Unreal Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Heisann. Min mor jobber i kommunen og har jobbet for å få internett til et eller annet kommunalt bygg. Da alt såg ut til å være klart til oppsett, så fikk hun følgende mail fra rådmann i kommunen: "Emne: Routere til breiband Jeg har nå trålet alle leverandører for routere som skal brukes, men det er ingen å oppdrive i Norge. Grunnen til dette er at det er innført et nytt EU-direktiv som har med innport av metall fra Østen. Dette har forsinket leveringen slik at nye routere tidligst vil være i Norge neste mnd. (men ingen garanti)." Er dette rett og slett bare ren sprøyt, for å dekke over at alt kanskje ikke er klart likevel? Det såg veldig tvilsomt ut i mine øyner. Endret 4. oktober 2006 av Unreal Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det kan godt stemme at ruterne de skulle bruke er berørt av dette direktivet. vet bla. at DVD spillerne fra OPPO har midlertidig inntaksstop til EU pga dette. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Forundrer meg ikke om det er sant. EU finner bare på faenskap og den dagen noen styrter et fly i hovedkvarteret dies så spanderer jeg popcorn. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Nå er det ikke bare fra Østen dette gjelder. Ett EU-direktiv som gjelder bruk av bly i elektriske og elektroniske (EE) produkter sier at slikt er forbudt fra 1.1.2007. Det finnes bly i mange EE-produkter og spesielt i loddetinnet som brukes. Mulig det finnes tilsvarende direktiv for endre farlige stoffer i EE-produkter som allerede har trådd i kraft. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 "... innport av metall fra Østen ..." Hvis dette virkelig er skrevet slik fra en rådmann, da står det dårlig til i den kommunen. For det første en grov skrivefeil, dessuten må man ha misforstått totalt hva ROHS direktivet dreier seg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå