marjusen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Heisann Jeg har en FS bærbar pc. Skal kjøre gjennopprettings cden. Satte deni cdrommen og den booter på den. Jeg fikk så beskjed om jeg ville reparere eller legge inn på nytt. Jeg sier jeg vil legge på nytt, så sletter jeg partisjon og lager en ny der hvor den var. men midt oppi dette, så bare skrur pcen seg av. Nå når jeg prøver å innstallere windows på nytt fra cden bare skrur pcen seg av. Prøver å ikke boote på cden, da ser det ut til at partisjonen ikke blei borte likevel, for den booter i windows, men rett før den skal inn i windows kommer det er en systemfeil og pcen bare skrur seg av. den restarter ikke eller noe, bare skrur seg av. Prøvd å kjøre den cden tusen ganger, men bare skrur seg av...noen som har peiling på hva dette er?? Marius Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Heisann Jeg har en FS bærbar pc. Skal kjøre gjennopprettings cden. Satte deni cdrommen og den booter på den. Jeg fikk så beskjed om jeg ville reparere eller legge inn på nytt. Jeg sier jeg vil legge på nytt, så sletter jeg partisjon og lager en ny der hvor den var. men midt oppi dette, så bare skrur pcen seg av. Nå når jeg prøver å innstallere windows på nytt fra cden bare skrur pcen seg av. Prøver å ikke boote på cden, da ser det ut til at partisjonen ikke blei borte likevel, for den booter i windows, men rett før den skal inn i windows kommer det er en systemfeil og pcen bare skrur seg av. den restarter ikke eller noe, bare skrur seg av. Prøvd å kjøre den cden tusen ganger, men bare skrur seg av...noen som har peiling på hva dette er?? Marius 6999530[/snapback] Lukter retur av der der gitt... Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har du overklokka eller på andre måter endret på innstillinger i BIOS? Prøv å "Load safe defaults" i BIOS. Under installasjon av Windows, prøv på nytt å slette alle partisjoner, før du oppretter en ny og formaterer denne (personlig ville jeg valgt NTFS og IKKE hurtigformatering, for å utelukke feil på harddisken). Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Forrige gang jeg formaterete drev også PC-en og skrudde seg av. Skjedde to ganger, men fikk det heldigvis til å funke til slutt, uten noe hokus pokus. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Får du trykt F12 ved oppstarten (boot skjermen til FS) og valgt cd-rom som oppstartsenhet? Fungerer dette? Lenke til kommentar
Brinken Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 kan jo være at du har en korrupt windows cd oxo da... men har egentlig ikke peiling =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå