Hayer Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei! Lurte på hvordan jeg kan få sendt en .txt fil til pc'n min fra en annen pc. Som f.eks at jeg kan sende en bilde fil fra min bærbare pc til den stasjonære hjemme som er avslått og så når jeg skrur av den bærbare og skrur på den stasjonære å kjører programmet så får jeg filen...Mulig? Hvis ja kom me noe kode da Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Nei, et avslått system vil ikke ha noen mulighet for å kjøre noen form for kode. Ergo ikke ha noen mulighet til å ta imot noe. Bruk FTP da vel. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Blir for mye "her-med-koden-snakk" nå, så kjøp deg en programmeringsbok, sett deg ned og les, og finn ut av det selv. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 eh-h... LOL tissedam..Er nicket ditt det som er inne i hode ditt? Har rundt 5 bøker her... Å har allerede start å utarbeided en ftp løsning med noen venner.. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hvis det du ønsker å gjøre skal bli mulig, må det være en maksin i midten som oppøfrer seg som buffer i mellomtiden. Maskin 1 pusher til bufferen. Maskin 2 sjekker bufferen når den blir slått på (og ved faste intervaler f.eks) Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 eh-h... LOL tissedam..Er nicket ditt det som er inne i hode ditt? Har rundt 5 bøker her... Å har allerede start å utarbeided en ftp løsning med noen venner.. 7001060[/snapback] Nei. Har du 5 bøker der burde du klare oppgaven fint. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hørt om E-Post? 7001416[/snapback] Blir jo ikke det samme som å lage noe nytt selv Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hørt om E-Post? 7001416[/snapback] Blir jo ikke det samme som å lage noe nytt selv 7001837[/snapback] Tror han mener å sende over e-post. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hørt om E-Post? 7001416[/snapback] Blir jo ikke det samme som å lage noe nytt selv 7001837[/snapback] Tror han mener å sende over e-post. 7002052[/snapback] Forstod det på den måten jeg og, men det å sende filene på epost kontra å lage en tjeneste for innsjekking og utsjekking av filer er jo mye tøffere, i tillegg kan du dytte på mer funksjonalitet... Når jeg tenkte på det, så ligner mye av funksjonaliteten på det man finner i versjonssjekkingssytemer som CVS og Subversion Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Nei, et avslått system vil ikke ha noen mulighet for å kjøre noen form for kode. Ergo ikke ha noen mulighet til å ta imot noe. Bruk FTP da vel. 7000772[/snapback] WOL er et nyttig stikkord her. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hvis du seriøst tenker på å sende filer til en maskin som er av, bør du nok kutte litt ned på en del Hollywood-filmer. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hvis du seriøst tenker på å sende filer til en maskin som er av, bør du nok kutte litt ned på en del Hollywood-filmer. 7004165[/snapback] Hva er problemet da folkens. Spørsmåøet hans er da absolutt interresant! Å sende noe til en maskin som man ikek vet om er av eller på kan være en problem stilling man fort kan komme borti og en god løsning er derfor viktig. For å svare på det opprinnelige spørsmpålet: Mail eller FTP er nok desverre eneste muligheten her, eventuellt en eller annen form for "online" tjeneste. Personlig ville jeg gått for mail løsningen da den er både privat og i de fleste tilfeller uten begrensninger Det jeg ville gjort var å benytte MAPI til å sende filen som et vedlegg til en bestemt epost konto. Helst en epost konto som ikke brukes av en mail klient. Dette kan du opprette hvor som helst. Jeg ville laget en klient software som altså benytter MAPI. Denne software må lese den aktuelle epost kontoen for å sjekke om filer er i "bufferet". Den settes opp til å sjekke den aktuelle epost kontoen gjevnlig slik at "Send/Motta" går så fort som mulig. Det som er genialt med dette er at du da har laget en transport kanal som du selv kan bestemme hvordan skal virke. I tillegg virker jo dette begge veier. Det blir en slags "handshake" i mail form. Eksempelvis kan denne mailen inneholde en del fast informasjon i form av "makroer" om du vil: <COPYTO>C:\EnKatalog\ <UNPACK>TRUE etc etc Her er det kunn fantasien som bestemmer Men først og fremst bør du studere MAPI HTH Ole Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hva med å bruke WOL-funksjonen til å skru på maskinen over nettet, starte et slags klient-program som autostart/service, og så en form for remote shutdown til slutt? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hva med å bruke WOL-funksjonen til å skru på maskinen over nettet, starte et slags klient-program som autostart/service, og så en form for remote shutdown til slutt? 7004613[/snapback] God løsning det og, men dette forutsetter at den aktuelle maskinen har dette satt opp i BIOS. I tillegg har du brannmur problemstillinger. En MAPI løsning derimot vil alltid virke uansett maskin, selv på gamle maskiner som ikke støtter WOL. Ole Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hvis du seriøst tenker på å sende filer til en maskin som er av, bør du nok kutte litt ned på en del Hollywood-filmer. 7004165[/snapback] Mail eller FTP er nok desverre eneste muligheten her, eventuellt en eller annen form for "online" tjeneste. Personlig ville jeg gått for mail løsningen da den er både privat og i de fleste tilfeller uten begrensninger Må si meg litt uenig i deg her. Ja, mail er privat. Ja, mail er uten begrensninger- Men, så er det mail noe av det som er sikret best av Online-tjenestene, i form av AntiSpam, Viruskontroller og diverse andre program som Ad-Aware og resten av gjengen. Kanskje det er den beste løsningen, per dags-dato, men det er lang ifra den ideelle. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Men, så er det mail noe av det som er sikret best av Online-tjenestene, i form av AntiSpam, Viruskontroller og diverse andre program som Ad-Aware og resten av gjengen. Kanskje det er den beste løsningen, per dags-dato, men det er lang ifra den ideelle. 7005544[/snapback] Tja, du har vel rett, men de fleste mail servere jeg kjenner til har ikke dette aktivert uten at du faktisk bestiller og betaler for det. Klart du kan ha dette installert lokalt, men det burde ikke være noe problem da klient programmet man lager selv ikke vil bli berørt av antivirus programmer. Iallefall ikke før vedlegget hentes ut av selve meldingen og blir forsøkt lagret på disk. Men da er man jo glad for at et virus blir stoppet da. Det fine med denne løsningen er jo at den går helt i stillhet og vil ikke forstyrre brukeren på noe som helst måte. klarer ikke se for meg et alternativ heller, så enten vi liker det eller ikke så er nok dette eneste muligheten. Ole Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Du kan skru på wake-on-lan på pc-en og forwarde FTP eller HTTP portene til din PC. Men da er det mulig at PC-en plutselig skrur seg på om natta. En kamerat av meg hadde på Wake-on-modem, og hver gang telefonen ringte, skrudde PC-en seg på dette er ganske lenge siden nå da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå