Mazhar Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Heisann! Har et ørlite problem her. Sitter med en Fujitsu Siemens 19" widescreen LCD og en Ask C105 prosjektor. Problemet er at Windows ikke fungerer på annet enn prosjektoren. På skjermen kommer det bare "No Signal" og så går den i dvale. Noen ide hva som kan være galt? Finner ikke skjermen på Skjerminnstillinger heller. Kan det være noe skjermkort-driver feil eller? Bruker Omega driveren. GeForce 6600 GT. Håper på raskt svar. Takk Mvh, Alex Endret 4. oktober 2006 av Mazhar Lenke til kommentar
Boye Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Regner med du kjører LCD skjermen via DVI, og projektoren via VGA? Projektoren har en maksimum oppløsning på 1600x1200 (1024x768 native?) ifølge spesifikasjonene, mens LCD skjermen trolig kjører maksimum 1440x900 (widescreen). Jeg ville forsøkt prøving og feiling først. Sett oppløsningen til 1024x768 60Hz eller hva som måtte være standard oppløsning for LCD (bruk 60Hz uansett ettersom begge er LCD baserte). Målet må være å først få LCD skjermen til å fungere 100%, ellers vil du aldri klare det - blir fort bare rot Deretter kan du ordne projektoren. Kan anbefale at du høyreklikker på skrivebordet og går inn i skjerminnstillingene (Display Properties på engelsk) hvor du ser to skjermer og noen slidere. LCD skjermen bør stå på 1440x900 hvis dette er standard og projektoren på 1024x768. Skal du vise film eller spille, og du får problemer, kan du her sette projektoren som primærskjerm (Primary) og problemet burde være løst. EDIT: Beklager, så ikke før nå at du skrev widescreen 19". Har rettet på mulig oppløsning. Endret 4. oktober 2006 av Boye Lenke til kommentar
Mazhar Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Regner med du kjører LCD skjermen via DVI, og projektoren via VGA? Projektoren har en maksimum oppløsning på 1600x1200 (1024x768 native?) ifølge spesifikasjonene, mens LCD skjermen trolig kjører maksimum 1440x900 (widescreen). Jeg ville forsøkt prøving og feiling først. Sett oppløsningen til 1024x768 60Hz eller hva som måtte være standard oppløsning for LCD (bruk 60Hz uansett ettersom begge er LCD baserte). Målet må være å først få LCD skjermen til å fungere 100%, ellers vil du aldri klare det - blir fort bare rot Deretter kan du ordne projektoren. Kan anbefale at du høyreklikker på skrivebordet og går inn i skjerminnstillingene (Display Properties på engelsk) hvor du ser to skjermer og noen slidere. LCD skjermen bør stå på 1440x900 hvis dette er standard og projektoren på 1024x768. Skal du vise film eller spille, og du får problemer, kan du her sette projektoren som primærskjerm (Primary) og problemet burde være løst. EDIT: Beklager, så ikke før nå at du skrev widescreen 19". Har rettet på mulig oppløsning. 7000145[/snapback] Maskinen gjenkjenner ikke LCDn, så den er ikke på Innstillinger - eller noen andre steder for that matter. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Fyr opp Windows i Safe Mode, og sett oppløsning der. Hvis du kjører LCD på DVI, forsøk analogt. Andre har hatt suksess med å uninstallere driverene og reinstallere de, eventuelt nyere drivere. Har du akkurat fått LCD skjermen? Hva har du brukt tidligere? Selv har jeg problemer med mine LCDer på ATi kortet (DVI gir 1604x1200 istedenfor 1600x1200, men kan løses...skjermer gjenkjennes som "n2"). Endret 4. oktober 2006 av Boye Lenke til kommentar
Mazhar Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Fyr opp Windows i Safe Mode, og sett oppløsning der. Hvis du kjører LCD på DVI, forsøk analogt. Andre har hatt suksess med å uninstallere driverene og reinstallere de, eventuelt nyere drivere. Har du akkurat fått LCD skjermen? Hva har du brukt tidligere? Selv har jeg problemer med mine LCDer på ATi kortet (DVI gir 1604x1200 istedenfor 1600x1200, men kan løses...skjermer gjenkjennes som "n2"). 7000466[/snapback] Har brukt dette oppsettet før - men så snart driveren er ferdig nedlastet prøver jeg den (offisielle driveren). Håper på at det funker. Lenke til kommentar
Mazhar Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Fyr opp Windows i Safe Mode, og sett oppløsning der. Hvis du kjører LCD på DVI, forsøk analogt. Andre har hatt suksess med å uninstallere driverene og reinstallere de, eventuelt nyere drivere. Har du akkurat fått LCD skjermen? Hva har du brukt tidligere? Selv har jeg problemer med mine LCDer på ATi kortet (DVI gir 1604x1200 istedenfor 1600x1200, men kan løses...skjermer gjenkjennes som "n2"). 7000466[/snapback] Har brukt dette oppsettet før - men så snart driveren er ferdig nedlastet prøver jeg den (offisielle driveren). Håper på at det funker. 7000493[/snapback] Nå har jeg koplet på VGA kabelen på LCDn, og den blir gjenkjent. Prøvde så og stille den over på DVI, men den hoppet direkte tilbake på VGA. Helvete heller, begynner å gå meg på nervene. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Bruker du både DVI og VGA? Kun en type per skjerm, kan heller ikke velge når begge er koblet til samtidig i selve skjermen DVI kabelen er forresten ikke den samme som VGA, DVI = bredere og vanskeligere å plugge inn i skjermkortet mens VGA = klumpete mindre bred plugg. Lenke til kommentar
Mazhar Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Bruker du både DVI og VGA? Kun en type per skjerm, kan heller ikke velge når begge er koblet til samtidig i selve skjermen DVI kabelen er forresten ikke den samme som VGA, DVI = bredere og vanskeligere å plugge inn i skjermkortet mens VGA = klumpete mindre bred plugg. 7001129[/snapback] Jeg vet at de ikke er like - det er to innganger på LCD skjermen min. 1x VGA og 1x DVI. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Beklager, det var ikke meningen å fornærme deg. Men du må nesten ta dette ett steg av gangen. Det er praktisk talt umulig å i det hele tatt forsøke annet enn villskudd i luften fra lille meg slik det er nå med den informasjonen du gir Antar andre vil komme inn og foreslå mer hvis det fortsatt ikke løses. Du kan også søke på forumet angående skjermen du har. Normalt går det ikke å koble til både VGA og DVI ut fra et skjermkort på samme skjerm. Dette fordi Windows som standard antar at du kjører fra skjermutgangen den "bootet" på. Utgangene håndteres hver for seg, og det er ikke alltid begge utgangene (eller den riktige) er aktivert i Windows. Derfor bruker du bare en kabel, den som passer deg best. Den eneste gangen du bruker begge kabler i samme LCD, er når du har flere maskiner og ønsker å "switche" mellom maskinene. Skal du ha DVI, bør du derfor boote fra denne kabelen. Samme gjelder ved driverinstalleringer. Kast den andre i sofaen Dersom du får "no signal" når Windows har bootet og skrivebordet vises, kan det tyde på at driverene ikke auto-detekter at du har koblet til noe på DVI utgangen. Uninstaller de, skru av maskin, bytt kabler, og installer. Det er mulig auto-detekt av skjermer er avskrudd i driverene. En mulig løsning kan være å bytte skjermutganger via software - "Swap display" eller liknende. Sjekk etter keyboard shortcut i drivere om mulig slik at du kan gjøre dette manuelt om nødvendig. Håper det ordner seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå