Gå til innhold

Tags for tabeller i poster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah. Dette er godt å se, mitt forhold til forumstyret er noe forbedret nå. Taker så meget Ueland, det er flotte saker å se dette på plass og du og eventuelle andre skal ha all mulig ros for å ha implementert dette.

 

Som dere ser har noen allerede funnet en bug. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7093910

 

Og jeg har med vilje tatt og skrevet litt feil og diverse for å finne en sammenheng og for å finne ut hva som er feil og den er funnet.

 

Det er en flott BBCode TWFA, men jeg tror dere må prøve å gjøre er slik at elementene er avhengige av hverandre, for hvis man for eksempel kun tar [ td] legger ting seg ute til høyre for innlegget og caption er over innlegget. Med kun [ tr]legger det seg langt nede. Så det dere er nødt til å gjøre er å fikse det slik at alle underelementene er avhengige av [ table] for å fungere og hvis ikke moderelementet er der, vil man før man poster få beskjed om at det er feil i BBCode og mangler table.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Det er en flott BBCode TWFA, men jeg tror dere må prøve å gjøre er slik at elementene er avhengige av hverandre, for hvis man for eksempel kun tar [ td] legger ting seg ute til høyre for innlegget og caption er over innlegget. Med kun [ tr]legger det seg langt nede. Så det dere er nødt til å gjøre er å fikse det slik at alle underelementene er avhengige av [ table] for å fungere og hvis ikke moderelementet er der, vil man før man poster få beskjed om at det er feil i BBCode og mangler table.

7094022[/snapback]

Godt poeng. Uten table-tags rundt oppfattes elementene som en del av selve posten, istedet for som elementer i en tabell inne i posten.

 

På mitt eget forum er det bare jeg som lager tabeller, og jeg gjør som kjent aldri feil, så derfor har jeg ikke brydd med om feilsjekking... :innocent:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

IPB har tydeligvis en funksjon som tester at tags er fornuftig avsluttet, siden man får feilmelding hvis de ikke er det. Den reagerer også på disse tagsene, så vidt jeg kan se. I hvertfall på mitt forum gir de en feilmelding.

 

Såvidt jeg skjønner er det eneste som kan gå galt her at folk glemmer [table]-taggene, og at elementer dermed legger seg på rare steder i posten. Det måtte man kunne legge til i tag-testen. Det er ikke verre en å sjekke at det ikke ligger noen andre tabell-tags før starten på en tabell eller etter slutten på en...

 

Hadde jeg ikke vært så rusten på PHP så skulle jeg laget den til dere. Det kan ikke være mange linjer kode. (Hadde jeg ikke vært så rusten på PHP skulle jeg laget en wizard for å legge til tabeller og elementer. Kanskje jeg gjør det en dag som en oppfriskningsøvelse...)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hmmm... Jeg svarte på denne på mandag, men svaret er borte. Jeg må ha klart å gjøre noe feil her.

 

Jeg skulle gjerne gitt koden til noen andre, om jeg hadde noen. Men alt jeg har laget er noen customs tags. Koden jeg refererer til ligger i selve IPB. Om lisensreglene til Invision tillater at kildekode fra forumet legges ut på et offentlig forum vet jeg ikke.

 

Men jeg kunne jo pønske litt på det på frititiden (hvis bare jeg hadde noen), og eventuelt spørre Invision hvilke regler som gjelder for slikt. Hvis noen av forumets admins kunne tenke seg å gjøre det, så er det greit også. Dere vet vel kanskje til og med hvor den aktuelle koden ligger hen i programfilene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Men er ikke IPB sin kildekode åpen da? Eller har man ikke lov til å poste innholdet i filene deres? Det er jo meget synd i så fall. Men samtidig tror jeg man enkelt kan fikse dette med å tillegge ett eller annet i BBCode replacement eller hva det nå heter.

7221624[/snapback]

Vi kan ikke drive å publisere IPB-kildekoden nei.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...