Gå til innhold

Gjenne url. er det mulig?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har sjekket litt rundt på nettet og sett etter en måte å gjemme url, men de jeg fant beskriver bare hvordan de gjør det i PHP og i CSS. Jeg holder på med HTML, for er ikke så god, men kan legge inn litt java i siden da.

Lurer på om det finnes en lett måte å gjenne URL slik at Http://www.blabla.no/hjemmeside/index.html blir slik---> Http://www.blabla.no

eller om mulig Http://www.blabla.no/hjemmeside/

Håper det finnes et lett svar. Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså, du er egentlig ikke ute å "gjemme" url for brukerne - for du er nødt til å oppgi en url. Ellers blir det vanskelig å skrive inn adressen til siden din.

Husk at du ikke trenger å oppgi index.html, skriver man kun inn mappenavnet havner man automatisk i index-fila di. (Kan godt være det var det endrebjorsvik prøvde å forklare?)

Ønsker du at en spesiell sti (f.eks. http://minside.no/undermappe) skal peke til en helt annen fil på webserveren, kan dette gjøres ved å enten viedersende brukerenen, ved å endre på instillingene på webhotellet slik at det serverer ønsket fil, eller ved å inkludere ønsket fil i den filen brukeren skrev inn. Håper det var til hjelp, spør gjerne igjen om mer forklaring/fremgangsmåte.

Men å gjøre URL usynlig ville bare vært tåpelig (og det går heller ikke an, da nettleseren din er NØDT til å vite hvilken side den skal besøke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...