kjeb Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Halla folkens, jeg har en PC med Win 2000 og kameraten min har en bærbar mac... Begge har nettverkskort, så vi vil prøve 0g sette opp et netverk. Jeg har en NexIP IS050p Bredbåndsrouter Med 4 ports switch. Går det og sette opp et netverk med dette, kobling, IP-adresser osv.... Hilsen en i nød...... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Hva har du prøvd..? Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Nope men alle sier det ikke går, så jeg skjekker ut litt først.... Har du prøvd? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 På skolen, har jeg (og resten av klassen min) Mac'er på klasserommet. Vi er ikke særlig glad i plast-boksene og skiten inni, men det funker nå. Resten av arbeids-stasjonene og serveren på skolen, kjører Win2kPro (og noen av arbeidsstasjonene kjører faktisk WinXpPro)... Du trenger bare å ta deg tid til å konfigurere skiten godt. Finnes sikkert noen tutorials noe sted... ( http://www.microsoft.com og http://www.apple.com ?) Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Blir det som og konfigurere et nettverk mellom to win 2000 pc'er???? IP prinsippet burde vel være likt.... Lenke til kommentar
Stressles Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Jeg har selv 2 pc'er fra før, og kjøpte meg en ny iMac for 2 dager siden...Hadde bare drømt om at nettverk skulle være så enkelt. Og jeg studerer til bachelour of networking computer til daglig :smile: Nå vet jeg ikke hva slags macintosh kameraten din har, men i macOS 10.2 (jaguar) går man bare til Gå --> Koble til nettverkstjener i Finder menyen (den som er aktiv når du ikke har andre programmer åpne...Ellers kan du bare skrive smb://ip-adresse-eller-navn i en vanlig mappe :smile: Ip-adresse o.l. setes opp i Systemvalg som alt annet...bare bruk 10.0.0.x adresser for å gjøre det enkelt... Med vennlig hilsen En som er forelsket i sin nye mac, og ikke kommer til å kjøpe pc til privat bruk mer :smile: Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Hvis formålet er å dele filer så er prinsippet det samme Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Takker for all hjelp, tror han har os 10 så da prøver vi :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå