El Fantasma Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Er litt forvirret.. Er det slik at Core 2 Duo krever denne 8 pins EPS kontakten? Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Nei. Du kan bruke 4-pins også. Funker i allefall fint hos meg på et Asus P5B DLX/WIFI. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Nei. Du kan bruke 4-pins også. Funker i allefall fint hos meg på et Asus P5B DLX/WIFI. Det var det jeg tenkte ja... Da skjønner jeg ikke hvorfor folk bytter PSU for å få denne kontakten.. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 De er vel dårlig informert. Hvis du ser på kontakten på hovedkortet i forhold til den fra PSU, så ser du at det er bare en måte å sette den. Samme gjelder forresten 20-pins-kontakten. Trenger ingen overgang, som mange ser ut til å tro. Lenke til kommentar
wede-man Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Nei. Du kan bruke 4-pins også. Funker i allefall fint hos meg på et Asus P5B DLX/WIFI. 6999953[/snapback] Men hva er da poenget med 8 pin på hovedkortet? Jeg har et Abit AW9D-max med 8 pin. Det går altså greit å bruke 4 pins fra PSU? Endret 24. oktober 2006 av wede-man Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 slenger meg på da jeg har samme abitkortet. står i manualen at man må ha 8 pins her for å få fyr på cpuen, men det holder altså emd 4pins? og skal den settes i den venstre eller høyre delen av 8pins-slotten? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 slenger meg på da jeg har samme abitkortet. står i manualen at man må ha 8 pins her for å få fyr på cpuen, men det holder altså emd 4pins? og skal den settes i den venstre eller høyre delen av 8pins-slotten? Lurer som sagt jeg også på! Har tenkt å kjøpe AW9D-Max og vil gjerne vite om jeg må ha ny PSU! ? Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 jeg endte opp med å kjøpe en ny strømforsyning med P8, som jeg har funnet ut at denne kontakten heter. men, lærde menn fortalte meg at det går heelt fint å kjøre dette kortet bare på 4p. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Poenget med en 8p kontakt er vel at hovedkortet får mer stabil strøm, for bl. a. lengre overklokking? Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Poenget med en 8p kontakt er vel at hovedkortet får mer stabil strøm, for bl. a. lengre overklokking? 7196390[/snapback] ja. jeg utelot det, men dette var også resonnementet til nevnte vise mann. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Beklager at jeg fortsatt "gnåler" om dette her! Men tenkte å prøve på nytt nå siden det er flere som har gått til anskaffelse av C2D CPU`er og nye hovedkort. Denne ******* 8 pin kontakten som finns på de nye 775 HK`ene, ser det er en del som fortsatt kjører den "vanlige" 4 pin kontakten fra PSU uten større problemer.. Men etter det jeg har skjønt, får HK (8 pin kontakten) ustabile spenninger med 4 pin, og overklokking er uaktuellt.... Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Finns det noen dokumentasjon? Ser også at Thermaltake selger en 4 til 8 pins converter, vil denne hjelpe i det hele og store? Endret 13. november 2006 av Maverick2002 Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Beklager at jeg fortsatt "gnåler" om dette her! Men tenkte å prøve på nytt nå siden det er flere som har gått til anskaffelse av C2D CPU`er og nye hovedkort. Denne ******* 8 pin kontakten som finns på de nye 775 HK`ene, ser det er en del som fortsatt kjører den "vanlige" 4 pin kontakten fra PSU uten større problemer.. Men etter det jeg har skjønt, får HK (8 pin kontakten) ustabile spenninger med 4 pin, og overklokking er uaktuellt.... Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Finns det noen dokumentasjon? Ser også at Thermaltake selger en 4 til 8 pins converter, vil denne hjelpe i det hele og store? 7276545[/snapback] nei. det tror jeg ikke. årsaken til at det er ustabilt (hvis jeg har forstått det riktig) er at en 4P kabel har en begrensning i hvor mye strøm den kan "transportere". Dette fordi det er færre kabler, altså et lavere kabeltverrsnitt totalt. Med flere kabler kan du "transportere" mer strøm, og dette gir økt stabilitet. Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Men merker man noe stor forskjell på det da? Lenke til kommentar
araziel Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Men merker man noe stor forskjell på det da? 7288110[/snapback] Kort svar: Nei Ingen stor forskjell, men antar det kan hjelpe hvis du skal ekstremklokke. For vanlige dødelige er det neppe noe merkbart though. Kjører selv 4P og har økt spenning betraktelig på min C2D uten at det er det minste ustabilt. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 QUOTE(Mrs Hatta @ 15/11-2006 : 08:54)Men merker man noe stor forskjell på det da? Kort svar: Nei Ingen stor forskjell, men antar det kan hjelpe hvis du skal ekstremklokke. For vanlige dødelige er det neppe noe merkbart though. Kjører selv 4P og har økt spenning betraktelig på min C2D uten at det er det minste ustabilt. Da vet jeg det....takker og bukker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå