Gå til innhold

7900GTO = mangelfulle 7900GTX?

chrlod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår dessverre ikke mye av det dere sier, men jeg må nå velge mellom Gainward GeForce 7950GT 512MB og 7900GTO. Kunne noen enkelt å greit si hvilket jeg bør velge?

Om pris har noe å si, si først hvilket som er best slik de koster nå, og deretter om de tilfeldigvis kostet det samme..

Lenke til kommentar
Jeg forstår dessverre ikke mye av det dere sier, men jeg må nå velge mellom Gainward GeForce 7950GT 512MB og 7900GTO. Kunne noen enkelt å greit si hvilket jeg bør velge?

Om pris har noe å si, si først hvilket som er best slik de koster nå, og deretter om de tilfeldigvis kostet det samme..

7037334[/snapback]

Du må uten tvil gå for en MSI 7900GTO som PSdata har på ukens tilbud for bare 2100kr. Den kan klokkes mye høyere enn 7950GT og har da bedre ytelse men koster mindre. So, go for it.

Lenke til kommentar

7037334[/snapback]

Du må uten tvil gå for en MSI 7900GTO som PSdata har på ukens tilbud for bare 2100kr. Den kan klokkes mye høyere enn 7950GT og har da bedre ytelse men koster mindre. So, go for it.

7037359[/snapback]

Jepp, 100% enig med prostoman!

Lenke til kommentar

Hei!

Er i samme knipe som Toppris, jeg har et 7950GT som kansje skal tilbake med angrefrist, så da blit det nok GTO.

Men med det klokke greiene, ser ikke ut til at voltmodde hjelper så sabla mye.

Kan det også være en god ide å invistere i en vannkjøleblokk til det? siden jeg alrede har vannkjøling? eller er den store kjølerene som følger med god nok?

En liten ting til... Hvist jeg overklokker mye og kansje til og med voltmodder, kan jeg forvente å ha kortet i over 3 år før det tar kvelden? eller reduserer det levetiden veldig?

EDIT: har sett på noen tester av GTO, og det scorer mye bedere enn GT men dårligere enn X1900XT både 256 og 512 verisjonen...hum..? noen som har noen syn om X100XT da?

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Jeg sitter og lurer på hvor lenge de kortene med voltmod på minnet kommer til å fungere, og vi får vel ikke vite det før de begynner å ta kvelden. Så det kan hende de klarer å kjøre 3 år helt fint, eller få problemmer. Hvis du har vannkjøling ville jeg kjøre vannkjøling på kortet, men den originale kjøleren på det kortet er veldig god den også.

Lenke til kommentar
Hei!

Er i samme knipe som Toppris, jeg har et 7950GT som kansje skal tilbake med angrefrist, så da blit det nok GTO.

Men med det klokke greiene, ser ikke ut til at voltmodde hjelper så sabla mye.

Kan det også være en god ide å invistere i en vannkjøleblokk til det? siden jeg alrede har vannkjøling? eller er den store kjølerene som følger med god nok?

En liten ting til... Hvist jeg overklokker mye og kansje til og med voltmodder, kan jeg forvente å ha kortet i over 3 år før det tar kvelden? eller reduserer det levetiden veldig?

EDIT: har sett på noen tester av GTO, og det scorer mye bedere enn GT men dårligere enn X1900XT både 256 og 512 verisjonen...hum..? noen som har noen syn om X100XT da?

7071656[/snapback]

Ta en titt her. Egen seksjon om vannkjøling.

Lenke til kommentar

Må innrømme at disse kortene er meget fristende. Kjøpe 2 slike for å kjøre i SLI er jo absolutt noe å tenke på for noen som vil ha et raskt oppsett.

Problemet mitt er at jeg har allerede 2 stk. 7800GT som kjører SLI. Så jeg mener dette er et raskt nok oppsett.

Jeg ville sikkert fått en god del bedre ytelse med 2 stk. 7900GTO VS 2 stk. 7800GT, men på 19" LCD ser jeg ikke helt heniskten.

Noen?

Og joda, man får jo praktisk talt samme kortet som 7900GTX for halve prisen. Så 7900GTO er jo egentlig et kupp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...