Gå til innhold

Minne til macbook!

tobbesen

Anbefalte innlegg

hei, moren min kjøpte en macbook idag og jeg vil si at hun trenger mer enn 512 mb minne. så, hva kan jeg putte inn i en slik maskin? bare vanlige minnebrikker? de som står i er 2x256 ddr2 667mhz...

han i butikken ville ha 1500 (!(?)) for å oppgradere, det er bare 2 plasser... det skal visst være grusomt enkelt å bytte disse minnebrikkene, så han kunne gjøre det gratis hvis jeg hadde med minnebrikker til ham..

men han sa at maskinen blir ustabil hvis man ikke har 2 eksakt like brikker i! ikke en 512 og 256 kan være sammen heller ikke 1 GB uten en i den andre plassen!

er dette sant? stussa litt over dette... d jeg tenkte jeg skulle gjøre var å kjøpe en brikke på en GB og sette den sammen med en av de 256 MB'ene.... men ifølge han måtte jeg da ha 2x 512...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du bør ha to like brikker så de kjører i dual-channel modus, grafikkchipen har ikke dedikert minne så ytelsen blir lavere hvis du ikke bruker to like brikker.

Det skal være en del tråder om ram til macbook på mac1.no forumet, så det kan vel være lurt å stikke dit en tur :)

Endret av joacimot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...