Gå til innhold

Problemer med FW update på K800i

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med å oppdatere FW på min K800i.

Jeg har regelmessig prøvd funksjonen på mobilen, men får alltid samme beskjeden om at det ikke er noen nye oppdateringer.

Så nå når jeg har sjekket rundt på nettet, så ser jeg at det har kommet mange oppdateringer.

Jeg kjøpte mobilen ganske med en gang den kom ut, og derfor har jeg version: R1CB001. Som det står i oversikten så er det "First release". Men står også at det er kommer mange nye. Det jeg egentlig lurer på er hvorfor i alle verden jeg ikke får oppdatert FW på min mobil.

Jeg har både prøvd med den "innebygde" oppdateringstjenesten i mobilen, og ved å bruke kabel via PC'n og bruke SE's Update Service. Men får samme svar hver gang.

Telefonen inneholder allerede den nyeste programvaren

Hvis det er noen som har det minste anelse på hva jeg skal gjøre, så er jeg evig takknemlig!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har problemer med å oppdatere FW på min K800i.

Jeg har regelmessig prøvd funksjonen på mobilen, men får alltid samme beskjeden om at det ikke er noen nye oppdateringer.

Så nå når jeg har sjekket rundt på nettet, så ser jeg at det har kommet mange oppdateringer.

Jeg kjøpte mobilen ganske med en gang den kom ut, og derfor har jeg version: R1CB001. Som det står i oversikten så er det "First release". Men står også at det er kommer mange nye. Det jeg egentlig lurer på er hvorfor i alle verden jeg ikke får oppdatert FW på min mobil.

Jeg har både prøvd med den "innebygde" oppdateringstjenesten i mobilen, og ved å bruke kabel via PC'n og bruke SE's Update Service. Men får samme svar hver gang.

Telefonen inneholder allerede den nyeste programvaren

Hvis det er noen som har det minste anelse på hva jeg skal gjøre, så er jeg evig takknemlig!

På forhånd takk!

6999960[/snapback]

Hvis du studerer listen nøye ser du at alle de foregående firmware oppdateringene enten er operatørspesifikke eller landsspesifikke (UK)

På siste oppdatering utgitt 06.09.2006 på Wotan server er det nevnt i kommentar under at SEUS (dvs. Sony Ericsson Update Service) har problemer med å skrive til EROM og at SE jobber med softwaren.

Det er mulig å flashe telefonen med den nye firmwaren, men det krever at du handler FWen fra Wotanserver. Dessuten trenger du (etter det jeg har forstått, det er jo en mulighet at jeg tar skammelig feil...) både tredjepartsprogramvare og spesiell kabel.

Det er tre ting som gjør at jeg ikke har den minste lyst til å begi meg ut på det eventyret.

:xmas: Edit: rettskriving er afla og omager

Endret av Grimbo
Lenke til kommentar

1. Alle firmware oppdateringer vil først bli distribuert til autoriserte verksteder. Disse vil så oppgradere et visst antall telefoner før du får tilgang til denne oppgraderingen via SE sine oppdatteringstjenester. Det er ingeting galt med din telefon, den siste firmwaren er bare ikke offisiell enda.

2. Du kan laste ned og installere via Wotan eller Davinciteam om du ønsker dette. Det eneste som kreves er originalkabelen som fulgte med og programvaren du finner på disse sidene. Men du må betale for å bruke tjenesten og SE gir ingen garanti på firmware lastet ned via uoffisielle leverandører. Jeg vl på detsterkeste fraråde deg å gjøre dette med mindre du vet hva du gjør og vet hva konsekvensene kan bli. Krasjer telefonen under eler etter en slik oppgradering må du belage deg på å betale full pris for å få rettet opp dette hos et verksted!

Lenke til kommentar

Okey, takk skal dere ha. Var ikke klar over dette.

Men syns det er litt rart at det ikke er kommet noe FW update til k800 enda. Husker når jeg hadde k750, så kom det oppdateringer titt og ofte. Spesiellt i starten..

Selv om jeg er en stor tilhenger av SE, så har jeg litt vanskelig for å tro at First Release av FW er optimal, uten feil :p Kommer alltid noe godt ut av en FW update.

Som f.eks på k750'n. Bedre volum på høyttaler, lengre batteri tid o.l.

Er det bare jeg som ser frem til en FW update kanskje? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg fikk oppdatert min K800i med SEUS i går kveld!

Har nå R1ED001, men har ikke merket noe serlig forskjeller bortsett fra at når tlf går i sparemodus så vekkes den ikke lengre med joysticken.

7038305[/snapback]

Vet at det går med SEUS, men jeg spør om HVORFOR det IKKE funker over fota?

Telefonen sier at det er nye programvare tilgjengelig men da jetg starter nedlastningen kommer det "kan ikke laste ned oppdateringen" :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...