Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skadeverk - omfang på bot?

onkeljubalong

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Juss er ikke matte. Det er ikke en fast sum. Det varierer med hver situasjon.

Jeg skjønner dette. Er det umulig for alle å tippe en ramme det vil være usannsynlig at boten skal gå så mye over?

Men hvorfor i alle dager har du gått løs på et skilt?

7001334[/snapback]

Alt jeg har sagt er at jeg har blitt anmeldt. La oss sette streken der, og ikke gå inn på dette igjen.

Lenke til kommentar
Juss er ikke matte. Det er ikke en fast sum. Det varierer med hver situasjon.

Jeg skjønner dette. Er det umulig for alle å tippe en ramme det vil være usannsynlig at boten skal gå så mye over?

7001422[/snapback]

Hva med 2-10.000? + erstatning (betale for reparasjon). Ren tipping - akkurat som du ønsket.

Lenke til kommentar

2-6 kubikkmeter asfalt har en gateverdi på rundt 2-3000 kroner. Du må nok regne med et par tusen til de kommuneansatte også, vi kryper fort oppunder 10000 med andre ord. Men om du selger det elgeskiltet du rev opp for å imponere dama, til villige tyske turister så er jo ikke den boten noe problem å betale.

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg over hvordan dette vil havne på rullebladet mitt.

To spørsmål: Vil et rulleblad noensinne bli rent? Mener å ha hørt at noen anmerkninger vil forsvinne etter noen år, men etter å ha forhørt meg så begynner jeg å tvile.

Hva vil det si å ha plettfri vandel?

Lenke til kommentar
1: Det var snakk om kubikkdesimeter, ikke kubikkmeter.

2: Skiltet ble ikke revet opp.

7002023[/snapback]

En Lastebil med asfalt tar alltid med seg mer asfalt en det som trengs (den må være varm hele tiden under transport). Stampere (egen maskin for å presse asfalten hard). Kommunearbeidere (gjerne 2). Sjåfør + hjelpemann. Antaglig totalt 4-5 personer. Koster penger uansett hvordan du regner på det - Men dette er vel egentlig off topic ettersom du ikke har spurt om ditt eventuelle erstaningsansvar, men om boten størrelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil tippe ca 1500kr jeg. Resten av utgiftene er det skattebetalerne som står for.

Men så kjapp som staten er for å fikse sånne ting, så tror jeg ikke skiltet kommer opp igjen på noen år.

Snøfreser, traktorer, lastebiler osv. kjører stadigvekk ned skilt, har aldri hørt at de har fått noe pes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...