Caliber Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Hei. Driver å vurderer et kort rundt 2500-3000kr til mitt kommende oppsett (HER) De to kortene kampen står mellom er det etablerte Ati x1900XT med 512mb og relativt nye nVidia Geforce 7950gt 512mb. Har lest en del rundt dette emnet, og begge kort har sine fordeler og ulemper. x1900xt gjør det gjennomsnittlig 10% bedre enn 7950gt med tanke på fps, men koster altså noe mer. 1900xt har også en kraftigere og mer fremtidsrettet kjerne i utganspunktet, men ref.kjøleren som de fleste kortene kommer med er noe støyende. 7950gt på sin side skalerer sinnsvakt bra i sli, har mer stillegående kjøleløsninger og koster altså noe mindre. Ati har fortsatt en fordel når det kommer til AA og AF i høye oppløsninger, men crossfire-støtten fortsatt ikke er så mye å skryte av. Så nå sitter jeg her og vurderer frem og tilbake, hadde virkelig satt pris på litt hjelp til å bestemme meg for et av de to kortene. Ser frem til å høre hva dere mener! Endret 4. oktober 2006 av Caliber Lenke til kommentar
Catch`Alpha Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hadde nok valgt Ati, ikke fordi jeg er atifan, men fordi at jeg tror du ikke har bruk for crossfire, de aller fleste kjøper et nytt kort i stede for å kjøpe et likt et å sette opp sli/CF. + At det altid er kjekt med de ekstra fps som du får med XT kortet, Dog kommer jo g80 og r600 snart, vet ikke om du vil kjøpe et mindre bra kort for så å oppgradere til de nye korta når de får DX10 støtte, eller om du vil kjøpe et sterkt et nå, som du ikke trenger å oppgradere på ei stynd. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 er det ikke geforce 7950GT 512 mener du vel Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) er det ikke geforce 7950GT 512 mener du vel 7000642[/snapback] Beklager så mye, selvfølgelig mener jeg7950gt! Har også tittet litt etter 7900 gto, men finner ingen info om hvor dette kortet plasserer seg ytelsesmessig? Hadde satt pris på om noen kunne linket meg til noe brukbar informasjon, helst en dugendes review. Har vista og dx10 i bakhodet ja, men kommer nok til å gå en stund før det blir "nødvendig" å oppgradere... Endret 4. oktober 2006 av Caliber Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 er det ikke geforce 7950GT 512 mener du vel 7000642[/snapback] Beklager så mye, selvfølgelig mener jeg7950gt! Har også tittet litt etter 7900 gto, men finner ingen info om hvor dette kortet plasserer seg ytelsesmessig? Hadde satt pris på om noen kunne linket meg til noe brukbar informasjon, helst en dugendes review. Har vista og dx10 i bakhodet ja, men kommer nok til å gå en stund før det blir "nødvendig" å oppgradere... 7000897[/snapback] 7900GTO mener jeg! Det vil være samme kort som 7900GTX, bare med frekvensen på minnebrikkene stilt litt ned. Forskjeller 7950GT mot 7900GTO: 7950GT: 80MHz høyere minnefrekvens (nesten tot. ubetydelig) og HDCP støtte 7900GTO: 100MHz mer GPU, MYE bedre kjøler og lavere pris. Trenger du ikke HDCP (trenger du det, er det kun 7950GT som gjelder), velger du klart 7900GTO. HDCP er nødvendig for å vise Blu-Ray og HD-DVD filmer. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) er det ikke geforce 7950GT 512 mener du vel 7000642[/snapback] Beklager så mye, selvfølgelig mener jeg7950gt! Har også tittet litt etter 7900 gto, men finner ingen info om hvor dette kortet plasserer seg ytelsesmessig? Hadde satt pris på om noen kunne linket meg til noe brukbar informasjon, helst en dugendes review. Har vista og dx10 i bakhodet ja, men kommer nok til å gå en stund før det blir "nødvendig" å oppgradere... 