kommer opp igjen på noen år. Snøfreser, traktorer, lastebiler osv. kjører stadigvekk ned skilt, har aldri hørt at de har fått noe pes. Lenke til kommentar
supern- Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 blitt tatt for mye rart, men ikke hærverk på asfalt.... 7002380[/snapback] Du er ikke den eneste :!: Kanskje han kræsja bilen sin i det? Lenke til kommentar
onkeljubalong Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Nå er det over to uker siden jeg har blitt anmeldt og jeg har ikke hørt ett ord. Hvor lang tid tar vanligvis sånne ting? Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hva vil det si å ha plettfri vandel? 7003379[/snapback] Plettfri vandel vil si at man ikke er registrert i noe offentlig arkiv over straffede eller bøtelagte personer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå