RIP Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Heisann, hvordan er det mulig å få kalkulatoren til å vise utregningene? Tenker da på vansklige oppgaver som man får i Calculus også videre, slik at den regner symbolsk. Noen som vet noe om det? Også om det man kan få den til å vise steg for steg så man kan skrive av kalkulatoren Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det tror jeg ikke er mulig. Du har uansett ikke godt av det Skal du gå siving (NTNU) får du ikke bruke TI, men en liten kjip HP. Ikke grafisk display, derivasjon eller noen ting. Ble mye bedre i regning ganske fort ja Lenke til kommentar
duckamuck Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Vil du ha en grafisk kalkulator så må er nok TI-89 det billigste alternativet tror jeg, men denne er ikke tillatt ved vanlig eksamener på vgs, du må i så fall ha matte eksamen med it som hjelpevertøy, og det blir litt annerledes (i tilfelle du går på vgs da). Jeg fant et program på ti-calc.org som viser utregningen av andregradslikninger ved at programmet tegner det hele i grafen. Men som påpekt her, skal du gå ingeniør osv så må du greie deg med en skikkelig dårlig kalkulator i forhold til den du har nå. HP 30S er vel mye brukt på NTNU. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg går på ingeniørlinja, og regelen er vel at den ikke skal bruke symbolsk regning, som TI serien ikke gjør. Men man kan modde den til å gjøre det, så det jeg egentlig lurte på var om noen som visste hvordan man gjorde det? Når jeg tenker meg om, så bør kanskje denne tråden ligge under programmering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå