Sweet Tooth Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Jeg skal snart begynne på Produkt design studie i Australia. Jeg var i begynnelsen klar for å kjøpe en Apple Power Book, men etter at skolen i seeeeneste laget kom på å maile meg om at "Mac ikke kan brukes pga. programm varen som skal brukes" så må jeg gå PC. Jeg skal jobbe mye med 3D studio Max, CAD, Photoshop osv. Jeg vil også spille litt utenom "C&C Generals og Doom 3 er min stil". Dessuten vil jeg jobbe med en del video redigering og brenne på en ekstern DVD brenner. Jeg har kikket på Zepto og liker det jeg ser. Men hvor skal jeg stoppe? Cash is king sies det og jeg kan kjøre full pakke på maskinen med maks prosessor, RAM og alt det andre. Men har egentlig behov for dette! En gammel mann med skjegg sa en gang til meg at: "Man får aldrig nok RAM" Den er jeg med på! Men bør jeg kjøre maks på all hardwaren med tanke på at jeg kanskje ikke trengte det? Jeg har liten erfaring fra PC da jeg har jobbet MAC hele veien. Håpe på tips/evnt. en liste på hva jeg trenger. Fyll opp. Jeg er ikke ute etter "Mest for pengene" jeg er ute etter "Maskin som passer meg". Håper jeg har gitt dere en beskrivelse som passer. Takker for masse spennende lesning fra dere på sia! [ Denne Melding var redigert av: Sweet Tooth på 2002-11-03 15:51 ] Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Ville valgt en "desktop" erstatter om du ikke trenger en liten lett PC, Vurder en barebone Notebook PC. [ Denne Melding var redigert av: johanjr på 2002-11-03 15:59 ] Lenke til kommentar
knut Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Jeg ville valgt en maskin som har internasjonal garanti. Zepto er som kjent kun i skandinavia og supporterer neppe en maskin som er i australia. Compaq, IBM og Dell har internasjonale garantiordninger. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Jeg ville vel tatt en tur innom Dell jeg. Ta f.eks en kikk på Dell Mobile Precision M50. Der får du med NVidia Quadro4 500GoGl som skal være fint til 3dstudio osv. I tillegg får du med en internasjonal next business day on site garanti som vil si at hvis noe går skeis med maskinen, så kommer de å henter den dagen etter....også i Australia. Alternativt kan du jo kikke på Inspiron 8200, den har begynt å skippes med Mobile ATI Radeon 9000 skjermkort. Ville vel tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte. Skjermkort på bærbar er ikke så lett å oppgradere, så sørg hvertfall for at du har et bra kort. Lenke til kommentar
Sweet Tooth Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Takker for svar. Jeg har hørt blandet kritikk av Dell. Personlig liker jeg dem ikke da de kanskje er de styggeste bærbare maskinene jeg noensinne har sett. Nå skal jeg vel og merke ikke sitte å se på designen dagen lang, men jobbe på den så jeg får vel jenke meg litt der. Men er det ingen som kan skaffe en link til den røffeste Compaq maskinen eller noe annet som virker litt mer multimedia? Og som har den internasjonale garnatien? Vil IKKE ha USB2 da jeg foretrekker Firewire. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Quote: Den 2002-11-03 16:27, skrev Sweet Tooth:Vil IKKE ha USB2 da jeg foretrekker Firewire. Beklager, men jeg tror du må ta pose og sekk der... USB1 er jo dødfødt å levere en ny maskin med nå... dessuten så er jo stort sett standard med begge nå da... Lenke til kommentar
jtillnes Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Har selv en Zepto 2002, og er kjempefornøyd med den. Bruker den til 3dsmax, photoshop og premiere samt litt spilling. For 3dsmax synes jeg du bør ha minst 512 MB ram (jeg har 1024, og enda da går jeg tom for minne). Den gamle mannen med skjegg hadd nok et poeng! :wink: Garantier og sånn i utlandet vet jeg ikke så mye om, men er som sagt kjempefornøyd med Zepto. Mvh. Jørn Tillnes Lenke til kommentar
ekren Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Ville gått for en Compaq EVO N800 (C/V/W). Hvis du har tilknytning til NTNU og/eller kjenner noe der kan du få kjøpt 800C til meget god pris (www.hp.no/ntnu-pc) (W versjon er helt ny, og har Radeon 9000, de andre har radeon 7500 m/ 64 mb ram (ntnu-versjonen) Denne har USB2, ikke Firewire, men det skal jo ikke være noe stort problem å få tak i et pc-kort til dette. Meget god maskin på alle området, går langt utenpå dell på alt! Lenke til kommentar
ekren Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 En annen ting jeg la merke til nå .. Enhver person med respekt for seg selv som skal starte på produkt design.. .. må jo aldri kjøpe en Dell Laptop Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 jeg vil nabefale IBM Thinkpad A eller T serien. IBM lager de mest solide pc'ene med med best internasjonal support. Det er ikke uten grunn at IBM har vunnet flere priser for deres Thinkpads enn noen andre produsenter. De er en del dyrere enn andre merker, men personlig vil jeg aldrig velge noe annet etter at jeg har blitt hekta på IBM. Lenke til kommentar
Sweet Tooth Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Ekren du har så rett så rett!!!! Men det holder på å klikke for meg! Jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe! Og selvsagt får Mac powerbook g4 9/10 i test på denne sia bare for å strø salt i såret!!! Mange sier at Apple kjører gammel ram, men de kjører So dimm ram. Er ikke det det nyeste?? Vel vel. kan bare glemme drømmen om Apple og heller rote videre i den komplett uforståelige massen av maskiner som altid har en eller annen lyte som gjør den uinteressang. Skal sjekke ut Compaq! Noen som vet hvor i Bergens område jeg kan kikke på den?? Dessuten... Hva med Fujitsu Siemens Amilio. Den som snart skal komme? Takker for all hjelp hittil!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå