Gå til innhold

Kan man bruke maskinen med èn gang?

dup

Anbefalte innlegg

Kanskje litt dumt å lage en tråd for dette men.... :roll:

Jeg har mottatt en ny bærbar, og klør etter å skru den på. MEN; kan jeg bare sette i laderen og starte maskinen? Eller må jeg lade den i x antall timer før jeg kan ta den i bruk?

Og hvor lenge må jeg lade batteriet første gang?

(stod ikke noe i manualen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke være noe problem å bruke maskinen uten batteriet i, da trenger du ikke bekymre deg for første gangs lading. Putt strøm kontakten i så vil dataen fungere, er sånn på de fleste bærbare i hvertfall. Også når du skal legge deg kan du putte batteriet i og lade den over natten, mens maskinen er skrudd av! Så over natten har du "første gangs" ladet den.

Slik pleier jeg å gjøre ihvertfall...

Endret av Baba2
Lenke til kommentar
Vil anbefale å sjekke med produsenten om maskinen kan brukes uten batteriet før du forsøker det.. Jeg gjør det selv med min Dell, men for sikkerhets skyld -- sjekk! :)

6999168[/snapback]

Det står i alle fall ikke noe om at det ikke går! :) Skulle i så fall tro det går...

Men jeg har allerede begynt å lade batteriet uten å skru maskinen på, så spørs om jeg ikke bare skal vente til det er ferdig ladet.. :cry:

Edit: Maskinen det er snakk om er en Asus F3Ja (hvis det skulle ha noe å si)

Endret av dup
Lenke til kommentar

Maskina lades jo som vanlig også når den er slått på, så kan ikke se noen grunn til at den ikke skal kunne det. Men la den for all del stå tilkoblet strømnettet UTEN å koble den fra før den har stått og ladet lenge nok. Jeg ville faktisk latt den stått ett helt døgn på førstegangslading, bare for å være sikker, hvorvidt dette er nødvendig har vært debattert frem og tilbake og det kommer sikkert noen poster om dette nå når jeg bringer opp dette temaet...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Ja det er det jeg satser på i alle fall. Satt den til lading ca kl 16. Lot den stå i to timer før jeg satte den på. Kommer til å skru den av i kveld, men la den lades til klokka syv i morgen tidlig. Satser på at dette burde holde! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...