7000897[/snapback] 7900GTO mener jeg! Det vil være samme kort som 7900GTX, bare med frekvensen på minnebrikkene stilt litt ned. Forskjeller 7950GT mot 7900GTO: 7950GT: 80MHz høyere minnefrekvens (nesten tot. ubetydelig) og HDCP støtte 7900GTO: 100MHz mer GPU, MYE bedre kjøler og lavere pris. Trenger du ikke HDCP (trenger du det, er det kun 7950GT som gjelder), velger du klart 7900GTO. HDCP er nødvendig for å vise Blu-Ray og HD-DVD filmer. 7001044[/snapback] Høres ut som et røverkjøp! Har du noe sted jeg kan finne info om kortet? Finner bare et stk. i prisguiden og... Endret 4. oktober 2006 av Caliber Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Info om 7900GTO: http://xtreview.com/computer-hardware11.htm Google+kort+review funker fett Ikke så veldig mye info, men det er tydelig at dette faktisk ER ett 7900GTX, bare klokket litt ned. samme 1.1ns minne! Kan flashes til 7900GTX og. DVS. att hvis du klokker det, har du ett 7900GTX med en gang. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Info om 7900GTO:http://xtreview.com/computer-hardware11.htm Google+kort+review funker fett Ikke så veldig mye info, men det er tydelig at dette faktisk ER ett 7900GTX, bare klokket litt ned. samme 1.1ns minne! Kan flashes til 7900GTX og. DVS. att hvis du klokker det, har du ett 7900GTX med en gang. 7001215[/snapback] Tro meg, jeg har googlet som en gærning, men etter 12 timers tjeneste i militæret er du ikke helt klar i hodet Takk for hjelpen, si gjerne ifra hvis du har noen flere linker av interesse! Ta gjerne en titt på oppsettet mitt i første innlegg, bare for å få enda en mening. Synes dette kortet høres helt konge ut. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Caliber: oppsettet ditt er ikke ille, du blir nok fornøyd. Ett 7900GTO passer fint, men SLI blir det ikke noe av. Men ville kanskje byttet hovedkort til dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=46350 Litt billigere, og veldig veldig bra, virker som om de fleste mener dette er kongen på haugen til Conroe. Dessuten har jeg ingen tro på att Thermaltake har laget den beste CPU kjøleren, se heller på denne, anbefalt av HW.no :https://prisguiden.no/product.php?productId=42373 Den store er nok for upraktisk for vanlig bruk, legg til en sånn vifte: https://prisguiden.no/product.php?productId=23585 bare for å få ett lite drag over. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Caliber:oppsettet ditt er ikke ille, du blir nok fornøyd. Ett 7900GTO passer fint, men SLI blir det ikke noe av. Men ville kanskje byttet hovedkort til dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=46350 Litt billigere, og veldig veldig bra, virker som om de fleste mener dette er kongen på haugen til Conroe. Dessuten har jeg ingen tro på att Thermaltake har laget den beste CPU kjøleren, se heller på denne, anbefalt av HW.no :https://prisguiden.no/product.php?productId=42373 Den store er nok for upraktisk for vanlig bruk, legg til en sånn vifte: https://prisguiden.no/product.php?productId=23585 bare for å få ett lite drag over. 7001494[/snapback] I tilfelle jeg bestemmer meg for å bytte kjøler, blir det nok en scythe ninja. Den kjøleren du foreslår er for dyr etter min smak, og kan by på en del plassproblemer. Hovedkortet du linker til har en relativt tam sperre på rundt 400 fsb, selv om det jo er et kjempekort. Abit AW9D-MAX som jeg sterkt vurderer er etter min mening et enda mer lovende kort. En rekke brukere på div. fora verden over har oppnådd meget gode overklokker med dette kortet, MAX-serien er jo tross alt produsert for entusiaster som setter overklokking i fokus (les litt her for et overblikk over hvilke features kortet byr på). Ang. SLI er det gode muligheter for det ja, selv om kortet er designet for crossfire. Det er allikevel et sett beta-drivere ute for kortet som muliggjør SLI, og etter tilbakemeldiger fra nettopp brukere av disse driverne fungerer SLI utmerket på kortet. Ellers takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå