tom waits for alice Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Takk selv for støtten. Da er det bare å vente tålmodig på at admins tar en avgjørelse og eventuelt får dette på plass. Gjør de det skal jeg poste min Excel-mal i førsteposten, så blir det i hvertfall litt enklere å bruke tagsene. Geir Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Takker for BBkoden twfa, koden er nå på plass, eksempel her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=649346 /Ueland Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Takker for BBkoden twfa, koden er nå på plass, eksempel her:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=649346 /Ueland 7093372[/snapback] Flotte saker dette Ueland Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Sese! Ettersom noen stengte testposten uten å la andre teste, tester jeg litt her; [table] NavnTelefonnummerStudent #1Dust Dustesen666 66 666Student #2Mikkel Rev21 60 40 40[/table] Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Åpnet den igjen jeg - alle tester skal da foregå i den tråden:) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=649346 Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det kan vel nevnes at <caption> ser helt crap ut: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7093849 Lenke til kommentar
TSP Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Ah. Dette er godt å se, mitt forhold til forumstyret er noe forbedret nå. Taker så meget Ueland, det er flotte saker å se dette på plass og du og eventuelle andre skal ha all mulig ros for å ha implementert dette. Som dere ser har noen allerede funnet en bug. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7093910 Og jeg har med vilje tatt og skrevet litt feil og diverse for å finne en sammenheng og for å finne ut hva som er feil og den er funnet. Det er en flott BBCode TWFA, men jeg tror dere må prøve å gjøre er slik at elementene er avhengige av hverandre, for hvis man for eksempel kun tar [ td] legger ting seg ute til høyre for innlegget og caption er over innlegget. Med kun [ tr]legger det seg langt nede. Så det dere er nødt til å gjøre er å fikse det slik at alle underelementene er avhengige av [ table] for å fungere og hvis ikke moderelementet er der, vil man før man poster få beskjed om at det er feil i BBCode og mangler table. Endret 18. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Takker for BBkoden twfa, koden er nå på plass, eksempel her:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=649346 /Ueland 7093372[/snapback] Takk selv! Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er en flott BBCode TWFA, men jeg tror dere må prøve å gjøre er slik at elementene er avhengige av hverandre, for hvis man for eksempel kun tar [ td] legger ting seg ute til høyre for innlegget og caption er over innlegget. Med kun [ tr]legger det seg langt nede. Så det dere er nødt til å gjøre er å fikse det slik at alle underelementene er avhengige av [ table] for å fungere og hvis ikke moderelementet er der, vil man før man poster få beskjed om at det er feil i BBCode og mangler table. 7094022[/snapback] Godt poeng. Uten table-tags rundt oppfattes elementene som en del av selve posten, istedet for som elementer i en tabell inne i posten. På mitt eget forum er det bare jeg som lager tabeller, og jeg gjør som kjent aldri feil, så derfor har jeg ikke brydd med om feilsjekking... Geir Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Kodetaggene blir fjernet igjen siden det desverre er for lett å ødelegge forumtråder med de. Og inntil vi, evnt noen finner noen tagger som ikke kan ødelegge ting vil det ikke være en mulighet. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Er det ikke bedre å prøve å fikse de heller? Taggen er altfor flott til å bli slettet, dere burde heller prøve å fikse den! Endret 22. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 IPB har tydeligvis en funksjon som tester at tags er fornuftig avsluttet, siden man får feilmelding hvis de ikke er det. Den reagerer også på disse tagsene, så vidt jeg kan se. I hvertfall på mitt forum gir de en feilmelding. Såvidt jeg skjønner er det eneste som kan gå galt her at folk glemmer [table]-taggene, og at elementer dermed legger seg på rare steder i posten. Det måtte man kunne legge til i tag-testen. Det er ikke verre en å sjekke at det ikke ligger noen andre tabell-tags før starten på en tabell eller etter slutten på en... Hadde jeg ikke vært så rusten på PHP så skulle jeg laget den til dere. Det kan ikke være mange linjer kode. (Hadde jeg ikke vært så rusten på PHP skulle jeg laget en wizard for å legge til tabeller og elementer. Kanskje jeg gjør det en dag som en oppfriskningsøvelse...) Geir Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hehe, et mål for fremtiden det, Geir Ed1t: Kan bruke navnet ditt, da du skriver det Endret 22. oktober 2006 av Nordoelum Lenke til kommentar
TSP Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Du kunne ikke tenke deg å gi koden til noen smarte folk i PHP-kategorien da? Jeg vil så veldig gjerne at det skal bli fikset og hvis jeg forstå Ueland rett kommer hvertfall ikke Drift til å gjøre følgende. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det var faktisk en god idè, om du gir koden til de der så er jeg sikker på at den kan fikses Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Hmmm... Jeg svarte på denne på mandag, men svaret er borte. Jeg må ha klart å gjøre noe feil her. Jeg skulle gjerne gitt koden til noen andre, om jeg hadde noen. Men alt jeg har laget er noen customs tags. Koden jeg refererer til ligger i selve IPB. Om lisensreglene til Invision tillater at kildekode fra forumet legges ut på et offentlig forum vet jeg ikke. Men jeg kunne jo pønske litt på det på frititiden (hvis bare jeg hadde noen), og eventuelt spørre Invision hvilke regler som gjelder for slikt. Hvis noen av forumets admins kunne tenke seg å gjøre det, så er det greit også. Dere vet vel kanskje til og med hvor den aktuelle koden ligger hen i programfilene. Geir Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Men er ikke IPB sin kildekode åpen da? Eller har man ikke lov til å poste innholdet i filene deres? Det er jo meget synd i så fall. Men samtidig tror jeg man enkelt kan fikse dette med å tillegge ett eller annet i BBCode replacement eller hva det nå heter. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Men er ikke IPB sin kildekode åpen da? Eller har man ikke lov til å poste innholdet i filene deres? Det er jo meget synd i så fall. Men samtidig tror jeg man enkelt kan fikse dette med å tillegge ett eller annet i BBCode replacement eller hva det nå heter. 7221624[/snapback] Vi kan ikke drive å publisere IPB-kildekoden nei. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Bah, men kunne det vært i din interesse å prøve å få det til da Ueland? Kan da ikke være veldig vanskelig å gjøre så underelementene i BBCoden er avhengig av moderelementene? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det vil ikke bli gjort noe med i denne versjonen hvertfall, hvorvidt BB-kode systemet fungerer bedre i neste versjon kan jeg ikke svare på da det ikke er testet, men det får vi heller teste etterhvert om det skulle bli ønsket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg