propers404 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Har innstalert windows vista på samme partisjon som xp, og ønsker å bruke xp igjen.. har nå en plan om å flytte windows til d partisjonen min og boote derfra og slette vista.. hvilken knapper trykker jeg under oppstart?? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Du skulle i utgangspunktet aldri ha installert to OS'er på samme partisjon! [/pekefingermodus] Har du valget mellom XP og Vista i oppstarten? Da kan du bare sette XP som standard og slette Vista-mappene. Hvis ikke, tror jeg du blir nødt til å installere XP på nytt. Mener jeg har lest her på forumet at hvis Vista installeres på samme partisjon som eksisterende Windows, blir denne omdøpt til Windows.old. Har du en slik mappe? Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Ja, har en slik Men flyttet den over til D: partisjonen sammen prog. filer og alt. håpet at jeg kunne boote fra den. Lenke til kommentar
reor Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Mener å ha hørt at man kan legge dual boot in i biosen og velge hvilket operativsystem man skal starte forutsatt at de er på hvær sin partisajon. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Bruker helst separate disker , så slipper man alt styret med bootloadere og dual boot problemer når noe skal tas bort , hvilket OS skal installeres før det andre osv , samme med Linux når jeg har hatt det inne. Jeg har kun XP på raid-1 disk/array -"en" partisjon Vista på Raptor disk - "en" partisjon . Skal jeg boote vista trykker jeg "ESC" under post - Bios viser alle HD'er og jeg velger å boote fra Raptoren. Når jeg fjerner Vista er det bare å boote normalt til XP (uten noe tastetrykk) for deretter å formatere hele raptor disken - Vista borte vekk . Alle moderne desktop hoved kort har denne featuren for å velge HD å boote under post med "ESC" "F10" F11" eller liknende. Endret 28. november 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå