mortizz Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har nettopp bestillt meg laptop (HP Pavilion dv6060) for å bruke på skolen. Den har innebygd støtte for WLAN 802.11b og 802.11g, men det viser seg at de bruker 802.11a-standarden i skolens WLAN. Derfor er jeg nødt til å få støtte for 802.11a på laptopen min. Har sett litt rundt og det ser ut som det er få produkter som støtter a-standarden.. Men, jeg har funnet et Intel PRO/Wireless LAN 2915abg Mini-PCI-kort. Mini-PCI, er det sånn som brukes i laptoper? Evt, er det bare å kjøpe dette og skifte ut med det som følger med laptopen min, liksom? Helst ville jeg kanskje kjøpt noe så jeg slipper å måtte åpne laptopen og skifte ut komponenter. Jeg har jo sånn Express-Card-slot, kan jeg bruke PCMCIA-kort på den (f.eks dette)? Har aldri hatt hverken laptop eller WLAN før, så er n00b på dette. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Det er som oftest like enkelt å skifte ett mini-pci kort som det er å skifte ram på en bærbar pc. Men det forutsetter at du har tilgang på mini-pci slotten under maskinen. Jeg foreslår att du venter til maskinen kommer, skru så opp alle lukene under maskinen og se om du finner mini-pci slotten. Det trådløse kortet skal være enkelt å kjenne igjen, det har 2 tynne antennekabler som er koblet til kortet. Dersom du ikke finner det trådløse kortet på denne måten, må du sikkert helt inni maskinen. Det er nok ikke å anbefale for noen som ikke har gjordt det før. Da ville jeg heller gått for ett av disse her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå