Gå til innhold

Disk kommer opp som dynamisk disk

Tdnoz

Anbefalte innlegg

fikk tak i en ny disk i dag og formaterer den i windows og får ikke lov og ta noe annent enn dynamsik.Hvorfor får jeg ikke velge/bytte?

Må jeg til med et programm eller noe for å fikse "problemet" og finnes det da gratise løsninger alla partition magic(trail?)

Hovedkortet et er asus kn8e deluxe og den nye disken er en wd 250 sata-2 16mb cache, har en sån fra før og en seagate 300gb(som er feilformatert til dynamisk)

Den nye disken sitter på en egen kontroller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nr1 Slett den partisjon som er på disken.

Nr2 Klikk for å lage en ny partisjon, men ikke klikk mer enn det.

Nr3 Klikk for å avbryte

Nr4 Klikk for å lage en partisjon igjen.

Da skal du få valget om noe annet.

Det var selvfølgelig feil svar jeg ga deg her, og ellers var svaret ikke gjennomtenkt, helst spontant.

Men det som var intensjon med svaret, egentlig, var det med hvorfor eller hvordan avbryte operasjon som gjøre at diskene kan bli utilsiktet konvertert.

Og det på grunn av, WinPro vil tilby deg, så snart du er i Diskbehandlingen, etter at du har montert en disk, å initialisere og konvertere disken.

Hvis man uten videre klikker seg fram, er disken konvertert til dynamisk.

Hvis man avbryter eller avmerker disken det gjelder, under fase nr2 i initialisering/konvertering og fullføre, vil disken bli initialisert som standard uten konvertering.

dvs., fase 1 initialisering.........aktuell disk merkes for

men i fase 2 konvertering ......må aktuell disk merkes av.

Så ja , partition/volume må slettes og må konverteres tilbake til standard.

Det er det som jeg kaller utisiktet konvertering , hvor Win tilbyr å initialisere /konvertere disken på denne måtten, og hvor bruker er ikke opps på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...